Mattikeikale Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Har i lengre tid hatt litt problemer med venstre kanal på min NAD c370 forsterker som jeg kjøpte på hifiklubben i 2004. Har tidligere sendt den inn på reparasjon for samme problem, hvor det har blitt fikset. I fjor startet det lett med svak radiostøy på denne venstre kanalen, som kom og gikk, og verken ble svakere eller sterkere om jeg skrudde opp\ned volumet. En dag gikk radiostøyen over til ren skurr, som bare vrenger seg når jeg skrur opp lyden på denne kanalen. Høyre kanal har et mye større volum enn venstre kanal. Har switchet om og testet venstre høytaller på høyre kanal for å teste om det kan være sprengte elementer i venstre høytaller. Det er de ikke, de låter helt perfekt i høyre kanal. Jeg har derfor konkludert at det er en feil i venstre kanal. Hadde en kompis som jobber med forsterkerreparasjon til å se på den for en stund siden, han skiftet de vesentlige delene som det pleier å være feil med i slike tilfeller, uten hell. Skurringen er der fortsatt. Noen som har hatt lignende problemer, eller vet hva det dreier seg om? Jeg er helt stuck i monoverdenen, trenger god stereolyd asap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå