Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Best mulig måte å komme over eksen..? tips mot et knust hjerte..

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Disturbia

Jeg har egentlig vært ganske flink etter det ble slutt med eksen for litt over 2 måneder siden, tok ikke noe kontakt med han etter bruddet noe som gjorde at han tilslutt kontaktet meg siden han ikke hadde hørt noe fra meg. Etter jeg kom hjem fra en tur til utlandet gikk det vel litt nedover..først kontaktet jeg han bare på melding for å høre hvordan det gikk..greit nok det. Men bare noen dager etter gjorde jeg det klassiske eksempelet å sende han fyllemeldinger noe som endte i at jeg havnet hos han og vi hadde sex. Dette skjedde igjen på lørdag, jeg var like drita begge gangene..men denne gangen visste jeg godt hva jeg gjorde og at det var galt. Jeg kan vel ikke annet enn å skylde på meg selv, jeg har nå sagt til han at jeg må slutte med dette og at jeg ikke kommer til å kontakte han på en god stund fordi det er det beste for meg..

Sex med eksen er jo ganske klassisk og noe de fleste klarer å rote seg borti en eller annen gang, men det hjelper absolutt ikke mot et knust hjerte. Så hvordan klarte dere best mulig å komme over h*n? Gjorde jeg det rette nå i å holde meg unna fra nå av? Jeg er veldig bestemt på at dette ikke må skje igjen når jeg merket hvor knust jeg ble og hvor mye angst jeg fikk igår..

Jeg har trodd at jeg må ha hatt litt kontakt med han fordi jeg tror det har hjulpet, men det har det jo ikke. Og etter lørdagen savnet jeg han bare mer og mer og selv om det er hardt å ikke ha han i livet mitt så må jeg bare vite at dette er den beste måten å komme over han på. Jeg kan uansett ikke være en venn når jeg har følelser for han. Han er min første kjærlighet og derfor har jeg ikke gått igjennom dette før og trenger litt råd angående hva som er best å gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Total ignorering av ekser er det beste. Ignorer til det latterlige! Dvs at du ikke skal ofre vedkommende noe som helst av oppmerksomhet. Ikke en gang om du står på samme busstopp som vedkommende.

Ellers anbefales sex med andre mennesker. Som jente skal det være det enkleste å få til :)

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia
Total ignorering av ekser er det beste. Ignorer til det latterlige! Dvs at du ikke skal ofre vedkommende noe som helst av oppmerksomhet. Ikke en gang om du står på samme busstopp som vedkommende.

Ellers anbefales sex med andre mennesker. Som jente skal det være det enkleste å få til :)

Tror jeg bare skal fortsette livet mitt som han ikke eksisterer rett og slett..skal prøve! Nå tørr jeg ikke drikke meg så drita lenger fordi jeg er redd for hva jeg er stand til rett og slett, får ivertfall vente en stund med så heftig drikking igjen=P Nå var det jo bursdagen min på lørdag så jeg hadde jo lov=P Ikke faen om jeg skal kontakte han igjen og om han kontakter meg i fremtiden skal jeg være litt "kald" eller utilgjengelig fordi nå vet han IGJEN hvor han har meg, og det er vel noe gutter liker? Da han ikke hørte fra meg på 2 mnd ble han usikker tror jeg siden han plutselig tar kontakt og lurer på hvorfor ikke JEG har tatt kontakt. Det er kanskje derfor han virker litt likegyldig nå, han vet jeg er der liksom, er jo ikke rart til når det er andre gang jeg kontakter han i fylla, nei, dette må ende!

Lenke til kommentar

Total ignorering er nok veien å gå, som brutal sier :)

Kontakt med han vil nok føles godt der og da, men som du selv skrev så er det en kortvarig lykke som heller fungerer som et steg bakover enn forover.

Prosessen etter et brudd er ikke alltid like lett, men det er en prosess man må igjennom. Ikke noe annet å gjøre enn å gjøre tiltak for å korte ned på tiden det tar å komme over personen. Og ignorering er en av de tiltakene som er mest effektiv.

Godt påfulgt av å aldri sitte inne å tenke, alltid ha noe å bedrive tiden med, og livsnyting på høyt nivå. :)

Lenke til kommentar

Fjern alt som kan minne deg på den personen, og aldri prat med den. Om du klarer dette samtidig som du kommer deg ut med venner og alltid har noe å gjøre, så går det fint. Det verste du kan gjøre er å bli sittende alene og tenke, da kan det bli vanskelig..

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia

Da har jeg slettet han fra facebook..nummeret hans er allerede slettet. det var litt hardt=/ men jeg har sagt at det kan hende jeg måtte slette han fra facebook osv..jeg vet at dette er det beste for meg om jeg skal klare å gå videre, må slutte å snoke på profilen hans, gjør bare vondt verre.

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia

Jeg har lest en del steder her at det beste er å bryte ALL kontakt, og jeg vet jo egentlig at det er den rette veien og gå. Jeg har jo sett det funke med egen øyne. Nå som jeg har slettet han fra facebook har han ingen innblikk i livet mitt og vet ikke hva jeg driver med til enhver tid, det er en bra ting. Nr er slettet så jeg ber til gud om at jeg ikke sender flere fyllemeldinger. Jeg skal ikke ta mer kontakt med han, er det noen som skal ta kontakt så er det han og tar han kontakt skal jeg være litt kald og likegyldig, orker ikke bli skuffa mer. Det er det vondeste og la vær og ta kontakt fordi jeg innimellom savner han enormt, men det er det jeg vinner på i lengden.

Fikk jeg bedre selvrespekt da jeg hadde sex med han? NEI, jeg følte meg mest på topp da jeg holdt meg unna, det skal jeg fortsette med nå, så jeg må lage en lapp eller noe for å motivere meg selv hver gang jeg får svake øyeblikk=P

Lenke til kommentar
Nå som jeg har slettet han fra facebook har han ingen innblikk i livet mitt og vet ikke hva jeg driver med til enhver tid, det er en bra ting.

Trenger ikke lure deg selv med å si at det er lettere for deg om han ikke kan se din profil, når det mest sannsynlig er du som ville ha snoket på hans.

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia
Nå som jeg har slettet han fra facebook har han ingen innblikk i livet mitt og vet ikke hva jeg driver med til enhver tid, det er en bra ting.

Trenger ikke lure deg selv med å si at det er lettere for deg om han ikke kan se din profil, når det mest sannsynlig er du som ville ha snoket på hans.

Jeg vet godt at jeg hadde snoket på hans ja, men da jeg ikke kontaktet han på 2 mnd lurte han på hva jeg drev med osv..greit skal slutte å "lure" meg selv jeg..

Lenke til kommentar

Er ingen grunn til å kvitte seg med ting man har fått, om det er fine ting og det ikke ligger for mye følelser bak. Jeg fikk et smykke i ekte sølv av eksen. Det er det eneste smykket jeg eier som har kostet mer enn 50 spenn, så det bruker jeg når jeg trenger en diskret pyntegjenstand rundt halsen, tenker ikke på han når jeg bruker det.

Fikk også et armbånd, som jeg tror var 1års gave elns, det lå det mange følelser i. noe som gjorde at det ble lagt langt vekk etter bruddet =) så, slikt varierer vel.

Men ellers er vel total ignorering (om mulig) det beste, med mindre dere klarer å være venner. Pluss det å ha tankene på noe annet/noen andre.

også har du jo den selvfølgelige : "beste måten å komme over noen på, er å komme under noen andre" ;)

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia
Er ingen grunn til å kvitte seg med ting man har fått, om det er fine ting og det ikke ligger for mye følelser bak. Jeg fikk et smykke i ekte sølv av eksen. Det er det eneste smykket jeg eier som har kostet mer enn 50 spenn, så det bruker jeg når jeg trenger en diskret pyntegjenstand rundt halsen, tenker ikke på han når jeg bruker det.

Fikk også et armbånd, som jeg tror var 1års gave elns, det lå det mange følelser i. noe som gjorde at det ble lagt langt vekk etter bruddet =) så, slikt varierer vel.

Men ellers er vel total ignorering (om mulig) det beste, med mindre dere klarer å være venner. Pluss det å ha tankene på noe annet/noen andre.

også har du jo den selvfølgelige : "beste måten å komme over noen på, er å komme under noen andre" ;)

Jeg fikk en ganske dyr D&G klokke av han til jul som jeg nok kommer til å bruke. Akkurat nå er jeg veldig på den total ignorering, for jeg må komme meg HELT over han, eller ivertfall sånn at det ikke gjør vondt å se han. JEG kan ikke være venner med han sånn ting er nå, sikkert i fremtiden, men nå jobber jeg med prosessen av å gå videre og komme meg over han. Jeg prøver å tenke at det er en annen for meg der ute, men haster ikke med å finne meg noen ny;)

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia
God innstilling det der, om du bare fortsetter.

Godt å høre. Ja, det er det da, har jo allerede driti litt på draget med å ha sex med han. Greit første gangen var en tabbe, men andre gangen, da kunne jeg bare skylde på meg selv. "Fool me once shame on yo, fool me twice shame on me", egentlig er det bare min skyld da siden jeg oppsøkte det=P

Håper virkelig jeg er sterk nok nå, greit når jeg er edru, da klarer jeg det ganske fint, men i fylla..det er en annen sak. Kan bare ikke drikke meg så dritings at jeg havner i den situasjonen igjen, nr er jo slettet nå, men likevel..

Lenke til kommentar
Gjest Disturbia
Om du ikke klarer å styre deg i fylla, så må du nesten ta et oppgjør med deg selv, slet med det i starten av slutten på sist forhold jeg også, men du må bare la mobilen ligge hjemme elns..

Ja, jeg har jo tenkt på at jeg kanskje må gjøre det. Det føles så "riktig" det jeg gjør i fylla, men dagen etterpå angrer jeg som bare det, forrige gang hadde jeg angst hele dagen og satt og gråt, det er da jeg tenkte at nei faen det her skal jeg ikke gå igjennom igjen. Out of sight out of mind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...