Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mc-lappen og mamma.. O-oh!

Anbefalte innlegg

Ja.. fekk plutselig, nesten ut av det blå, et dumt og litt pinlig problem med mamma i dag :/

Jeg sa at jeg ville ta MC-lappen, hadde snakka med kjørelæreren min og skulle starte kjøretimer neste veke! :D

Herregud å ho eksploderte!! Og desverre blei det en liten høylytt krangel før jeg fannt ut at jeg ikke kom noen vei serlig lengre og tok meg en tur for å tenke.

Har aldri fått et så klart nei fra ho noen gang, dette var tydeligvis noe av dummeste jeg kunne funne på! Og dette var ikke et "spontan nei", men noe ho tydeligvis var veldig seriøst i mot. Noe jeg ikke hadde anelse om..

Så klart var motorsykkel livsfarlig og idiotisk. Ho drog frem at en vennine til storesøstra mi hadde mista mannen sinn i mc-ulykke og ho satt aleine igjen med et par unger. Svarte at ho viste jeg ikke var en "risikosøker" og er så forsiktig i trafikken at. Dette var vist også denne mannen som hadde mista livet sitt.

Ho sa også at ho hadde overtala storebroren min når han var på min alder til å aldri røre MC, noe han ikke har gjort. Var ikke født på den tiden så viste jo ikke om dette heller.

Prøvde også å få ho til å slå av en prat kjørelæreren min så han kunne fortelle ho litt om dette. Ha nei, ho huska når han var en liten fant som "råkjøra" og at han ikke skulle fortelle ho noe som helst.

I alt dette prøvde jeg også å formidle at det ikke var racingsykkel jeg ville ha, men crusing. Men for ho er vell alt på to hjul dei som kommer forbi ho som et prosjektil i en farlig sving :( (Jeg mener ikke at alle på R er slik)

Og så til det mer pinlige, ikke et stort problem, men hjelper jo ikke på.

Har så klart skrytt til alle jeg kjenner at jeg skal starte på MC-lappen nå :!:

Har også et par kompiser som selv kjører sykkel.

Men som sagt, ikke et stort problem. Ultimatumet til mamma er jo en "no brainer"

Er tyve år, er jo "voksen" og kan gjøre hva jeg vil, men jeg bur enda hjemme pga. lærlingtillingen lokalt og fremtiden er genial. Flytte ut i et eget hus ville være totalt økonomisk idiotisk og dessuten bur jeg i kjelleren og har privatliv. Har jeg nærmest fått bilen ho sinn, kjører på jobb hver dag. Du kan jo selv tenke hvorfor ho har et balletak på meg!

Noen som har opplevd samme eller lignende problem selv? Prøver å få til at jeg "bare" skal ta lappen og ikke kjøpe sykkel. I allefall bare noen kjøretimer. Men så klart er jo det "idiotisk" å gjøre for jeg har jo ikke bruk for lappen!

Grunnen til at jeg har så lyst er jo at jeg er veldig gira nå, kjempepris fra kjørelærer og mc-lappen blir bare dyrere og dyrere med tiden. Bare å få tatt den, jeg kommer uansett til å kjøre Harley Davidson når jeg stå på egene ben uansett hva familien sier!

Håper jeg klarer å få ho på gli til jeg starter kjøretimer og tar det fra der, kansje han har noen tips?

Hva er tingen å gjøre i min situvasjon? Mulig jeg skulle ha vært litt mer åpen med mamma før jeg i det hele tatt begynne å få abstinenser for mc? Deler ikke så mye med mamma når det gjelder ting som koster penger, ho hater jo alt jeg "investerer i" Ville bare sleppe maset :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, da må du nesten slutte å kjøre bil også, for det går vel en 300 liv i året i traffikale ulykker. Fly kan du ikke ta heller, så sommerferie i syden kan du bare glemme, fly detter jo ned rett som det er. Ikke kan du gå på byen en helg heller, hva om du blir skutt eller knivstukket, blind vold skjer jo hver helg liksom. Ikke kan du gå på kjøpesenter, hva om noen har svineinfluensa, sars eller fugleinfluensa, det blir man jo alvorlig syk av og kreperer. Nei best å holde seg hjemme under dyna, men vent, de fleste ulykker skjer jo i hjemmet... Hva i all verden skal man da finne på?

Lenke til kommentar

Dette har med at moren har et spesielt forhold til akkurat motorsykler. Kanskje hun var vitne til en ulykke som ung? Kanskje hun ble virkelig påvirket av venninens manns død? Jeg tviler sterkt på at du greier å overbevise henne. Men du er jo 20 år. Hvor lenge har du planer om å bo hjemme?

Du bør kanskje også tenke på at hun kommer til å bli ekstremt engstelig om hun vet du kjører motorsykkel.

Lenke til kommentar

Ja, ho har garantert et spesielt dårlig forhold til MC. Må være noe når ho var yngre, ho hata vist mc for 20år siden også, da med tanke på bror min.

Men ho kommer til å bli kjempe engstelig om ho vet jeg kjører. Men det trenger ho jo ikke, i allefall ikke med kjørelærer!

Nei, hvis ingenting hjelper må jeg nesten bare trosse ho. Planen var jo egentlig å holde det litt sjukt til jeg nesten fekk lappen, men ho er så etter meg på det økonomiske, selv om jeg har god kontroll og bruker ikke mye i forhold til andre på min alder.

Ho viste at jeg hadde fått lønning og ville at jeg skulle legge inn mye inn på sparekontoen. Men jeg sa det var best jeg bare hadde dei på bruks. og da kom det ut hvorfor.

Kjøpte en vannmelon på feil butikk i dag, kosta vist et par tiere for mye. Ho var jo dritsur, kom jo aldri til å gå bra med meg :( Riktignok etter krangelen...

For bare ta sjansen på ho vil tilgi meg etter et par veker uten bil om alt går i dass :D

Og så klart få flytta ut når jeg har full jobb, kommer ikke til å flytte fra bygda med det første pga. mulighetene i kommunen. Og må jo dra nytte av å bu hjemme litt til!

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Morra mi har akkurat samme meninga omkring MC, som det din har >.<

Jeg venter til jeg flytter ut og har fått meg en utdannelse (rundt 25-27år, er 20år nå), så kan jeg heller ta MC lappen som ett "hygge" prosjekt. Da har jeg også fått mye mer erfaring i trafikken, noe som kommer godt med.

Bleh, irriterende at mødre skal være så engasjerte :p

Lenke til kommentar

Moren min er også imot at jeg tar MC lappen (ikke at jeg har gjort det enda), selv om faren min er mer nøytral akkurat der. Rart at hun er imot det, ho satt jo mye på da faren min kjørte og ikke skjedde det no ulykke. Ho argumenterer med at i en bil så er jeg i det minste beskyttet av stålet rundt hvis det skulle skje noe, på en MC så blir jeg ikke beskyttet sånn sett.

Men i dette tilfellet er man bare nødt til å ta MC lappen i hemmelighet da, eller la vær >_> Det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar

Det er da ikke mye stål på en bil, bare hjulakslingene ca. Resten er vel aluminium og krom. Blir du truffet av en bil er ikke bilen så fantastisk beskyttende egentlig, det kan du demonstrere selv med en slegge. Du kan gjøre mye skade på en bil med en slegge, for ikke å prate om 1.5 tonn bil i 80 km\t.

Det er vel heller setebeltet som er tingen med bilen, det og kollisjonspute om du har.

Lenke til kommentar
Ta MC-lappen i skjul og vent til du kommer deg på beina før du deler det med resten. Jeg ser ingen annen utvei enn å trosse moren din.

Dette er egentlig løsningen på det meste. Hvis noen ikke liker noe så sier du "Greit" og gjør det likevel. Folk vil bare ha en trygghetsfølelse.

Lenke til kommentar
Ta MC-lappen i skjul og vent til du kommer deg på beina før du deler det med resten. Jeg ser ingen annen utvei enn å trosse moren din.

Dette er egentlig løsningen på det meste. Hvis noen ikke liker noe så sier du "Greit" og gjør det likevel. Folk vil bare ha en trygghetsfølelse.

Så enig, så enig. Bare varsle kjørelærer om at han aldri ringer hjemmetelefonen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...