Gå til innhold

Mest GB per kr.


Anbefalte innlegg

Prøver å finne den harddisken som gir mest for pengene. Da mener jeg lavest krone per GB.

 

Den jeg har funnet er:

Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

Koster 9,125 kr pr GB.

 

Har sett litt rundt men dette var det laveste, noen som vet om andre?

RPM og Cache er uvesentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen kommer til å si det, så det kan likesågodt være meg: :shrug: IBM?  :o Hold dere vekke! Er ikke verdt risken.

Det er vel forsåvidt ikke vært så mye problemer med de nye seriene til IBM da.. Men vi får se. :yes:

 

Jeg hadde heller ikke kjøpt IBM, pga de dårlige diskene de hadde før.. Men det skal visstnok ha bedret seg betraktelig..

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 5x 120gig hardisker fra Itbutikken nå.

 

973kr for en 120gig. Det var det billigste jeg klarte og finne det.

Har også lest at de har bedret seg. Jeg modder liksågodt plass til 2x 120mm i høyden i et kabinett som er omkring 30cm høyt :D

 

Kommer til og sage opp hele fronten ,men man må jo ha god kjøling :)

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt 5x 120gig hardisker fra Itbutikken nå.

 

973kr for en 120gig. Det var det billigste jeg klarte og finne det.  

Har også lest at de har bedret seg. Jeg modder liksågodt plass til 2x 120mm i høyden i et kabinett som er omkring 30cm høyt :D

 

Kommer til og sage opp hele fronten ,men man må jo ha god kjøling :)

 

Åssen disker var detta da? ;)

Lenke til kommentar
Noen kommer til å si det, så det kan likesågodt være meg: :shrug: IBM? :o Hold dere vekke! Er ikke verdt risken.

 

Sånn nå står det bare Hitachi der ;) IBM/Hitachi diskene er billige, raske og støysvake. Det begynner jo å bli en god stund siden 75GXP "skandalen" også nå :) Jeg vet ikke, men har 180GXP noen større feilprosent enn konkurrerende merker?

 

EDIT: Merk også at denne tråden gikk på hva som gir mest GB per krone. Da bør vi vel holde oss til det? :)

Lenke til kommentar
Når man regner gb per krone, så skal man ta utgangspunkt i formatert kapasitet, og der er det noen gb i forskjell alt etter hvilket merket man kjøper. 120 gb wd ligger rundt 111-112 gb, mens ibm sin 120 gb har 3-4 gb mer

Kan dette stemme da? Har IBM en annen måte å regne ut plassen enn de to som brukes nå? (1000 vs 1024).

Lenke til kommentar

Seagate barracuda V gir deg 111gb

IBM desktar 120gxp gir deg 115gb

 

Jeg har ikek hatt noen alvorlige problemer med min, men den lager klikk klakk av og til, hvis jeg da overfører filer fra den harddisken og det skjer så stopper overføringen opp og starter igjen et par sek senere når lyden har gitt seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...