Bandidos-Pelle Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Vi koblet vårt Sony Dv kamera til PC'en, og importerte filmen inn i Windows Movie Maker. Vi valgte middels kvalitet. Når vi spilte inn filmen til PC'en, var det brukbar kvalitet, men da vi så på klippene i WMM, så var kvaliteten latterlig dårlig! Det var fysisk umulig å se en eneste detalj. Hva er feilen? Ps! Vi klarer heller ikke å importere filmen inn i Adobe Premiere 6.0... Hilsen noen "n00bs". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi koblet vårt Sony Dv kamera til PC'en, og importerte filmen inn i Windows Movie Maker. Vi valgte middels kvalitet. Når vi spilte inn filmen til PC'en, var det brukbar kvalitet, men da vi så på klippene i WMM, så var kvaliteten latterlig dårlig! Det var fysisk umulig å se en eneste detalj. Hva er feilen? Ps! Vi klarer heller ikke å importere filmen inn i Adobe Premiere 6.0... Hilsen noen "n00bs". Løsning : Hent filmen inn i Premiere 6.0 til å begynne med. Windows Movie Maker er ett veldig simpelt program som visstnok har masse bugs som fører til krasj og tap av data. Middels kvalitet i WMM er visstnok latterlig dårlig kvalitet. Klart det ser ok ut når dere importerer filmen, for da vises det som kommer fra tapen før det blir komprimert og lagret på disk. Velg best kvalitet hvis dere fortsetter å bruke WMM (noe jeg vil anbefale at dere ikke gjør når dere allikevel har Premiere 6.0. Men hvorfor har dere brukt Movie Maker når dere har tilgang til Premiere 6.0? Det er som å gå over en bekk med rent kildevann for å hente vann fra ett kloakkutslipp. Eller klarer dere ikke å importere fra tape inn til Premiere? Skjønner ikke at det skal være noe problem når dere bruker samme firewire kort til WMM og Premiere (?). Er bare å velge DV på input (husk å slå på kamera før dere starter Premiere), enable device control og da skal det gå. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Takker. Nå har vi greid å få filmen inn i premiere. Allikevel, dette programmet ser svært avansert ut, og jeg greier ikke engang å finne en knapp som man kan slette med :oops: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Takker. Nå har vi greid å få filmen inn i premiere. Allikevel, dette programmet ser svært avansert ut, og jeg greier ikke engang å finne en knapp som man kan slette med :oops: Delete knappen på tastaturet kanskje :-) Les manualen. Det gjorde jeg, og innen en time var jeg godt i gang. Lenke til kommentar
carwin Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Takker. Nå har vi greid å få filmen inn i premiere. Allikevel, dette programmet ser svært avansert ut, og jeg greier ikke engang å finne en knapp som man kan slette med :oops: Du finner en grei guide for å komme igang med Premiere her: http://www.rchobby.org/uploads/adobe_guide_del1.pdf Endel forklaringer på innstillinger ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå