Jolo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei. På hyblen min låner jeg internett av de som eier huset. De har telenor internett og en speedtouch modem/router. Denne har ikke trådløst internett, derfor er det koblet til en Belkin 54g router for å få trådløs internett. Jeg har ønsket å forwarde noen porter, men får det ikke til. Kommer meg inn på belkin routeren og får åpnet de på den, men kommer ikke inn på speedtouchen. Noen som vet hvordan dette kan løses? Har moderat tilgang til routerene, men kan sikkert banke på en gang og høre. Regner med at jeg får lov. Om jeg får tilgang til denne speedtouchen, er det da noen som vet hva som er brukernavn/passord? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det kommer jo litt ann på hvilken speedtouch det er. De fleste er "innlogget" fra før av, men ellers kan du jo legge ut typen speedtouch det er. Regner med du bruker 192.168.1.1 for og nå Belkin. Forsøk med 10.0.0.138 for og nå SpeedTouch. regner med du skal komme deg inn da Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Belkin har 192.168.2.1 På WAN står det at belkinen har 192.168.1.38, altså den IPen som belkinen har fått av SpeedTouchen. Har prøvd å koble til SpeedTouchen ved å skrive inn 10.0.0.138 eller 10.0.0.1 eller andre sannsynelige IP adresser. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ok! Men skal det være nødvendig og åpne porter i denne da den står i bridged-mode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå