slimjim1 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei, Skulle koble opp en Jensen Air:Link 59300 mot et Motorola moden fra get, men får det ikke til. Når jeg kobler kablen fra modemet rett i PC, fungerer internet. Flytter så kablen inn i WAN porten, og kobler opp pc med WLAN Men får ikke jeg ikke nett... Airlink er satt på dynamisk IP. Hva kan jeg gjøre feil? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du gjør ikke noe feil. Problemet er at det er lease på ipadressen. Du løser problemet ved å koble kabelen fra modemet i WAN på 59300 og resetter modemet. Du resetter det ved å stikke inn en pennespiss bak til lampene foran slukker. Vent til de fire lampene foran blinker eller lyser igjen, så skal du ha internett som normalt. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Det fungerte, dvs resatt modemet ved å dra ut strømpluggen. Det var ingen restettkanpp Takk la7dfa.com, you saved my day! Thanks Endret 15. mai 2009 av slimjim1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ok, det er vanlig at slike modem har et hull bak hvor man kan resette. Det fungerer å ta ut strømmen en stund også, men problemet er at man ikke vet hvor lenge den skal være frakoblet før man får ny lease. Men så lenge det ordner seg så er jo saken biff :-) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ok, det er vanlig at slike modem har et hull bak hvor man kan resette. Det fungerer å ta ut strømmen en stund også, men problemet er at man ikke vet hvor lenge den skal være frakoblet før man får ny lease. Men så lenge det ordner seg så er jo saken biff :-) Å ta ut strømmen i mellom 20 og 30 sekunder skal være nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå