oleafj Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Som webutvikler i Dagbladet.no og android-entusiast har jeg snekret sammen en liten Android-widget som viser værmeldingen for i dag og to dager frem i tid. Den er foreløpig (veldig) i beta og baserer seg på siste kjente posisjonering fra mobilnettverket for å finne hvor du er. Det kan derfor være lurt å åpne f.eks. maps og finne my location der før du legger widgeten på desktopen. Den vil så oppdateres med nye værmeldinger fra db.no (og evt. ny lokasjon) hver 3. time. Som nevnt er den et stykke unna å være ferdig fortsatt og mer funksjonalitet er planlagt, men kom gjerne med tilbakemeldinger eller forslag til forbedringer her. Jeg kommer nok til å oppdatere denne posten når det kommer nye versjoner, men følg gjerne meg gjerne på twitter i tillegg for å få kjapp melding når det evt. skjer endringer. Widgeten er ikke å få tak i via market ennå, men hvis du har krysset av for "Unknown sources" under settings->applications kan du laste den ned herfra Widgeten ligger nå på market, søk på f.eks. weather for å få den opp. Endret 14. mai 2009 av oleafj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå