Gå til innhold

Førsteinntrykk: Battlefield Heroes (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med mye av det du sier her, men når det gjelder ekte penger er jeg ikke helt enig.

 

Det er per dags dato TO ting som koster penger og har en reell funksjon i spillet. Dette er 150% xp- og 200% "VP"-boosts.

 

Man "lvl-er" en karakter når man spiller, og mottar såkalte Valour Points og Hero Points. Det aller meste av våpen, bandasjer, emotes ol. koster valour points, mens man med Hero Points kan (permanent) tilegne seg ulike abilities. Dette kan være alt fra en knockback til incarnated shots, multi-granade-kast osv. At du ikke nevner dette overrasker meg litt.

 

Sist men ikke minst får man, og kan stort sett velge, ulike "mission". Dette kan feks være å drepe 10 soldater og ta 1000 dmg på én runde, eller kapre et visst antall flagg. Hvert mission har ulik vanskelighetsgrad, og gir VP deretter.

 

Selv synes jeg spillet blir svært lite påvirket av den kommersielle delen, dog det er veldig kult med tyskere i matrosdress og hockeymaske!

 

Det er for øyeblikket litt få maps, men det er ennå beta tross alt. Ved å registrere deg på gamespot.com, vil du få tilgang til beta du også, da de gir bort tusenvis av beta-keys. :)

 

See you in game!

Endret av Tuhin
Lenke til kommentar

Battlefunds gir kun kosmetiske fordeler, og sist jeg sjekket så hjelper det ikke å se "bra" ut når du er i krig ;)

 

Personlig elsker jeg dette spillet, maskinen min har ikke klart å kjørt nyere battlefield spill enn vietnam, og da på lavest grafikk. Er en del ting som må fikses på, men som sagt er dette fremdeles en beta og du hjelper ved å skrive på beta forumet.

 

Og som det ble skrevet over så er det oppdrag som gjør hele spillet artigere.

 

Men for å pirke litt, det er ikke tickets på samme måte som tickets i andre BF spill, "tickets" i BFH er antall kills. Spillerne på laget ditt kan kun dø 40 (i skrivende stund) ganger til sammen.

 

Og oppdragene har en kurve som er kraftig ulinær, men det gjør det hele litt mer spennende. Kan si at å drepe 10 stk og få 1200 poeng på en runde er ikke det enkleste i verden ;)

 

 

Er en ting til jeg må legge til, når videoen om spillet kom så sa de at du kun skulle kunne spille mot folk som er like god som deg, dette stemmer ikke det spor, jeg spillte som lvl 2 sammen med folk som var i lvl 12. Og hvis du havner på en klan server, quit.

Lenke til kommentar

Fikk en betanøkkel til spillet og spilte vel et par timer før det havnet "på hylla" for godt. Var i grunn ingenting som var attraktivt. Barnslige tegneseriefigurer fikk jeg nok av med Team Fortress 2 og "kjøp deg til seier" konseptet virket frastøtende generelt. Hadde "kjøpe konseptet" begrenset seg til kun klær og kosmetiske ting så hadde det vært greit, men slik det fungerte nå ga det altfor stort utsalg på balansen. Riktignok er det en beta slik at endringer kan skje, men jeg tviler på at det i det store og hele vil skje så store forandringer. Jeg mistet hverfall lyst og interesse etter kun én kveld med spilling.

Lenke til kommentar
Men for å pirke litt, det er ikke tickets på samme måte som tickets i andre BF spill, "tickets" i BFH er antall kills. Spillerne på laget ditt kan kun dø 40 (i skrivende stund) ganger til sammen.

 

- Etter hvert som flere og flere punkter på kartet havner under det ene lagets kontroll og fiendene faller i bakken, tikker poengene nedover. Den som først ender opp på null taper.

 

Såvidt jeg vet har antall flagg noe å si også? Er klar over at det er antall fiender som deiser i bakken som har betydning for poengene, men slik har det såvidt jeg vet vært i flere Battlefield-spill. Altså at både antall fiender tatt og flaggpunkter minsker poengsummen.

 

Er en ting til jeg må legge til, når videoen om spillet kom så sa de at du kun skulle kunne spille mot folk som er like god som deg, dette stemmer ikke det spor, jeg spillte som lvl 2 sammen med folk som var i lvl 12. Og hvis du havner på en klan server, quit.

 

Merkelig - selv har jeg vært veldig fornøyd med hvordan systemet fungerer, derfor ble det nevnt i artikkelen. Så godt som alltid har jeg følt at jeg har kriget med motstandere på samme nivå.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

det spillet mangler er i større grad lettere oppdrag siden enkelte av oppdragene er laget for hardcore gamere, jegmener at det burde ha vært en mini map i høyrehjørne, flere baner (heldig vis beta) og enkelte kjøretøy.

 

eller så er jeg fornøyd med spillet, ganske greit for å være et gratis spill

Lenke til kommentar

Oioioi. Her var det mye vranglære i artikkelen.

 

For å ta det viktigste først; Til den som skriver noe slikt som "Kjøpe seg til seier" eller noe tilsvarende.. Hvor utrolig feil går det an å ta? Du kan kjøpe deg kosmetiske ting som klær, emotes o.l. Men ingen verdens ting som faktisk har noen betydning for utfallet av kampene, såfremt du da ikke tenker at "Oi, se på den fyren..Kan jo ikke skyte han, for han ser kul ut!"

 

Så, dette med "tickets". Slik det er nå så har ikke flagg noen virkning bortsett fra å gi deg mer XP. Men, ifølge Dice er altså dette en bug. Planen er såvidt jeg klarte å lese meg til at det faktisk skal virke slik at hvis ditt lag har tre flag, og du dreper en så mister motstanderlaget tre tickets på sin side.

 

Og så videre til selve artikkelen. Du tilbrakte ikke veldig mye tid på hver klasse skjønner jeg.

 

"den som har flest kuler i magasinet eller kjører den største tanksen, vinner som regel kampen." <-- Nei, det stemmer ikke. Alt etter hvilken klasse du er, hva du gjør og om du faktisk bruker egenskapene du får med abilities poeng. Det jeg liker best med spillet er jo at eneste måten du garantert (nesten) dreper noen mens du er i en tank er ved å kjøre over dem. Selve prosjektilet du skyter ut, gjør ikke akkurat stor skade. Det ryktes at du kan "headshotte" med dem, men har ikke sett dette selv.

 

"Lagspill oppmuntres til en viss grad, men per nå fungerer dette såpass dårlig at det blir særdeles tynt." <-- Dette får meg til å tro at du ikke spilte veldig lenge. Lagspill er key, du får tatt folkene raskere. Flytter du deg mellom flaggene med hjelp av en gunners "Leg It" ability, og samtidig har en soldier og to inni flokken som bruker healfunksjonen sin når det trengs så vinner du, enkelt og greit.

 

"For eksempel har kun vanlige soldater muligheten til å gi seg selv og andre helse – men ettersom de kun kan gjøre dette én gang per økt og det ikke er noen reelle poengmessige fordeler ved å gi helse til andre, sparer man selvsagt denne til man trenger den selv." <-- Noe sant, men mest usant. Alle klassene har muligheten for å kjøpe seg bandasjer ved hjelp av "Valor Points". (De du tjener opp ved å bare spille spillet.) Men soldieren har også en medikit funksjon som er på en refreshtimer. En gang hver økt er vel relativt langt fra sannheten bare med det ene standardpoenget i det, og ved fem poeng så er refreshtimeren nede i 10 eller 15 sekunder per gang du kan bruke det. Dette at det ikke er poengmessige fordeler ved det, er jo også feil. Når du bruker healen din og det er flere i området rundt deg som blir healet får du også mer XP. Det har ikke noen innvirkninger på tickersene til laget ditt direkte, men overlevelsesevnen til deg og dine lagkamerater går jo opp proposjonalt med hvor mange soldiers dere er. Jeg kan jo nevne at jeg bruker den hver gang den er av "cooldown" nesten.

 

"Da er det viktig å være i flertall, og jo flere man er, desto fortere går kapringen. I 9 av 10 tilfeller spiller det likevel ikke så stor rolle hvor lang tid det tar, så lenge man er i overtall." <-- Jo flere folk som er ved en flagpole, jo fortere tar du det flagget. Men det er ikke det eneste, du får også langt mer XP utav det enn å stå alene ved ett flagg.

 

"Soldaten er hovedsakelig spesialisert i nærkamp og mann-mot-mann, han er livsfarlig på middels- til korte avstander." <-- Du kan kjøpe våpen med Valor Points, hvor våpnene har forskjellige avstandsbegrensninger. Fra "Long" og "Slow speed", til "Short" og "Fast".

 

"Tungvekteren er den tøffeste av de tre, ihvertfall på papiret. Utstyrt med et monster av et maskingevær og en gigantisk bazooka er tungvekteren klar til enhver utfordring, vel, utenom nærkamp." <-- Du nevner ikke at gunneren kan ha både maskingeværet sitt, en hagle og bazooken? (I tillegg til "explosive keg", og TNT.) Også her kan du ved å kjøpe ett annet våpen i hver av de slottene være bedre på nærkamp eller langdistanse. Her gjelder også dette med at de forskjellige våpnene er beregnet på forskjellige avstander og hastighet. Så med andre ord kan du bruke maskingeværet som er for "Long" og "Slow", mens du har en hagle som er "Short distance" og "Fast" for når driten treffer vifta.

 

En ting skal sies da. Gunneren, eller "tungvekteren" som du jo skriver (Hvor i alle dager tok du det i fra?) er nok den klassen som føles minst overpowered tidlig i levlene. Men den blomstrer relativt heftig jo lengre opp du kommer.

 

"Sist, og faktisk minst, har vi kommandosoldaten. Denne klassen spesialiserer seg på snikskyting og knivstikking. Utstyrt med kun ei rifle, en kniv og et par eksplosiver er dette klassen for deg som liker å spille solo. Kommandosoldaten er helt ubrukelig i nærkamp, med mindre han kommer bakfra med sin usynlighetskappe. Her gjelder det å tenke taktisk." <-- Snikskytting, knivstikking, troop traps, TNT, Mark target er alle funksjoner du har som commando i BF:H. Også her kan man velge forskjellige våpen alt ettersom du foretrekker å være langt unna og skyte treigt med mye rekyl, eller raskere våpen, større magasin og mindre avstander. Det du skriver om at de er ubrukelige i nærkamp er også tøv, spesielt siden du kan bytte ut kniven med pistol istedet. I tillegg er det å springe rundt med kniv, og ha ett poeng eller to i "Elixir" anbefalt siden du da får ekstra armor når du aktiverer elixiren, som gjør at det både blir vanskeligere å treffe deg, men at du også tåler mer. Tenk "rogue" i wow.

 

"En siste felles egenskap som ikke er særlig positiv, er at våpnene til de forskjellige klassene er så like. Om vi tar soldatens maskinpistol og tungvekterens maskingevær og utfører en blindtest merker du neppe hva som er hva." <-- Her lo jeg godt.. Det er jo ikke vanskelig å se forskjell på hverken fart, presisjon, antall skade de forskjellige våpene gjør basert på fart/avstand.

 

"Jeg sier det like godt først som sist: Jeg er fryktelig skeptisk til spill som gir fordeler til de med størst lommebok." <-- Fordeler? Som nevnt tidligere, du får jo ikke fordeler ved å kle opp soldaten din. Joda, du kan bruke den for Valor Point- og Experienceboost slik at levlingen foregår raskere for din egen del, men i det store og det hele er det jo ikke noe særs med fordeler. Og ingenting som har med våpenene du kan bruker, så det påvirker altså ikke utfallet av kampene.

 

"Alt er dog ikke gull og grønne skoger. Spillet føles av og til fryktelig ubalansert: Særlig jagerflyene trenger sårt en oppgradering." <-- Her er det nok mange som er enige med deg, men jeg skal være litt djevelens advokt. Flyene er jo bare papirfly, men de er effektive både mot jeeps og infantery. Og ja, de er relativt enkle å skyte ned, men som sagt..Er jo bare papir omtrent.

 

Jeg spiller dette med endel venner av meg, og vi har det like gøy hver eneste gang vi spiller. Det er ett lite problem med cheatere nå, men mye av det vil jo forsvinne når punkbuster kommer. Men BF:Heroes hadde lett fått en 5/6 på terningen min.

 

Skal man nevne balanseproblemer så tror jeg det viktigste for dem blir å gjøre gunneren noe bedre på tidligere leveler, ellers så synes jeg spillet er balansert nok som det er. Det er selvfølgelig fortsatt småpuss som må gjøres, og det er fordelt utover alle klassene.

 

Ser også at endel mener det er lite maps. Det er per nå tre maps som er aktive, og ett nytt ett er like rundt hjørnet. Det har fått navn, og vi har fått se bilder av det. Håpet mitt er at vi får se noen av de "gamle" slagerene fra BF2 også her.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

mange latterlige utsagn i den artikkelen ja.

kort og godt: spillet er fett og man trenger ikke bruker penger for å ha det gøy.

noen små ting i begynnelsen som irriterte og inne funka så bra, men etter et par abilities, nye våpen osv, funker det svært godt, enkelt en 5er.

 

fått en del gode runder med min vanlige soldat, har maskingevær som baserer seg på avstand, med burning bullets ability og en hagle for nærkamp. dødelig, uansett avstand.

Endret av simster
Lenke til kommentar

Hør på blant annet TheScorp og andre her. Det eneste er at flyene gjerne kunne gjort litt mer skade, eller tatt litt -mindre- skade fra riflene til Kommandoene.

Bortsett fra det er det veldig ulikt inntrykket ditt på mange punkter, som nevnt før.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...