Gå til innhold

Lost 5x16-17:"The Incident, Part 1 & 2"(USA)

102 stemmer

1. 1. Var det en bra sesongfinale?

• Bra, yes 60 feet Jacob!
      74
    • God, men hva er innholdet i kassa til Hurley?
      24
    • Dårlig, Let`s brawl like Jack and Jim
      4
  2. 2. Beste døden i sesongfinalen?

• Juliet.
      52
    • Phil "Clippy"
      27
    • Jacob
      23

Anbefalte innlegg

Sesongfinale; Episode 5.16-17: "The Incident, Part 1 & 2"

normal_5x16-5x17-20.jpg

Written by Damon Lindelof & Carlton Cuse

Directed by Jack Bender.

Her skal det bare diskuteres episodene "The Incident, Part 1 & 2". Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 5). Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

"Etter en sesong med Pierre Chang, tidsreising, gjennoppstandelsen til Locke, 70-tallet, Ethan i baby-form, Radzinsky, skyting av barn, Star Wars og døden til nok en hovedkarakter er årets sesongfinalen her. En sesong igjen av Lost igjen etter sesongfinalen. Det betyr i andre ord rundt 17 timer igjen av Lost etter sesongfinalen. Vil Locke ende opp med å drepe Jacob? Hva vil skje med Lapidus? Vil vi se Vincent igjen? Blir vi ferdig med 70-tallet?"

For de som lurer, det er ikke ny episode av "The Unusuals" i statene denne uka. Fordi Lost vil få denne dobbelepisoden/sesongfinalen, pluss en recap-episode/clip-show som heter "Lost: A Journey in Time" som vil bli sendt før selve sesongfinalen på ABC.

Sneak peeks for sesongfinalen

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet er sikkert ikkje så vanskeleg å finne ut av om eg leser rundt om kring, men nokon som veit kortid ca. episodane kjem til å bli lagt ut på torrent trackers?

NOTIS: Dette bryter ikkje reglene som omhandler piratkopiering

Endret av Crossed
Lenke til kommentar
Dette spørsmålet er sikkert ikkje så vanskeleg å finne ut av om eg leser rundt om kring, men nokon som veit kortid ca. episodane kjem til å bli lagt ut på torrent trackers?

NOTIS: Dette bryter ikkje reglene som omhandler piratkopiering

Torsdag ville jeg regne med.

Men OT:

Jeg har skyhøye forventninger til denne episosoden. Håper det blir en så stor cliffhanger at jeg kommer til å ergre meg over at det er lenge til neste sesong :p

Endret av Mondania
Lenke til kommentar

Sikkert sånn rundt 03:00-04:00 torsdag natt.

Gleder meg som en unge! Men er redd det blir vanskelig å holde meg oppe halve natten. Må på skolen i morgen..

Lenke til kommentar

Kom på en jeg ikke har tenkt på lenge. Claire :D Håper vi får se ho i finalen. tror ho såvidt har blitt nevnt i en av de første episodene i sesongen? Vi så henne føde i en av tidshoppa.. Tror ikke vi har sett noe til ho bortsett ifra det.

Men.. "Whats in the chest" - Lapidus

Vi har bare kakaopulver, bånskien til en juicekartong med fruktkjøtt og sprøstekt løk her i heimen. Får se om jeg får gjøre det beste ut av det

Lenke til kommentar

Jeg ble skuffa.

Det var flere WOW-øyeblikk, men personlig likte jeg ikke Jakob-vinklingen.

Hvordan han dukket opp i barndommen til 815-folket,virket konstruert,

hva var poenget liksom? Greit hvis han bare ville observere dem,

men hvorfor snakke med dem? Og dette med Locke likte jeg overhodet ikke.

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å bli skuffet, eneste som kanskje var negativt var at twisten med "Samuel" som Locke. Alikevel vi har opplevd folk som kan gå etter å ha blitt lam, og for å ikke nevne folk som kan heale og som aldri eldres.

Jacob sa noe han viste ville endre dem i fremtiden på en eller annen måte, som ved Black Rock så fikk han "lurt" dem til øya på 1800-tallet(?). Så det var ikke for å bare observere, det var for å bringe dem til øya for en del av dem. Hadde han ikke healet Locke, ville Locke aldri ha overleved det fallet(som vi vet ville ha drept han). Så vi kan konkludere nå med at Locke aldri var så spesiell, og at det er Jacob som er ansvarlig for hvor spesiell Locke er for øya.

Ja, og vi fikk ikke vite hva som var i gitarkassa. Det var litt negativt. Å fikk heller ikke se Christian på øya. Claire viste jeg ikke kom tilbake i sesong 5, så det var ikke noe skuffelse.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Grei forklaring, kan kjøpe den. Men, hva med han fyren som har tatt form som Locke?

Syns liksom ikke det rimer med samspillet mellom "Locke" og Ben når de første gang prater sammen på øya, etter at Ben nettopp har våknet. Det virket mer som den gamle, usikre Locke. Han virket ikke som han kjente til smokey, noe den falske Locke ville gjort (siden han har vært på øya like lenge som Jacob).

Lenke til kommentar

Nei det med "Locke" var noe helt annet. Jeg klarer ikke å egentlig forstå den delen, spesielt det om det er illusjon eller om det virkelig er det at Jacob sin "venn" kan virkelig gjøre seg om til en annen. Jeg håper virkelig ikke løsningen er at Smokey er "vennen" til Jacob.

Lenke til kommentar

Mahavishnu@ Jeg får ikke stemme på undersøkelsen. Siden du bare forandret den, kan ikke noen av de som stemte på den før gjøre det på nytt. Tror jeg, da...

Sinnsyk episode må jeg si. At Ilana var Nadia har jeg faktisk aldri tenkt på..

Åpnigsscenen var den beste ever. Vi får se både Jacob, statuen og Blac Rock samtidig!

Cliffhangeren var ikke den beste, må jeg si. Kanskje fordi det ikke har vært noen flash-forwards om hva som kommer til å skje i sesong 6, i motsetning til flash-forwardsene i sesong 4. Begge deler er forsåvidt greit, bare på forskjellige måter. Nå har ingen peiling på hva som kommer til å skje, og det er syyykt irriterende, men litt digg og :p

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes om episoden. Fra starten av følte jeg at de hang seg på altfor mange historier, ble litt rotete å holde styr på hva som skjedde til hvilken tid, spesielt med tanke på at Richard spilte en stor rolle i to av tidsperspektivene.

Lurer litt på hva Jacob mente med at "Locke" hadde funnet et smutthull, eller, jeg lurer på hva selve smutthullet var. Han kan ikke ha brukt 400 år på å finne ut at han kunne få noen andre til å drepe han.

Han som satt med Jacob på stranda sa forresten "They come, fight, destroy, corrupt. It always ends the same."Han ville altså ikke at folk skulle komme til øya, mens Jacob bringer de til øya fordi han vil oppnå noe, mulig jeg har en veldig begrenset forståelse for lost-universet, men jeg synes det var litt for mye tåkeprat i dag. Jeg likte godt flashbackene med Jacob, men den med Juliet kom ut av ingensteder og var typisk lost når de gjør ting for fort. Lost er bra når de har flashbackene som bygger opp karakteren, og at karakteren gjør valg _basert på_ disse hendelsene, ikke når man får en enkelt hendelse som blir blankt kopiert. Det var tamt.

Rent episodemessig var det ganske bra, men til en cliffhanger å være så var det ikke så veldig "hva skjer nå?????" for meg. Jeg hadde likt det bedre om den sluttet med at Juliet lå og vrei seg i bunnen, også snur hun seg til den ene siden og stirrer rett inn i øynene til Christian eller noe sånt. Rant over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...