olemedkrutt Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Skal ha en 5 minutters samtale, og skal ta for meg nasjonalismen. Har da muligheter for å snakke om imperialisme, 1814, 1905, amerikansk revolusjon, Italias og Tysklands samling osv. Men tenker litt på at læreren har hørt dette 1000 ganger før. Har du forslag til en hendelse i historien som jeg kunne sagt litt om? Noe læreren gjerne ikke hører fra de 29 andre elevene. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hva med å ta fram det "gode" i nasjonalisme ? noe godt må det jo vær Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Ja det var mye godt og ondt med nasjonalismen. Tenkte jeg skulle vinkle oppgaven slik boka gjør det; hvordan virket nasjonalismen splittende og samlende i Europa. Endret 12. mai 2009 av olemedkrutt Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Den samla jo så si hele Europa (Jaja, Hitler var en luring) men den som du sier laget det et viktig samarbeid mellom Europa og Amerika. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Prøvemuntlig i 5 minutter? Vil ikke si at det gir et særlig realistisk bilde - på en eventuell virkelig eksamen vil man måtte synse i hele 20.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Prøvemuntlig i 5 minutter? Vil ikke si at det gir et særlig realistisk bilde - på en eventuell virkelig eksamen vil man måtte synse i hele 20.. Ja, det må vi også. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Begrenset hvor mye man får sagt om nasjonalisme på 5 minutter liksom. Men som et lite innblikk i en eksamensstuasjon er det jo et godt tiltak. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Selv var jeg oppe i Grunnstoffer og forbindelser i Naturfag.... Vi brukte omtrent 15 minutter og endte på en 5+ Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 15? Er det ikke vanlig å ha en presentasjon i tyve minutter, hvorpå sensor spør og graver i de resterene ti for å få et bedre innblikk i kompetansenivået? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) 15? Er det ikke vanlig å ha en presentasjon i tyve minutter, hvorpå sensor spør og graver i de resterene ti for å få et bedre innblikk i kompetansenivået? Huff, er det ikke flaut vis man ikke vet svaret på hva sensoren spør om? Endret 12. mai 2009 av Thomas. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det er eksamen, prøve eksamen er bare "øving" på hvordan eksamen faktisk blir.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå