Gå til innhold

Går ikke ned i vekt :(


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å slanke meg skikkelig lenge nå, men gikk bare ned fra 53 til 49, men nå har jeg gått opp igjen og veier 52 kg. Jeg vil ned til 45 kg. Jeg er veldig lita bare 156 cm over bakken. Jeg spiser rundt 1000-1200 kcal hver dag og tar 50 knebøy og 50 beinløft på sida på hvert bein hver dag + en gåtur med bikkja. Spiser veldig sunt og snop bare på lørdager. Trener ordentlig kanskje 3-4 ganger i uka med en joggetur/tredemøll + litt diverse styrketrening. Så jeg trenger litt hjelp med hvordan jeg kan gå ned, Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva med å kutte ut laurdagsgodtet? Men kvifor skal du ned så mykje i vekt?

 

Fordi som jeg skrev er jeg veldig lita og med en vekt på 52 kg ser jeg smålubben ut og trives ikke i det hele tatt med kroppen min. Har alltid gjort det og når jeg var yngre drev jeg med selvskading på grunn av vekta :S

Lenke til kommentar

Kjenner ei jente som er 165 og hun veier 55kg... Ho er feit eller ser feit ut, ho har bare litt kjøtt på kroppen. Ho har ikkje ... "flappe" armar eller hengemage, hun har bare litt ekstra kjøtt på kroppen. Selv liker eg dette, eg synast ikkje det er fint med syltynne jenter og slikt. Kva seier dine venner om deg og kroppen din?

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Kjenner ei jente som er 165 og hun veier 55kg... Skal ikkje sei ho er feit eller ser feit ut, ho har bare litt kjøtt på kroppen. Ho har ikkje ... "flappe" armar eller hengemage, hun har bare litt ekstra kjøtt på kroppen. Selv liker eg dette, eg synast ikkje det er fint med syltynne jenter og slikt. Kva seier dine venner om deg og kroppen din?

 

De er for det meste enige med meg og syntes at jeg er lubben og burde kanskje ta noen kilo...

Lenke til kommentar
Mengden mat spiller også en rolle, spiser du mye sunn mat så kommer du fremdeles til å legge på deg.

Eller for lite. Et kaloriinntak på 1000-1200kcal per dag er IKKE mye!

Åja, la ikke merke til det. Ja du må passe på å ikke spise for lite, kroppen roer ned forbrenningen og tar vare på fettet hvis den ikke får nok næring.

 

For eksempel, stopper du å spise så raser du ned i vekt, men det skal da utrolig lite til før du legger på deg igjen, gjerne langt mer enn du var i starten. Også kalt jojo slanking...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Mengden mat spiller også en rolle, spiser du mye sunn mat så kommer du fremdeles til å legge på deg.

Eller for lite. Et kaloriinntak på 1000-1200kcal per dag er IKKE mye!

 

Jeg kan jo legge inn "spiseplanen" min da :)

 

Frokost: Et knekkebrød og en frukt + te uten sukker

Lunsj: To knekkebrød + melk

Før middag: Et knekkebrød + en frukt + vann

Middag: En vanlig porsjon av eksempel: pasta og kjøttdeig/suppe/ris og kylling/salat/ eller hva nå jeg lager til middag

Kveldsmat: To knekkebrød + vann

Lenke til kommentar

Er du i voksen alder, trådstarter?

 

EDIT: Din BMI er perfekt sunnhetsmessig forresten, den er på 21. Altså nøyaktig der en jente med normal kroppsbygning (da tenker jeg ikke på høyde..!) skal være. Går du ned til 45 er du i klassen undervektig, som vil være helsefarlig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...