Gå til innhold

Kraftig anlegg med trøkk

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gå til innkjøp av et kraftig lyd-anlegg til rommet.

Har vært å sett på litt forskjellig, men har funnet ut at disse er noen som ville passet bra til mitt bruk, evt. ha kjøpt bass litt senere når lommeboka strekker til.

Men er dette noe dere ville anbefalt?

Vil bli brukt til mye høy musikk, kun musikk og ikke film, tv eller lignende.

Og vil jeg kunne koble forsterkeren rett til pc-en for avspilling av musikk?

Cerwin Vega har et design jeg ikke foretrekker helt, samtidig som det blir dyrt om man skal ha 4 høyttalere samt sub.

Noen som har tips?

Om noen vet om et anlegg som inneholder alt til 10k? +-2000kr

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg delvis på svaret over her, gå for dynavoice dynamite 10 ,altomac som effektforsterker. Og skaff deg en forforsterker. Hva proson anngår ville jeg styrt lett unna da det fins MANGE bedre kandidater. Proson spiller heller ikke noe pent. Kun høyt.

Lenke til kommentar
Skal ha en høyttaler i hvert hjørne, derfor fire høyttalere :)
Hvorfor ? Du får garantert bedre lyd med ett par høytalere i ene enden av rommet. I tillegg har du mere penger å bruke på forsterker.

Jeg vet at det blir bedre lyd, men det vil bli helt feil med tanke på inredning :hrm:

Lenke til kommentar

Hva er ditt formål med anlegget er kanskje mer korrekt spørsmål ?

Skal ha en høyttaler i hvert hjørne, derfor fire høyttalere :)
Hvorfor ? Du får garantert bedre lyd med ett par høytalere i ene enden av rommet. I tillegg har du mere penger å bruke på forsterker.

Jeg vet at det blir bedre lyd, men det vil bli helt feil med tanke på inredning :hrm:

Lenke til kommentar

Høyttalerene skal for det meste brukes til musikk, da som oftest over middels høy musikk.

Det må være en god, kraftig bass som flytter mye luft, samtidig som den ikke overdøver all annen lyd.

Cerwin Vega er noe jeg kunne tenkt meg, da de virker som midt i blinken for meg, desverre er det ikke mange som leveres med kraftig forsterker, brukt.

Brukt blir det nok, da mye prisreduksjon kan hentes ved det.

Vet ikke om dette kunne vært noe til midt bruk?

Det ville vel vært idioti og investere i noe slikt, da med et basshorn og en earthquake?

Lenke til kommentar

Om du ønsker deg et snev av kvalitet ,og også mulighet til å nyte musikken (les kvalitet) så er dali en god konkurrent. Både iht lydtrykk/høyt ,og hva lydkvalitet anngår er de overlegen CV. Men om formålet ditt kun er å spille høyest i gata er nok CV akutellt. Dog blir man lei i lengden av kun å spile høyt. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stadig mye negativt om CV på diverse forum. Noe sitat fra en test i SoundStage!:

However, the speakers certainly exceeded my expectation for sound quality, and I wasn’t the only one who thought this. When I invited several audio buddies over to hear the CLS-215s, I could tell they all arrived expecting to sneer at the "lowly" Cerwin-Vega speakers. They all left shaking their heads and muttering that these were seriously good speakers. If they didn't sound as suave and elegant as my way-more-expensive reference speakers, they were still amazingly good at their bargain-basement price.

Although the CLS-215s aren’t perfect, I challenge you to find speakers in their sub-$1000 price range that match all their strengths. The tweeter and midrange are just fine drivers, period; and while the woofers may give up a little in bass detail, they will nail you to the wall with their power. I think the CLS-215s compete well with many speakers costing up to $4000, making them an easy Reviewers’ Choice.

Frode

Endret av fhl
Lenke til kommentar
Stadig mye negativt om CV på diverse forum. Noe sitat fra en test i SoundStage!:

However, the speakers certainly exceeded my expectation for sound quality, and I wasn’t the only one who thought this. When I invited several audio buddies over to hear the CLS-215s, I could tell they all arrived expecting to sneer at the "lowly" Cerwin-Vega speakers. They all left shaking their heads and muttering that these were seriously good speakers. If they didn't sound as suave and elegant as my way-more-expensive reference speakers, they were still amazingly good at their bargain-basement price.

Although the CLS-215s aren’t perfect, I challenge you to find speakers in their sub-$1000 price range that match all their strengths. The tweeter and midrange are just fine drivers, period; and while the woofers may give up a little in bass detail, they will nail you to the wall with their power. I think the CLS-215s compete well with many speakers costing up to $4000, making them an easy Reviewers’ Choice.

Frode

Tusen takk

Hva synes dere om disse, synes dette egentlig er en kjempepakke, har lest mye positiv omtale om XTZ, men finner ikke noe brukt, tror dere disse vil være bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...