Phelge Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg fikk tilpasset et par Bohemians hos optikere gratis, så antar det burde gå fint med Wayfarers også. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Vertical: Gjenbruk er aldri feil! Selv skal jeg stikke av med faren min sine Wayfarers (han har vel egentlig ikke brukt andre siden han kjøpte dem de en gang i tiden) den gangen han forsvinner, i tillegg til skinnjakka hans fra Levi's som er i Limited Edition og har fått bud på 20k. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Så absolutt! Ingen vits i å kaste noe som fortsatt kan brukes, og er i god stand. Pappa ville verken ha sine Wayfarers eller Clubmasters, så da antar jeg at de fritt kan brukes av meg. Har også mottatt mine 0649, så solbriller har jeg nok av for øyeblikket! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Beste norske webshop med solbriller? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Det finnes latterlig lite, men du har jo en her. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ser ut til at jeg kommer til gå for Ray Ban sine Wayfarer. Veldig mange som har disse innbiller jeg meg, men det får så være. Ser de ligger på 999,- i Norge. Skeptisk til å bestille slike ting fra utlandet. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Du skiller deg jo ut med en mørk brun (dark havana?) ramme/innfatning, ettersom de aller fleste har svart ramme. Prisen er vel ikke så gal den heller Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 En kompis kom hjem fra utelandsreise nå og hadde kjøpt akkurat slike wayfare. Tenkte litt "faen og.." ettersom jeg har tenkt litt på disse en periode nå og venter på lønn før jeg invisterer. Men på en annen side er dette veldig "vanlige" briller i bybildet og ingenting å lage hylekor over om jeg kjøper like. Han invisterte i svart ramme, men jeg synes kanskje dette blir litt for kjedelig og ser heller mer mot de som er avbildet. Skal høre med lokale optikere hva de skal ha for de samme men med mer oransje glass. Bruker ikke styrke, men jeg aner prisen vil komme over 999,- hos lokale forhandlere. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Noen optikere i Norge som har briller fra Tart? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Det er mange som har Wayfarers, men then again så er det mange som har blå dongeribukser òg; mørkegrå dress etc. Selv synes jeg akkurat de brillene tar seg bedre ut i sort, i hvert fall de "gamle" Wayfarer-brillene (de store der glassene er mer tiltet og går lengre ned) ... De fleste som har Wayfarer har billigkopier uansett. Ellers ser jeg ikke helt hvorfor du er så skeptisk til å handle fra utlandet ... Mange av forhandlerene der er større og bedre enn i Norge, og sider som Otticanet har alt å tape på å selge falske briller ... Lenke til kommentar
roerman Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei! Vurderer noen Person 469 i Havana men usikker på hvilke glass som passer. Tenkte enten blå eller brune polariserte. Et par spm: Hva er forskjellen på polarisert og vanlig glass? Og hva tror dere passer best på en høy, blond og ganske hvit ung mann? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Polariserte glass reflekterer vekk skadelige lys og stråler fra vann, snø, og lignende. Samme med strålene som blir reflektert av panseret på bilen. Derfor anbefales polariserte glass om du skal være i aktivitet. I tillegg beskytter polariserte glass øyenene mot andre skadelige stråler fra solen bedre en glass som ikke er polariserte. Polariserte glass skal visst også gjøre øynene mer avslappede. http://www.wisegeek.com/what-are-polarized-sunglasses.htm http://www.interoptik.no/solbriller/Solbrilleglass/Polariserte-glass/ Står vel bedre forklart i linkene. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Synd Ottikanet ikke hadde Persol 714 i Havana med blåe glass. Det billigste jeg har funnet dem for er $ 259. Hvis noen vet om et billigere sted, let me know, før jeg bestiller de. Endret 24. april 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Har ikke sett noen bedre pris, så jeg ville kjørt på. Det er forøvrig disse jeg har: http://www.ebay.com/itm/PERSOL-714-SM-SUNGLASSES-714SM-Steve-McQueen-2456-54mm-/120814819903?pt=US_Sunglasses&hash=item1c211fda3f fra samme selger som du postet. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Har ikke sett noen bedre pris, så jeg ville kjørt på. Det er forøvrig disse jeg har: http://www.ebay.com/itm/PERSOL-714-SM-SUNGLASSES-714SM-Steve-McQueen-2456-54mm-/120814819903?pt=US_Sunglasses&hash=item1c211fda3f fra samme selger som du postet. Er de ikke helt like? Begge er "Steve Mcqueen" edition med blåe glass og havana ramme. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Ikke helt. De første er nok 0714 med "ettermontert" blå glass, det er nok derfor det følger med brune glass i tillegg. De andre er utgaven som heter "Steve McQueen", med et annet etui og "Steve McQueen" printet langs kanten på innsiden av innfatningen. Tror ikke det er noen andre forskjeller, så det er egentlig bare tull å betale 50 dollar mer for dem, spør du meg! Jeg fikk mine til samme pris som 0714 med brune glass, ellers hadde jeg ikke giddet å betale spesielt mye mer for dem … Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hei hei. Noen som har erfaring med å kjøpe solbriller ifra Oakley's nettbutikk? Finner de ikke i noen butikk i rett fargekombinasjon og glass Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvis du er skeptisk til å handle på nett kan du helt sikkert gå til en forhandler og be dem bestille de du vil ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Har lyst på en kul Ray-Ban Wayfare RB4147 eller den vanlige tradisjonelle RB2140 Hvor anbefaler dere å kjøpe dette? nettet eller butikken? Evt, norsk side, eller utenlandsk side? Takker for svar! Endret 5. mai 2012 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvis det står i mellom å bestille fra de to sidene, så ville jeg nok gått for den norske. Med mindre du vil ha falske briller. Skal du bestille fra utlandet, pleier som regel Otticanet å ha gode priser : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå