Diskutant Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg fant akkurat en fantastisk side for teknikk på øvelser! http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ exrx.net > Coopers Guns Siterte du virkelig et innlegg fra april i år? Lette du det frem også, for å poste et svar? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hahaha, nei, det var jeg som var blind. Beklager Diskutant Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Noen som vil fortelle meg eller linke meg til videoer som forteller meg hvordan jeg gjør en arms roing med manualer, nedtrekk og markløft. Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Et kort spm, hva heter denne øvelsen og hva trener man? Øvelsen er på 0:07 i videoen: Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Fronthev med plate For forside skulder. Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Tusen hjertelig ! Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hei, jeg sliter med å holde ryggen rett under knebøy på veien opp. Hvordan skal jeg holde den rett, og hva er definisjonen på en rett rygg under øvelsen? Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kan det være en fordel for meg å ha bredere benstilling? Har ganske lange bein... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Så absolutt, og gjerne 30ish grader vendt utover og. Denne video-serien er forøvrig ypperlig om du vil lære om korrekt knebøyteknikk og hvorfor. https://www.youtube.com/watch?v=2ME8gEN54Ao Endret 17. januar 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Spørsmål angående markløft. Mange sier at man skal ned med rumpa og ha brystet opp for å få strak rygg. Men hva regnes egentlig som strak rygg? At den er helt strukket ut til ytterpunktet, eller at det går en strak linje gjennom den? Om dere ser på bildene under, er det forskjell på mengden hun "strekker" ut ryggen. Første bilde vil jeg påstå at er å ha brystet opp og rumpa ned, mens andre er mer rettlinjet. I vanlig kroppsholdning skal man bruke det andre bildet helst, men hva med markløft? Skal ryggen strekkes til ytterpunktet, eller som i bilde to? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Fint detaljnivå selv om det bare er en tegning. Ser tydelig hvordan ryggen strekkes helt ut med litt revers bøy på en måte. Etter litt refleksjon har jeg funnet ut at det er naturlig å ha ryggen helt strukket ut (som på bilde 1 i innlegget mitt), fordi man vil holde en ytterposisjon og få mest mulig statisk rygg. Om det velges en mellomting, blir det desto hardere å holde den stabilt. Når det kommer til kroppsholdning, har det nok mer å gjøre med at vekten ikke skal slenge seg over hofta, men at det det skal være et balansert vektforhold i kroppen. Endret 15. april 2013 av Agentspoon Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Fint detaljnivå selv om det bare er en tegning. Ser tydelig hvordan ryggen strekkes helt ut med litt revers bøy på en måte. Etter litt refleksjon har jeg funnet ut at det er naturlig å ha ryggen helt strukket ut (som på bilde 1 i innlegget mitt), fordi man vil holde en ytterposisjon og få mest mulig statisk rygg. Om det velges en mellomting, blir det desto hardere å holde den stabilt. Når det kommer til kroppsholdning, har det nok mer å gjøre med at vekten ikke skal slenge seg over hofta, men at det det skal være et balansert vektforhold i kroppen. Nei!! Man vil ikke holde en ytterposisjon, man vil holde kjernen stram fra magen også, ikke lene all vekta på korsryggen. Ryggen er like lite glad i overdreven svai som den er i krumming. Punkt 3 og 4 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det der refererer til "lockout" posisjonen i slutten av en repetisjon. Som du ser i bildet Akse postet, går det ikke an å dra en linjal rett gjennom ryggen hans. Det skal være en liten revers svai mens du løfter, altså at ryggen presses bak sammen med skuldrene og brystet. Det betyr ikke at det skal være en overdreven lockout. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Haha, det stemmer. Liker ikke å slenge ut påstander uten noen form for backup, og er for lenge siden jeg har lest det. Beklager det. Ryggen skal IKKE hyperextendes ("presses bak") mens du løfter heller. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Såvidt jeg har erfart, er det ikke mulig å hyperextende ryggen i løpet av løftet. Det er først når du er på toppen at du klarer å lene deg bakover. Lenke til kommentar
Boumi Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Her er en fin film om teknikk og gode øvelser til slyngetrening: http://www.youtube.com/watch?v=hXPg1kLaGko Og hvis noen er interessert i å skaffe slynger er det tillgjengelig her: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44903953 Ta gjerne kontakt på 41240690. Har mange tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå