M4ds Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg holder på å bestille et par solbriller, men størrelsen er jeg veldig usikker på. Har valgene: - 47 22 145 - 50 22 135 Hvordan måler man hva man burde ta? De sier det er størrelsen på glasset, etc. Men hva burde jeg ta? Lenke til kommentar
DBM Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg tenkte å kjøpe et par nye sko, enten str 42 eller 43. Hva synes du at jeg skal velge? Hehe, du burde prøve briller i de forskjellige str. Evt laste opp et bilde av deg selv, men fortsatt vanskelig å vurdere. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Problemet er at de selger ikke slike briller her i byen. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Da burde du finne en norsk nettbutikk, så du har mulighet til å returnere de (uten at det koster skjorta) dersom størrelsen ikke er rett. Solglass.no har fri frakt til deg (anntar du må dekke retur selv) men heller et begrenset utvalg. Finner du brillene der kanskje? Eidt: Tok turen innom solglass og sjekket. De legger ved returlapp så du slipper å dekke dette selv. Det var jo hyggelig Endret 28. april 2011 av dePt Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Har litt forkjærlighet for Carrera Champion. Blir jeg ledd av med disse på nesa eller? Brun, Grå eller Svart? http://solglass.no/category/1/carrera Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Kjøp de, så kan du melde deg på Paradise til neste år. OT: Likte de ikke. Endret 28. april 2011 av Christian B Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) OK! Selv om frisøren klarte å gi meg partysvenske-sveis i går, så ser du meg nok ikke på paradise med det første... Kan du heller komme med et annet forslag? Mørkt hår, rundt, stort fjes. (rake motsetningen av avataren min altså) Endret 28. april 2011 av ochi9le Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ...Avataren din er ein pingvin... Korleis kan du unngå å ikkje likna på den? Er forresten nokre linkar i denne tråden ein plass til forskjellige guidar angåande ansiktsform og slikt. Ellers så kan du bare tenka at du vil ha oppmerksomhet mot dei beste delane av ansiktet ditt, eller mjuka opp det som ikkje er positivt. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du har vel et poeng angående det med avataren. Får trekke tilbake utsagnet i skam jeg da :] Ellers kan jeg nevne at jeg ikke helt kommer på spesielle deler av ansiktet som fortjener mer oppmerksomhet... Utover øynene da - men er nå solbriller jeg hadde tenkt meg i denne omgang. Jeg har vært gjennom disse guidene. Jeg trenger visstnok rektangulere, horisontale briller. Siden jeg ikke mener jeg har noen spesielle deler av ansiktet å trekke frem i lyset er det vel designet på brillemodellen som er i høysetet her. Noen som har noen spesifikke modeller jeg kan se på? (Mitt eget forsøk var jo ikke så populært forstod jeg) Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Selv har jeg kjøpt Ray Ban Clubmaster i tortoise med grey/green-linse. Eller så har du Persol 0649. Eller Ray-Ban Wayfarer. Liker de to øverste best. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Persol-brillene blir bare tøffare og tøffare kvar gong eg ser dei. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 De to første er jo modeller jeg i følge denne lenken bør unngå (for små glass til ansiktet mitt). Wayfarer har jeg sett på - og finner de noe kjedelige... Men de er absolutt aktuelle likevel. Vil gjerne prøve se noen litt "spreke" modeller også. Har ingen planer om å bruke solbriller i finere anledninger. Vil ha noe å ha på sammen med shorts og pen sommerskjorte på båttur i skjærgård eller byturer Eksempelvis: Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du finner ikke noen som er styggere? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 De to øverste jeg linket til er solbriller som jeg syns passer til alle. Og du gikk akkurat fra partysvenske til hipster. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Clubmaster passer vel på langt nær alle? Angrer nesten litt på at jeg ikke tok bilde av meg selv med de på for å motbevise deg Det ble tidligere i tråden linket til en side hvor man kan laste opp bilde av seg selv og "prøve" solbriller på. Annbefaler ochi9le å lete opp denne Eller enda bedre, ta turen til en optiker/brillebutikk og prøve diverse briller på. Endret 28. april 2011 av dePt Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Haha, såklart unntak, men er lettere å passe enn f.eks. hipster-brillene 4 poster opp. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du finner ikke noen som er styggere? Hehe deg om det... Hvor er ditt forslag? Nei - jeg ser at den var litt "for hip" kanskje. Eksempelet ble nå funnet frem ganske kjapt og var nok ikke helt optimalt. Poenget mitt er at jeg vil ha noe som er meget pent å se på som ikke er helt A4. Jeg prøver heller ikke ligne en 40-åring i midtlivskrise (med tanke på hipsterstempelet jeg nå fikk)... Siden det er ingen andre som kommer med spesifikke modeller får jeg komme med et nytt forsøk. Blir vel slakta nå også http://otticanet.com/ray-ban.cfm?p_codice_occhiale=RB_3357&glasses_type=2 Mye mindre "hipster" dette forslaget... Kanskje fortsatt litt kjedelig? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Haha, såklart unntak, men er lettere å passe enn f.eks. hipster-brillene 4 poster opp. hehe, hva er vel en regel uten unntak? Madammen har sett seg ut brillene under og jeg vurderer de som bursdagsgave. Hun har prøvd de på og liker de godt selv. Hva mener dere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Kan se bra ut de der. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du finner ikke noen som er styggere? Hehe deg om det... Hvor er ditt forslag? Nei - jeg ser at den var litt "for hip" kanskje. Eksempelet ble nå funnet frem ganske kjapt og var nok ikke helt optimalt. Poenget mitt er at jeg vil ha noe som er meget pent å se på som ikke er helt A4. Jeg prøver heller ikke ligne en 40-åring i midtlivskrise (med tanke på hipsterstempelet jeg nå fikk)... Siden det er ingen andre som kommer med spesifikke modeller får jeg komme med et nytt forsøk. Blir vel slakta nå også http://otticanet.com/ray-ban.cfm?p_codice_occhiale=RB_3357&glasses_type=2 Mye mindre "hipster" dette forslaget... Kanskje fortsatt litt kjedelig? Mye bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå