Gå til innhold

Ny High-end PC!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du driter vel ikke penger? i7 920 er like god som i7 940 om du klokker 920'en noe. Jeg ville også valgt en CPU-kjøler. Noctua NH-UP12 er meget god, hvor du får med meget god pasta, og to vifter.

Gigabyte GA-58 EXTREME er vel et minst så bra hovedkort med 9 SATA innganger.

Hvorfor ikke gå for en 1500watts PSU? Thermeltake 1500W er av meget god, og vil holde i MANGE år.

Edit: Gratulerer med 2.2 millioner i lottogevinst :)

- Jompio

Endret av Jompio
Lenke til kommentar

hehe, nei gjør vel ikke det , men har satt av litt penger til morro:P cpu-kjøler hadde jeg rett og slett glemt:P skal selvfølgelig med.. hovedkort og psu var gode tips:)

hva mener dere om skjermkort og minne?

hva er fordelen med ssd fremfor raptor?

Lenke til kommentar
hehe, nei gjør vel ikke det , men har satt av litt penger til morro:P cpu-kjøler hadde jeg rett og slett glemt:P skal selvfølgelig med.. hovedkort og psu var gode tips:)

hva mener dere om skjermkort og minne?

hva er fordelen med ssd fremfor raptor?

SSD er mye og da mener jeg MYE raskere enn raptor. Jeg ville personlig valgt Intel X25 80GB, og gjerne kjøre 2 i raid for RÅ ytelse.

Test av Intel X25: http://www.hardware.no/artikler/intel_x25-m_80_gb_/66161

Lenke til kommentar
hehe, satt akkurat å leste den:P er de andre wd diskene greie lagringsdisker?
Ja, WD er bra. Western Digital Black Caviar er vel de beste 7200RPM'ene. Og yter ca. 15% bedre enn Samsung F1 diskene.

Kabinett: Har selv et Cooler Master Cosmos S kabinett. Som har meget mange gode løsninger. Vist du skal ha Noctua NH-UP12, så kommer desverre denne ani viften i døren. Har hørt dette går greit på Cosmos 1000 kabinettet. Ellers er det meget god airflow i Cosmos S! :)

Lenke til kommentar
Ja, WD er bra. Western Digital Black Caviar er vel de beste 7200RPM'ene. Og yter ca. 15% bedre enn Samsung F1 diskene.

Kom gjerne med en referanse på disse 15 prosentene dine - disken begynner å sakke etter i forhold til det jeg ser...

Test hos tomshardware

Ut fra det lille søket jeg gjorde virker de nye Seagate barracuda 7200.12 serien merkbart bedre på både skriv og les.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...