Eldy Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hei! Skal kjøpe ny skjerm, og lurte på om jeg kan koble til ekstern skjerm til min bærbare? Jeg orker ikke denne lille 15 tommeren mer. Skjermen er CRT. Samsung Syncmaster 997 MB 19". Bruker Windows XP, og har nvidia geforce go 7600 grafikkort. Tusen Hjertlig! Edit: Vil bruke eksternt tastatur og mus. Endret 12. mai 2009 av ela018 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det skal gå så lenge den bærbare har VGA, DVI, DisplayPort og/eller HDMI utgang (de fleste laptoper har minst én av de nevnte). Hvilken laptop har du? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dette bør gå helt strålende... Koble den inn før cu starter - da påleier den og stille seg inn automatisk, hvis ikke må du trykk "FN+F7" eller noe lignende... Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Dette bør gå helt strålende... Koble den inn før cu starter - da påleier den og stille seg inn automatisk, hvis ikke må du trykk "FN+F7" eller noe lignende... Jeg har DENNE: http://www.hardware.no/artikler/multinote_compal_hel80/28162 Maskinen. Vil det gå? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Garantert. Kjøp/bruk en VGA-kabel og koble den til skjermen. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Garantert. Kjøp/bruk en VGA-kabel og koble den til skjermen. vga kabel er vel noe jeg bør ha liggende fra før, eller som følger med dataen? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Folk flest pleier å ha en liggende. Slikt pleier ikke å komme med dataer, men skjermer. Ellers så koster en ny under 100kr på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Folk flest pleier å ha en liggende. Slikt pleier ikke å komme med dataer, men skjermer. Ellers så koster en ny under 100kr på Clas Ohlson. tusen hjertlig for all hjelp! Lenke til kommentar
kig Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Folk flest pleier å ha en liggende. Slikt pleier ikke å komme med dataer, men skjermer. Ellers så koster en ny under 100kr på Clas Ohlson. tusen hjertlig for all hjelp! Jeg har en skjermport, der det ser ut for at det skal passe en "Vga kabel uten skruer". Går det like bra å kople en skjerm slik.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jada, skruene er (etter hva jeg vet) bare der for å hindre at kabelen skal falle ut e.l. Lenke til kommentar
kig Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jada, skruene er (etter hva jeg vet) bare der for å hindre at kabelen skal falle ut e.l. Pynt? Men jeg får ikke bilde på skjermen.. Sjøl ikke med å følge installasjonsprogr som medfølger skjerm. Det er en Inspiron 1720 som har slik port uten de skruhull. -Jeg har 2 andre laptoper her, som fint går å kople mot samme sjerm, og de har port med skruhull på begge sider. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Operativsystem? Hvis Vista (nokså likt i Xp) høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper og skjerminstillinger og aktiverer den andre skjermutgangen (står sikkert markert som nr 2 e.l.). (Er skrevet på husk så det kan være litt annerledes) Ellers så kan det hende at skruene hindrer at kabelen får skikkelig kontakt. Forsøk å "dra" skruene så langt bak/vekk som mulig eventuelt prøv en annen kabel uten skruer. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg greide å ødelegge skjermen på min bærbare nettopp.Slo musen flere ganger i skjermen av frustrasjon for at nettet koblet ut hele tiden. Oppdaget også at jeg bare har en tilkobling for skjerm (tror jeg ihvertfall). Den er smal og blå, med innganger for skruer på hver side.Hva kan dette være? Og: Må skjermen på den bærbare fungere for at jeg skal koble til en ekstern skjerm? Dvs, må jeg gjøre noen innstillinger i f.eks graf.kort? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Dytt kabelen så langt inn og pass på at den sitter. Boot- pcen på nytt med den nye skjermen tilkoblet. Er du heldig skal det fungere. PS: Du er ikke den eneste som "ødelegger skjermer i frustrasjon" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå