sfaae Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei! Jeg er helt fersk på CMS og oppsett av dette, men har lyst til å prøve meg på et brukervennlig system for å opprette hjemmeside til en turnforening her hjemme. Har sett på mange forskjellige systemer, og Joomla eller EZPublish ser ut som er de vanligste, eller i alle fall mest omtalte etter et google-søk Har sett på webhotell, og da står det sannsynligvis mellom proisp.no eller web10.nu. Regner med at de er like gode, etter specs å dømme. Eller tar jeg feil? Siden jeg skal lage skal være ganske så basic, naturlig nok for et idrettslag.. Lenke til kommentar
A5MG Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei, Et veldig godt freemium alternativ til ditt behov er Yola. Hovedsiden Lag ny side/blogg !! Glemte å ta bilde av del 2 (design) !! Nå er det bare å legge til ønsket innhold Eksempel: Foto Galleri som henter bilder fra Flickr filtrert etter nøkkelord (jazzhands) Mange muligheter for å formatere tekst Publiser ditt innhold ($19.95 - I norsk valuta...) Lenke til kommentar
sfaae Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Takker så mye for et godt svar! Jeg skal teste ut Yola. Men hvordan blir det hvis jeg evt. skal kjøpe et norsk domain? Jeg ser at de tilbyr .com-domain.. Og hvordan er det med å legge inn artikler på en nyoppretta side? Det er nødvendig for meg at andre har muligheten til å legge inn artikler med bilder etc. Jeg skal opprette, de andre skal bruke siden, da. For å si det enkelt Har tatt på meg en jobb for tanta mi! Har ellers lyst til å lære meg et CMS-system, men det kommer nok til å ta ei god stund, og da får ikke turnforeninga hjemmesida si oppe på lenge. Lenke til kommentar
A5MG Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Takker så mye for et godt svar! Jeg skal teste ut Yola. Men hvordan blir det hvis jeg evt. skal kjøpe et norsk domain? Jeg ser at de tilbyr .com-domain.. Og hvordan er det med å legge inn artikler på en nyoppretta side? Det er nødvendig for meg at andre har muligheten til å legge inn artikler med bilder etc. Jeg skal opprette, de andre skal bruke siden, da. For å si det enkelt Har tatt på meg en jobb for tanta mi! Da trykker du på 'I already own a domain name' og følger instruksene som gis der. Men Yola er kanskje ikke den beste anbefalingen jeg kunne gitt deg. For et .no domene er det noen restriksjoner: Registreringer under domenet .no kan gjøres av alle organisasjoner registrert i Brønnøysundregistrene. Det kan registreres inntil 20 domenenavn for hver organisasjon. Det finnes egne geografiske underdomener for hvert fylke.[1] Registrering gjøres normalt direkte på andre nivå. Imidlertid kan ikke privatpersoner registrere domener direkte under .no, men må registrere på tredje nivå under priv.no. Wikipedia Det burde ikke være noe problem for din tante å anskaffe et organisasjonsnummer dersom hun allerede ikke har det. Men nå, glem Yola - her er en mye bedre anbefaling: Installatron er en inkludert i alle våre webhotell og er et utrolig nyttig verktøy, både for nybegynnere og viderekommede brukere.Med installatron får du tilgang til en utrolig mengde programmer/skript som bare ved hjelp av et par museklikk kan installeres på din hjemmeside. Her trengs få eller ingen kunnskaper om databaser, konfigurasjonsfiler, etc. Her er det bare å bruke musen og peke på det man vil ha installert, så gjør Installatron jobben for deg. Hva kan jeg installere Det er en utrolig mengde skript som er tilgjengelig i denne pakken. Blandt de vanligste er Joomla, OSCommerce, Mambo, MediaWiki, OpenX, OSTicket, etc. Her er det meste du måtte trenge til din hjemmesode; Gjestebøker, e-handelsløsninger, forum, kundeservice, kundeundersøkelser, chatteprogrammer, CMS-systemer, etc. For en komplett oversikt over alt du kan installere, kan du ta en titt her. La Installatron gjør jobben for deg | SolidHost Det enkle er ofte lett å glemme. Lenke til kommentar
rogy Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hos www.domenenavnet.no får du komplett pakke Min onkel har selv løsning der for sitt firma og er fornøyd etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå