Gå til innhold

Bestille Softgun fra utlandet - 17år

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å starte med airsoft og har en avtale med den lokale gruppa om verge og alt annet som kreves av NASF. De hadde ingenvåpen tilovers så måtte skaffe eget

I min begeistring kjøpte jeg meg et våpen fra Red Wolf for 50minutter siden. Så kom jeg på. Faen, de ba om fødselsdato og navn etc... Hva skjer når det kommer til tollen? Vil de se at jeg bare er 17år og sende det tilbake? Jeg har jo ingen avtale med politiet eller noen offentlig dokumenter som sier at jeg har lov. Hva vil skje?

Tenkte jeg kunne bestilt i pappa sitt navn for å unngå dette, men forsent nå. (brukte hans kort og kortnummer)

Er det grunn til panikk? Det var en ganske dyr pakke med alle jobbpengene mine! :cry:

Bestilte også et våpen for en kompis jeg også skal spille med fra Wasteland. Der brukte jeg også eget navn og fødselsdato. Hva vil skje nå? Tenker de bare legger vekk hele bestillingen, mens hong kong vil sende pakken uten at jeg kan endre det som står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har planer om å starte med airsoft og har en avtale med den lokale gruppa om verge og alt annet som kreves av NASF. De hadde ingenvåpen tilovers så måtte skaffe eget

I min begeistring kjøpte jeg meg et våpen fra Red Wolf for 50minutter siden. Så kom jeg på. Faen, de ba om fødselsdato og navn etc... Hva skjer når det kommer til tollen? Vil de se at jeg bare er 17år og sende det tilbake? Jeg har jo ingen avtale med politiet eller noen offentlig dokumenter som sier at jeg har lov. Hva vil skje?

Tenkte jeg kunne bestilt i pappa sitt navn for å unngå dette, men forsent nå. (brukte hans kort og kortnummer)

Er det grunn til panikk? Det var en ganske dyr pakke med alle jobbpengene mine! :cry:

Bestilte også et våpen for en kompis jeg også skal spille med fra Wasteland. Der brukte jeg også eget navn og fødselsdato. Hva vil skje nå? Tenker de bare legger vekk hele bestillingen, mens hong kong vil sende pakken uten at jeg kan endre det som står.

Med mindre du har bestilt delvis montert, skal det ikke by på problemer.

Dersom tollen stopper sendingen, vil du få et brev i posten om det. Det er da mulig å dra (med din far...!!) ned til tollen, og få pakken gjennom. Dersom det skal by på problemer, forklarer du bare situasjonen. Så lenge alle krav fra NASF oppfylles, skal det ikke være noe problem.

Men, for å være på den sikre siden ville jeg ha tatt turen (med din far eller verge i den lokale klubben) ned på Politihuset, og "varslet" om det, som videre kan gi beskjed til tollen. Men før du eventuelt gjør det; VÆR HELT SIKKER på at du har oppfyllt alle krav til NASF.

For å sitere Norsk lov om aldersgrenser i forhold til Airsoft:

Aldersgrense: Airsoftvåpen oppfattes i Norge som et våpen og omfattes av Våpenloven og Våpenforskriften. Airsoftvåpen er spesifikt nevnt i Våpenforskriftens §2-15. Som på andre våpen er det 18 års aldersgrense på airsoftvåpen i Norge. Dette gjelder ved kjøp og all bruk.

Aktive spillere kan søke om dispensasjon fra denne aldersgrensen, men jamfør Våpenlovens §29 kan ikke personer under 16 år få slik dispensasjon. Norges Airsoft Forbund har opprettholdt 16 års aldersgrense for sine medlemmer og hjelper alle sine medlemmer med å søke om dispensasjon.

Så vet du selv om du har oppfyllt kravene i forhold til aldersgrenser, ellers får du snakke med klubben du skal være med i, vergen der, din far og Politi om saken.

NASF arbeider mest gjennom klubber, derfor er det letteste at du tar det gjennom klubben, og ikke tar direkte kontakt med dem.

Håper det var litt til hjelp! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...