Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Begrenset eller ingen forbindelse", byttet HK & CPU

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg noe så inni satans helvete lei av å prøve å få til nettet mitt.

Jeg har måttet bytte hovedkort og CPU grunnet at de røk, og siden har jeg ikke hatt nett, får bare opp "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har forsøkt i titalls timer med å få nettet til å fungere, men uten hell. Kjøpte tilogmed et nytt nettverkskort idag, D-Link DGE-528T Gigabit PCI Desktop Adapter, men det funker faen meg ikke heller! Hva kan være galt?

Jeg har prøvd min internett port på flere andre PC'er og de godtar nettet alle sammen. Har prøvd å opprette ny kobling, installere hjemmenettverk, reparere, ipconfig + /release & /renew, reinstall av driver, deaktiver/aktiver nettverkskort, reparere Winsock, sjekke TCP/IP, prøvd å kjørt nettet gjennom 2 ulike routere.

Hva kan jeg gjøre?

SPECS:

Intel Core 2 Duo E8400

Asus P5QL Pro

6 GB OCZ RAM

620W Corsair

XFX GeForce 8800GT

Samsung Spinpoint 500 GB

Samsung Spinpoint 150 GB

Et eller annet optisk rom som fungerer.

Edit: Windows XP Pro 32 bit

Samme post finner dere her, noe mer info i den.

Grunn til at jeg lagde en ny identisk tråd her er fordi en bruker tipset meg om å spørre her, se i tråd.

Endret av xcitu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, nå er jeg noe så inni satans helvete lei av å prøve å få til nettet mitt.

Jeg har måttet bytte hovedkort og CPU grunnet at de røk, og siden har jeg ikke hatt nett, får bare opp "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har forsøkt i titalls timer med å få nettet til å fungere, men uten hell. Kjøpte tilogmed et nytt nettverkskort idag, D-Link DGE-528T Gigabit PCI Desktop Adapter, men det funker faen meg ikke heller! Hva kan være galt?

Jeg har prøvd min internett port på flere andre PC'er og de godtar nettet alle sammen. Har prøvd å opprette ny kobling, installere hjemmenettverk, reparere, ipconfig + /release & /renew, reinstall av driver, deaktiver/aktiver nettverkskort, reparere Winsock, sjekke TCP/IP, prøvd å kjørt nettet gjennom 2 ulike routere.

Hva kan jeg gjøre?

SPECS:

Intel Core 2 Duo E8400

Asus P5QL Pro

6 GB OCZ RAM

620W Corsair

XFX GeForce 8800GT

Samsung Spinpoint 500 GB

Samsung Spinpoint 150 GB

Et eller annet optisk rom som fungerer.

Edit: Windows XP Pro 32 bit

Samme post finner dere her, noe mer info i den.

Grunn til at jeg lagde en ny identisk tråd her er fordi en bruker tipset meg om å spørre her, se i tråd.

Du mottar altså ingen IP-adresse. Har du sjekket at enheten som har DHCP-server(deler ut IP)fungerer som den skal ? Tenker da på din ruter eventuelt ADSL modem.

Mvh

Jon Henrik

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket i på routeren men har prøvd med andre PC'er, en annen stasjonær og en bærbar som mottar internet helt fint.

Jeg får opp en privat IP, 169.254.x.x, prøvd å gå innpå den men uten hell. Aner ikke hvordan jeg skal kunne gå innpå switch eller hvordan sjekke om DHCP server funker.

Har tatt kontakt med Netshop.no, hvor jeg bestillte hovedkortet ifra, og de sa at jeg skulle søke om retur. Har gjort det og får se hvordan det går. Håper at jeg kan unngå dette så hvis noen har noe mer å si så tar jeg imot alle tips med et stort smil. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sjekket i på routeren men har prøvd med andre PC'er, en annen stasjonær og en bærbar som mottar internet helt fint.

Jeg får opp en privat IP, 169.254.x.x, prøvd å gå innpå den men uten hell. Aner ikke hvordan jeg skal kunne gå innpå switch eller hvordan sjekke om DHCP server funker.

Har tatt kontakt med Netshop.no, hvor jeg bestillte hovedkortet ifra, og de sa at jeg skulle søke om retur. Har gjort det og får se hvordan det går. Håper at jeg kan unngå dette så hvis noen har noe mer å si så tar jeg imot alle tips med et stort smil. :)

Merksnodig, skulle likt å ta en titt på maskien din :D Ble nysgjerrig ^^

169.254.X.X har Windows satt opp da du ikke har mottat annen IP fra DHCP server.

Har du forsøkt å sette fast IP mot gateway ? Trenger du hjelp med oppsett av dette så paste ipconfig fra annen maskin i samme nettverk hvor det fungerer ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...