wil Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 ja, som overskriften sier så lurte jeg litt på hvorfor nesten alle som skal kjøpe seg ny pc går for AMD i stede for Intel, noen som vet det eller? vet at det skal komme noen AMD CPU`er som skal være kjappere enn Intel, men de kommer jo ikke helt enda. Håper noen kan svare på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Vel, i dag så er det faktisk AMD prosessorer som er raskere, en XP 2000 ligger over en P4 2,0 ghz i ytelse. I tillegg så er de billigere.. Tror nokk det er derfor. Men etter egne erfaringer så er det ikke så stor forskjell på et AMD og Intel system, med ganske like spef. Det er smak og behag. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det er sikkert mange grunner til det. Og jeg er overbevist om at det også er delte meninger om det. Men AMD yter meget bra i forhold til pris. Data er dyrt skal man følge med litt og ikke alle har "nok" penger. AMD blir et naturlig valg for oss som har et budsjett å forholde oss til. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Enkelt... amd er billigere og yter bedre pr mhz... derfor velger folk amd.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Pga prisen rett og slett. Gikk fra intel til AMD men hadde eg hatt pengene er det godt mulig eg ville valgt intel Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Stemmer vel ikke helt det svaret der. Prisen på Intel og AMD prosessorer er ganske lik, problemet ligger litt i hovedkortene (tror jeg). AMD har mye mer attraktive hovedkort i form av nForce2 enn det Intel har hatt hittil med i845PE, e7205 og i850E, så det har vært enklere å sette opp oppsett med AMD enn med Intel, spesielt med tanke på lower end pcer. Men dette er i endring, spesielt nå som i875 og i865 kortene kommer (og det nye til ATi). i865 vil ha støtte for cpuer med 200 MHz fsb, i tillegg til Dual Channel, AGP 8x, Serial ATA osv. Selv om ikke AGP 8x har så mye å si for ytelsen er det ingen tvil om at det er et viktig salgsargument. Intel får jo nå ut cpuer med 200 MHz fsb og de to hovedkortene som. Og da vil intel nå akkurat de samme målgruppene som AMD har gjort den siste tiden. De som har masse penger å bruke opp på en PC går jo ofte for intel (spesielt nå med PC800), mens de som har, si 15000 kr og mindre ofte går for AMD. Er jo unntak, men dette er det jeg har kommet frem til selv.. vel, mine argumenter er vel egentlig ganske opplagte, men jaja. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Stemmer vel ikke helt det svaret der. Prisen på Intel og AMD prosessorer er ganske lik det er den ikke 1. celeron bør ikke regnes med (cel' 2ghz taper mot xp1600 i mange benchmarks f.eks.) 2. de fleste (gitt en normalfordeling i et sannsynlighetsutvalg) kjøper mellomklasse, og der er det stor forskjell mellom amd og intel 3. varmeargumentet er ikke lenger relevant, intel blir varme på høye hastigheter, nye kjernene til amd er betydelig kjølere enn palmino kjernen Intel Pentium 4 1.8 GHz 1,502,- Intel Pentium 4 2.4GHz Boxed PC400 1,706,- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC400 2,452, xp2000+ 591 XP2400+ 955.00 XP2600+ 1,391 prisene hentet fra komplett Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Stemmer vel ikke helt det svaret der. Prisen på Intel og AMD prosessorer er ganske lik det er den ikke 1. celeron bør ikke regnes med (cel' 2ghz taper mot xp1600 i mange benchmarks f.eks.) 2. de fleste (gitt en normalfordeling i et sannsynlighetsutvalg) kjøper mellomklasse, og der er det stor forskjell mellom amd og intel 3. varmeargumentet er ikke lenger relevant, intel blir varme på høye hastigheter, nye kjernene til amd er betydelig kjølere enn palmino kjernen Intel Pentium 4 1.8 GHz 1,502,- Intel Pentium 4 2.4GHz Boxed PC400 1,706,- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC400 2,452, xp2000+ 591 XP2400+ 955.00 XP2600+ 1,391 prisene hentet fra komplett Angående prisene, hadde aldri trodd det var så mye forskjell! :o Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Intel Pentium 4 1.8 GHz 1,502,- Intel Pentium 4 2.4GHz Boxed PC400 1,706,- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC400 2,452, xp2000+ 591 XP2400+ 955.00 XP2600+ 1,391 omg... det var syyyk forskjell å da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 neida intel horer, prisforskjellen er ikke så stor lengre...eh hvor ble det av den automatiske styggt språk oversetteren=?= Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Neste gang jeg oppgraderer blir det nok AMD.Da ryker P4`n ut. Fordi at AMD gir mer for pengene.MYE mer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Grunnen til at jeg valgte AMD er: Mer ytelse for mindre penger! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Bare tenk hvor høyt Intel hadde priset CPU'ene sine om AMD ikke hadde vært på markedet, eller ikke hatt så god markedsandel? Det er ett scenario som bør gi de fleste pc-brukere mareritt i flere år fremover Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 2. de fleste (gitt en normalfordeling i et sannsynlighetsutvalg) kjøper mellomklasse, og der er det stor forskjell mellom amd og intel off topic og veldig kverulant : det heter vel bare ut utvalg - en gjør sannsynlighetsberegninger på utvalget ellers er jeg helt enig - amd gir mest datakraft for pengene Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Bare tenk hvor høyt Intel hadde priset CPU'ene sine om AMD ikke hadde vært på markedet, eller ikke hatt så god markedsandel? Det er ett scenario som bør gi de fleste pc-brukere mareritt i flere år fremover Bare tenk deg hvilken bane jorda hadde hatt om sola ikke hadde eksistert! Kan ikke tenke sånn. Rune. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Sist jeg kjøpte Intel var da jeg hadde en PII 350. Siden da har jeg hatt 7 AMD systemer og alle har funket feilfritt (ja, til og med k6-2'ene!). Hvorfor bytte til noe annet når det jeg har funker fett? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Bare tenk hvor høyt Intel hadde priset CPU'ene sine om AMD ikke hadde vært på markedet, eller ikke hatt så god markedsandel? Det er ett scenario som bør gi de fleste pc-brukere mareritt i flere år fremover Bare tenk deg hvilken bane jorda hadde hatt om sola ikke hadde eksistert! Kan ikke tenke sånn. Rune. Og hvor er likheten her liksom? VELDIG søkt sammenligning. En gang i tiden var faktisk Intel mye større enn alle andre CPU produsenter, og da var det mye høyere priser for en brukbar CPU enn det er nå. Det har aldri vært en "jord" uten en sol. Så det utsagnet du kom med der var lite gjennomtenkt og ganske useriøst Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Intel hadde nermest monopol før...sp kom AMD med like gode CPUer til ein rimeligere pris...etter det har de fleste sjølvbyggere haldt seg til AMD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå