Gå til innhold

Lost 5x16-17:"The Incident, Part 1 & 2"(USA)

102 stemmer

1. 1. Var det en bra sesongfinale?

• Bra, yes 60 feet Jacob!
      74
    • God, men hva er innholdet i kassa til Hurley?
      24
    • Dårlig, Let`s brawl like Jack and Jim
      4
  2. 2. Beste døden i sesongfinalen?

• Juliet.
      52
    • Phil "Clippy"
      27
    • Jacob
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hmm:

Har vi sett de samme episodene? For enten følger dere enormt mye mer enn meg, eller så sovner jeg innimellom scener. Hadde ingen anelse om at det var en annen dude som hadde "blitt" Locke, trodde det var noe øya gjorde, jeg. At øya manifiserte Lock siden øya har "snakket" så mye med han. Ja ja. For vel se gjennom serien før neste gang, og prøve å få med meg alt dere har fått med dere. :p

Lenke til kommentar
:hmm:

Har vi sett de samme episodene? For enten følger dere enormt mye mer enn meg, eller så sovner jeg innimellom scener. Hadde ingen anelse om at det var en annen dude som hadde "blitt" Locke, trodde det var noe øya gjorde, jeg. At øya manifiserte Lock siden øya har "snakket" så mye med han. Ja ja. For vel se gjennom serien før neste gang, og prøve å få med meg alt dere har fått med dere. :p

Du har nok ikke missa noe, jeg har vert våken under alle episodene og jeg viste heller ikke dette. Begynte å lure litt etter hvert riktignok. Skjønte nå at det var derfor "Locke" ikke var tilstede når ben ble snakket til av dattera si nedi smoke monster hulen.

Forøvrig var dette en episode uten hemninger og av dimensjoner. Fikk nesten pustevansker under slutten der.

Overrasket meg bigtime at Juliet tok kvelden også. Og at jacob hadde vert å tatt en prat med hovedpersonene var spennende greier.

Hvor ble det av Radzinsky mot slutten? Han overlever jo det incident, fordi han skyter seg jo i hodet nedi swan hatchen.

Godt at Phil ble tatt av dage å, han likte jeg aldri (var kanskje meningen:P)

Det at Ben aldri hadde møtt eller hørt Jacob ante jeg fra før, men det var fett skuespill inne i hulen til Jacob, av hele gjengen der.

Lost vet å avslutte med et smell (bokstavlig talt), ser så fram til sesong 6.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvem var han helt i begynnelsen som pratet med Jacob. Han ønsket å drepe ham? Skjønte ikke helt det der.

Og hvis jeg har forstått så er Locke helt død, og han i begynnelsen av episoden er Locke som blir med Ben inn under statuen?

Jeg falt nok av for flere episoder siden, selv om jeg har sett alt. Det blir altfor mye å holde styr på. Jalla forfattere.

Dette ble jævlig jalla skrevet, men jeg er trøtt...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Hvem var han helt i begynnelsen som pratet med Jacob. Han ønsket å drepe ham? Skjønte ikke helt det der.

Og hvis jeg har forstått så er Locke helt død, og han i begynnelsen av episoden er Locke som blir med Ben inn under statuen?

Jeg falt nok av for flere episoder siden, selv om jeg har sett alt. Det blir altfor mye å holde styr på. Jalla forfattere.

Dette ble jævlig jalla skrevet, men jeg er trøtt...

Han i begynnelsen vet vi ikke sikkert hvem er enda, men det finnes mange teorier rundt omkring. Han ønsket å drepe ham ja, det sa han jo selv, så det er vel ingen grunn til å tvile på det.

Locke er død, og han i begynnelsen har manifestert seg som Locke. Sånn det virker hvertfall.

Jalla forfattere fordi du ikke er smart nok til å greie å holde følge? Heh.

Lenke til kommentar

Det var ikke så veldig kryptisk at det var Samuel som hadde manifistert seg som Locke. Om Samuel == den svarte røyken vet vi jo ikke, men på starten sa han jo "jeg skal finne et smutthull", og det siste Jacob sier er jo "så du fant et smutthull".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Merkelig at Shepard's lik var borte fra hans kiste. Eller har vi fått forklaring på det?

Dei tok vel han utav, var vel kanskje vanskleg å bære.

Lenke til kommentar
Merkelig at Shepard's lik var borte fra hans kiste. Eller har vi fått forklaring på det?

Dei tok vel han utav, var vel kanskje vanskleg å bære.

Var vel ingen som bar kista, Jack fant den tom i den grotta, etter den landet der av flykrasjen?

Lenke til kommentar

Okay, en ting jeg ikke skjønner her. Endel skriver "R.I.P. Juliet", og lignende. Og greit nok at hun ikke var del av Oceanic flight 815, og dermed ikke er der som et resultat av at Desmond ikke trykket på knappen i tide i The Hatch. Men med mindre det smellet var "The Incident", som Miles antyder, så vil vel hennes frem/fortid og bli påvirket av at den hydrogenbomba går av?

Dette blir bare spekulering da, men slik jeg ser det så er vel sannsynligheten heller liten for at det eneste som blir forandret på øya er at ikke flyet styrter der, men ellers så går alt sin vandte gang på øya.

En hydrogenbombe er mye farligere og mer destruktiv enn det en atombombe er, og ødeleggelsene ville mest sannsynlig vært så dramatiske at ei heller hun hadde blitt hentet til øya av Richard. Spør du meg, er det enten R.I.P. på hele gjengen som befant seg i nærheten av bomba, eller så er det ikke R.I.P. på noen av dem. Og selv om Juliet hadde blitt hentet til øya av Richard likevel, ville det jo aldri oppstått den situasjonen hvor hun blir tvingt tilbake i tid og dør, ergo er ikke Juliet noe mer død, enn det de andre i nærheten av bomba er.

En annen ting jeg har tenkt litt på, er: hvem i huleste er denne Frank Lapidus?

Vi har jo fått vite historien til alle de andre som kom med helikopter til øya, bortsett fra han. Tror han spiller en større og viktigere rolle enn hva det kanskje virker som! Han vet neppe så lite som han gir inntrykk for, og det var ingen tilfeldighet at det var nettopp han som var piloten på det nye flyet som kræsjet på øya.

Noen som har noen teorier eller tanker vedrørende han?

Lenke til kommentar

Et par ting:

Juliet:

Alle som har vært nær utladning av elektromagnetisk energi i serien til nå har ikke dødd til nå.

Ben og Lock ble forflyttet i tid og sted imens Desmond ble naken og kunne se fremtiden.

Så kanskje vi kan forvente oss en naken Juliet i ørkenen i Tunisia som åpning av sesong 6.

Jeg tipper jallefall at gjenforening mellom Sawyer og Juliet kommer til å være en del av sesong 6.

Richard:

Richard sier rett før Lock og Ben går inn i "foten" at "...because only our leader can request an audience with Jacob. And there can only be one leader on the island at a time."

Kan dette tyde på at Ben aldri har vært en reell leder i Richards øyne? Har Richard drevet med skjult lederskap og lurt Ben til å tro at han bestemmer? Han sier jo også at bare lederen kan møte Jacob, og Ben sier jo selv at Richard har vært hans kontaktperson til Jacob.

Jacob og SESONG 6:

Tipper han faktisk er død, men at vi får se mye av han gjennom flashbacks neste sesong. Da tipper jeg at flashbackene handler mye om øya, Jacob, Samuel, Black Rock og the others opprinnelse, samt flash forwards om hva skjebnen til 815 blir. De kommer sikkert til å bruke noe av samme flashforward teknikk som ble brukt i sesong 4, for å avsløre hvem av 815 som overlever og hvem som får seg et liv av øya.

Noe jeg er intressert i å lære mer om er Dharma Initiative på fastlandet post-Incident.

Åh, and BTW: Sayid er død, garantert. De har avsluttet historien hans ved å fortelle hvordan, hvorfor, hvor og når Nadia døde, han fikk gjort sin hevn mot Ben og gjort sin elektriker-jobb på bomba. Han kommer nok kanskje dø på samme vis som Mr Eko; dvs. i første eller andre episode inn i sesong 6.

Lenke til kommentar

En annen ting som forundrer meg er at det virker som at rivaler på øya ikke innehar muligheten til å direkte ta livet av hverandre. Eller, ihvertfall folk som er av viktighet for øya. Ben og Widmore kan ikke drepe hverandre, ei heller kan Jacob og Samuel drepe hverandre (selv om det er Samuel som setter inn det endelige nådestøtet da han sparker Jacob i det flammende bålet inni statuen). Det må jo være en sammenheng her.

Lenke til kommentar
Et par ting:

Juliet:

Alle som har vært nær utladning av elektromagnetisk energi i serien til nå har ikke dødd til nå.

Ben og Lock ble forflyttet i tid og sted imens Desmond ble naken og kunne se fremtiden.

Så kanskje vi kan forvente oss en naken Juliet i ørkenen i Tunisia som åpning av sesong 6.

Jeg tipper jallefall at gjenforening mellom Sawyer og Juliet kommer til å være en del av sesong 6.

Men ingen av de som har overlevd det har vært ved siden av en atombombe som (kanskje) sprenges...

Lenke til kommentar
Et par ting:

Juliet:

Men ingen av de som har overlevd det har vært ved siden av en atombombe som (kanskje) sprenges...

For det første er det ikke en atombombe, om du ikke har fått det med deg ennå.

For det andre ville det for meg være meget rart, om denne bomben (forutsatt at bomben ikke er "the incident" slik Miles antyder) forandrer fortiden/fremtiden for kun passasjerene på Oceanic 815. Greit at Oceanic 815 styrtet på øya, som en direkte konsekvens av at Desmond ikke trykket på knappen i tide, men for meg ville det være logisk at bomben om den faktisk virker slik Faraday hadde planlagt, også ville forandret på livene til Juliet og de andre som ikke var passasjerer på flight 815.

Juliet sa jo selv at hun ville gjøre dette, slik at hun slapp å møte Sawyer.

Lenke til kommentar
Et par ting:

Juliet:

For det første er det ikke en atombombe, om du ikke har fått det med deg ennå.

Er ikke kjernen en atombombe da? Så vidt jeg skjønte var det som var rundt den, hele jughead som var en hydrogenbombe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...