Gå til innhold

Koble til ekstern skjerm på bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny skjerm, og lurte på om jeg kan koble til ekstern skjerm til min bærbare? Jeg orker ikke denne lille 15 tommeren mer.

Skjermen er CRT. Samsung Syncmaster 997 MB 19".

Bruker Windows XP, og har nvidia geforce go 7600 grafikkort.

Tusen Hjertlig!

Edit: Vil bruke eksternt tastatur og mus.

Endret av ela018
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk flest pleier å ha en liggende. Slikt pleier ikke å komme med dataer, men skjermer. Ellers så koster en ny under 100kr på Clas Ohlson.

tusen hjertlig for all hjelp! :)

Jeg har en skjermport, der det ser ut for at det skal passe en "Vga kabel uten skruer". Går det like bra å kople en skjerm slik..

Lenke til kommentar
Jada, skruene er (etter hva jeg vet) bare der for å hindre at kabelen skal falle ut e.l.

Pynt? Men jeg får ikke bilde på skjermen.. Sjøl ikke med å følge installasjonsprogr som medfølger skjerm. Det er en Inspiron 1720 som har slik port uten de skruhull. -Jeg har 2 andre laptoper her, som fint går å kople mot samme sjerm, og de har port med skruhull på begge sider.

Lenke til kommentar

Operativsystem? Hvis Vista (nokså likt i Xp) høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper og skjerminstillinger og aktiverer den andre skjermutgangen (står sikkert markert som nr 2 e.l.). (Er skrevet på husk så det kan være litt annerledes)

Ellers så kan det hende at skruene hindrer at kabelen får skikkelig kontakt. Forsøk å "dra" skruene så langt bak/vekk som mulig eventuelt prøv en annen kabel uten skruer.

Lenke til kommentar

Jeg greide å ødelegge skjermen på min bærbare nettopp.Slo musen flere ganger i skjermen av frustrasjon for at nettet koblet ut hele tiden. Oppdaget også at jeg bare har en tilkobling for skjerm (tror jeg ihvertfall). Den er smal og blå, med innganger for skruer på hver side.Hva kan dette være?

Og: Må skjermen på den bærbare fungere for at jeg skal koble til en ekstern skjerm? Dvs, må jeg gjøre noen innstillinger i f.eks graf.kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...