Gå til innhold

Hvor rått er det råeste?

Anbefalte innlegg

Om man ikke har noen grense på lommeboken, 100k/500k/1mill-->>

finnes det noe som er raskere enn det du får for f.eks til 50k... komplett pc altså.... Bare lurer... :o

Ja. Men bare målbart. Aldri merkbart.

Med annet du driver med noe veldig spesielt da.

superdatamaskinen på NTNU er digg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Melding til alle med sikkel på skjorta....

Man kan få en komplett PC med denne konfiggen fra Dell for 15000kr.

Etter å ha sett en kamerats PC med 11MB skjermkort, 63MB RAM og feil i de fleste kriker og kroker, er jeg ikke helt enig i at folk burde kjøpe Dell. (ok, den pcn brukte shared mem. men likevel da! Og, nei, det er ikke pga 1000-1024 problematikk)

Skjønner egentlig ikke meg på folk som kjøper det beste hele tida, du får jo 2 gode PCer til prisen av 1 'super'. Eller så kan du spytte mer i det de fleste sluntrer unna på, skjermen!

Lenke til kommentar
Hvor rått er det råeste?

Kombinèr det som trolig er markedets raskeste prosessor, hovedkort og grafikkort. Hvor bra er egentlig et slikt system? Hvor raskt flyter de heftigste 3D-spillene?

Les artikkelen her.

Har faktisk nesten samme oppsettet i bestilling hos .....en nettbutikk i Telemark...

MEN jeg har valgt 2x Geil Platinum 512Mb DDRAM, PC3700, 466 MHz

og Pentium IIII 3,2 GHz

I tillegg skal jeg ha WD Raptor som syst.disk, Audigy 2, Enermax Silent Twin 550 og Kabinettet (Thermaltake Xaser III Blått/Sølv) er allerede innkjøpt

Gjør jeg feil her ved valg av minne ?? Og i tilfelle, Hvorfor ?

Jeg vet det ikke finnes dumme svar, bare dumme spørsmål (eller var det omvendt ??)....så kom med synspunkter.

PS! Burde kanskje vært plassert under "Hjelp ! Jeg skal ha ny PC" men siden artikkelen sto her......DS!

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hehe, ikke genialt oppsett der Diverse . Abit IC7 er visst ikke så veldig overklokkingsvennlig, og hvorfor kjøpe Twinmos ram når du kan få OCZ EL ram?

Det råeste ville vel være:

3.0 GHz P4 PC800

MSI Neo-FIS2R (er ekstremt overklokkingsvennlig - var designet for det)

2x512MB (eller 4x hvis du vil) OCZ PC3700 EL DDR (kan skaffes på www.waterheads.dk )

ATI Radeon 9800 Pro - samme hvilken produsent det er.

og enten:

Seagate Cheetah 15K.3 73.4GB 80 pins

Adaptec SCSI 68 pin ASC-39320D  

eller:

2x160 GB Maxtor S-ATA

Eller:

2x36,7 WD Raptor

hvor de to sistnevnte alternativene skal kjøres i Raid.

Kjør så på et Vapochill eller Prometeia kabinett og overklokk det så mye du kan i tillegg til Vannkjøling på GPU og chipset. Hvis man skaffer seg det, noe som er JEVLIG dyrt, har man det råeste som er. Men, rent komponentmessig er det dere testet veldig bra (selv om det er altfor lite systemminne etter min mening).

Hmm, dette er jo drømmeoppsettet, men lurer litt på hvor mye man egentlig ville klart å overklokke det, og hvilke resultater man ville fått.[/u]

Abit IC7 er eit meget bra hovedkort til overklokking. Skal snart teste det sammen med vapoen og r9700 pro kortet mitt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gutten ba ikke alle ramse opp det dyreste dere finner på webshoppene, men HVOR bra dette faktisk er?

personlig vil jeg ha quattro4 kort... spilling er for unger... aner ikke om q4 er bra, men dyrt er det iaff:) vid-reg er mye mer aktuelt her...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...