opijo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hei.. Jeg har lyst på større bryst , rygg og armer.. Trener 3 ganger i uken, man, tirs og tors. studioet har benkpress og to andre benker du kan stille etter egent ønske.. Studioet har også manualer opp til 20 kg og hantel (stang). Benken til benkpressen er flat og IKKE skrå. Jeg skal ikke bruke noen apperater.. Så har noen treningstips til hva øvleser jeg kan gjøre for å isolere, triceps, biceps, bryst og rygg (har lyst på breiere rygg) Hadde vært hvis noen kunne ha laget et treningsprogram for meg , har tenkt å trene volum og litt styrke.. Men helst volum. Vet bare at volum er 8-12 reps men ikke hvor mange set osv. Og en ting til, kan noen si meg hvordan man tar mer i benkpress? Tar 30-40 kg , 9 reps.. Klarer ikke mer enn 9 reps.. Gidder ikke å si alderen Takker for alle svar Endret 12. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Synes du skal ta en titt i Nybegynnertråden, hvor det står om mange forskjellige programmer og slikt. Ellers vil jeg nevne at det ikke er lurt å bare trene overkroppen, du burde trene underkroppen også, her fins det flotte øvelser som markløft/knebøy. Det er tydelig at du gjør dette for utseendets skyld, men likevel vil jeg fraråde deg å bare trene overkroppen. Ellers er det ikke særlig motiverende å lage et skreddersydd treningsprogram til deg når du ikke "gidder å si alderen". Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Markløft er en av de beste øvelse for bred rygg , så den er med - Vel , jeg er 14 år gammel - trent styrke i et år. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Skal ikke snoke i andres saker nå, men om jeg ikke tar feil var du 12-13 år når jeg først så forumet i desember 08? Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Ja , ble 14 for 4 dager siden - 9 mai Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Gratulerer med overstått Men siden du er såpass ung (mener ikke å ødelegge gleden din) synes jeg ikke det er så lurt egentlig å drive med beinhard styrke, i alle fall ikke stort mer enn kroppsvektsøvelser. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hmm.. "Drømmen" min er å bli bodybuilder.. Men bodybuilders trener ikke styrke , men de fleste starter med styrke. Kan prøve Stronlift oppsettet i 12-16 uker, begynner på 10 kg og legger på 5 kg per uke.. etter 12 uker så tror jeg at jeg kan ta ca 60-100 kg i benk Endret 12. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Du er for ung til at eg vil sette opp noko opplegg for deg hvertfall. Aller helst bør du vente 1-2 år før du begynner å trene såpass hardt. Trening før kroppen er fullt utvikla kan så vidt eg veit medføre at du får varige skader/skavanker. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Om du skal begynne med et styrkeprogram så anbefaler jeg å øke med litt vekt hver treningsøkt, ikke hver uke. F.eks. slik: Du greier å ta 40kg med 10 sammenhengede og kontrollerte reps med god teknikk i benkpress. Da kan du begynne slik : mandag - 20kg onsdag - 22kg fredag - 24kg mandag - 26kg onsdag - 28kg fredag 30kg osv osv istedenfor dette: mandag - 40kg onsdag - 40kg fredag - 40 kg Neste uke: *nå må jeg jo ha økt i styrke..* mandag - 45kg onsdag - 45kg fredag - 45kg Stol på meg, og begynn med litt mindre enn du greier og tren med progresjon - hver trening. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) NwLife2, takker.. Jeg øker på vekten hver TRENINGSØKT , men til sammen blir det 7,5 kg i uken. Jeg trener Man , Tirs og Tors.. Øker med 2,5 kg hver treningsøkt = 7,5 i uken.. Skrev helt sikkert 5 KG litt lengre opp i tråden , men matte er ikke mitt sterkeste fag På mandag skal jeg begynne med 20 kg i benkpress , og da øker jeg med 7,5 kg hver uke = 2,5 per treningsøkt. men men , så er jo ikke målet mitt styrke.. Men man får jo større bryst av å gjøre 5 reps x 5 sets? Endret 12. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 8-10 reps er betre for å øke volum. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 ja , det vet jeg.. Men burde jeg ta 8-10 (12) reps til å begynne med eller holde meg til 5 x5 eller 10 x 5?. Husk på at jeg skal ta Stronglift programmet , og det er god del øvelser som er veldig tunge.. Så burde jeg ta 10 reps på knebøy eller squats? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Stronglift 5x5 er 5x5 -.- Kjører du 3x12 eller 3x8 eller 5x8 er det ikke lenger stronglifts. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg tenkte å kjøre øvelsene til stronglift , men for mest muskelmasse.. Hvor mange reps og hvor mange sets? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Stronglifts 5x5 er eit godt program for å øke både styrke og volum, men som eg har sagt tidligere meiner eg at du er for ung til eit så tungt program. Les i alle fall artikkelen på treningsforum.no som der er link til i signaturen min, så gjør du hvertfall øvelsene korrekt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg ville nok anbefalt deg å kjøre RYP. Fint program for å få større muskelvolum. Når du har testa RYP noen runder kan du prøve myo-reps som er et skikkelig hardcore muskelprogram Lenke til kommentar
Org Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Heisann Å øke med 2,5 kg per treningsøkt er vel egentelig litt drøyt? Jeg er noob, men synes allikavel det høres alvolig mye ut å øke mengden med 7,5 kilo per uke. Jeg er selv 18 år, tar 50 i benk (flau), og begynte med styrke for ca 3 måneder siden. Da jeg begynte klarte jeg ikkje engang 40 kg (stolt). Jeg prøver å trene 3 ganger i uken, men enkelte uker får jeg bare tid til 1 eller 2 treningsøkter. Jeg tar 10x4 repetisjoner på hver øvelse, og starter alltid en treningsøkt med benk. Tar da: 50 kg x 10 45 kg x 10 45 kg x 10 40 kg x 10 Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre bedre når det gjelder muskelvolum? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Heisann Å øke med 2,5 kg per treningsøkt er vel egentelig litt drøyt? Jeg er noob, men synes allikavel det høres alvolig mye ut å øke mengden med 7,5 kilo per uke. Jeg er selv 18 år, tar 50 i benk (flau), og begynte med styrke for ca 3 måneder siden. Da jeg begynte klarte jeg ikkje engang 40 kg (stolt). Jeg prøver å trene 3 ganger i uken, men enkelte uker får jeg bare tid til 1 eller 2 treningsøkter. Jeg tar 10x4 repetisjoner på hver øvelse, og starter alltid en treningsøkt med benk. Tar da: 50 kg x 10 45 kg x 10 45 kg x 10 40 kg x 10 Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre bedre når det gjelder muskelvolum? Du kan ta turen inn på veiledning for nybegynnere tråden. Det opplegget du har der er håpløst. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Nytter ikke å kjøre benk hver gang du trener for å bli sterkere i det. Du må få med deg resten av kroppen også. Sjekk nybegynnertråden og tenk på programmer som Stronglift 5x5 og/eller RYP som nevnt av andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå