Snillingen Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Når man i statistikk skal teste en hypotese f.eks H0 b>= 0 Ha b< 0 og finner t ved (estimert(b)-H0)/se(b) så skal man forkaste H0 om t er mindre enn den kritiske t-verdien. Det jeg lurer på er hvordan vet man om man skal bruke den positive eller negative t verdien. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg vemmes over vanskelighetsgraden. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hvis H0 er og omvendt hvis H0 er . Hvis H0 er , forkaster du hvis Edit: Hva er galt med vanskelighetsgraden, forresten? Endret 12. mai 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Tusen takk for raskt svar. Skulle forresten ønske at jeg kunne sette på eksamensbesvarelsen Edit: eller kanskje en femhundrelapp er en bedre ide. Endret 12. mai 2009 av Snillingen Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvis H0 er og omvendt hvis H0 er eller og man bruker . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå