tore- Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Prøver å finne den harddisken som gir mest for pengene. Da mener jeg lavest krone per GB. Den jeg har funnet er: Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache Koster 9,125 kr pr GB. Har sett litt rundt men dette var det laveste, noen som vet om andre? RPM og Cache er uvesentlig. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Mange billige IBM harddisker da Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hitachi Deskstar 180GXP 120GB @ Databutikken - 1003kr som gir 8.36kr per GB. Meget bra kjøp det edit: fjerne "IBM" Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Tror du sliter med å finne noe billigere enn det, det er vel den som er ukens tilbud hos komplett? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Noen kommer til å si det, så det kan likesågodt være meg: IBM? :o Hold dere vekke! Er ikke verdt risken. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Noen kommer til å si det, så det kan likesågodt være meg: IBM? :o Hold dere vekke! Er ikke verdt risken. Det er vel forsåvidt ikke vært så mye problemer med de nye seriene til IBM da.. Men vi får se. Jeg hadde heller ikke kjøpt IBM, pga de dårlige diskene de hadde før.. Men det skal visstnok ha bedret seg betraktelig.. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det er vel forsåvidt ikke vært så mye problemer med de nye seriene til IBM da.. Men vi får se. Jeg hadde heller ikke kjøpt IBM, pga de dårlige diskene de hadde før.. Men det skal visstnok ha bedret seg betraktelig.. Evig eies kun et dårlig rykte! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har bestilt 5x 120gig hardisker fra Itbutikken nå. 973kr for en 120gig. Det var det billigste jeg klarte og finne det. Har også lest at de har bedret seg. Jeg modder liksågodt plass til 2x 120mm i høyden i et kabinett som er omkring 30cm høyt Kommer til og sage opp hele fronten ,men man må jo ha god kjøling Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 PSdata har IBM 180gxp, 120GB harddisk med 8MB cache til 1048kr. De fleste selger 120GB versjonen med 2MB cache. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har bestilt 5x 120gig hardisker fra Itbutikken nå. 973kr for en 120gig. Det var det billigste jeg klarte og finne det. Har også lest at de har bedret seg. Jeg modder liksågodt plass til 2x 120mm i høyden i et kabinett som er omkring 30cm høyt Kommer til og sage opp hele fronten ,men man må jo ha god kjøling Åssen disker var detta da? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Prøvde å finne oppgitt levetid på den IBM disken, men det viste seg å være vanskelig. Noen som hadde kunnet funne dette til meg? Tusen takk Lenke til kommentar
Krapylet Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Dette minner meg om noko ein kompis sa på vinmonopolet! "I vil ha den vinen som gir mej mest fyll per krone" og som dykk kanskje skjønner, så var ikkje den vinen så veldi god. Moralen her er, gå for kvalitet, ikkje kvantitet. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Når man regner gb per krone, så skal man ta utgangspunkt i formatert kapasitet, og der er det noen gb i forskjell alt etter hvilket merket man kjøper. 120 gb wd ligger rundt 111-112 gb, mens ibm sin 120 gb har 3-4 gb mer Lenke til kommentar
sth Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Må si meg enig meg Krapylet her . Kjøpte en 80Gb IBM 180gxp like før jul , og har hittil hatt 3 returer på samme dritt disk Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Noen kommer til å si det, så det kan likesågodt være meg: IBM? :o Hold dere vekke! Er ikke verdt risken. Sånn nå står det bare Hitachi der IBM/Hitachi diskene er billige, raske og støysvake. Det begynner jo å bli en god stund siden 75GXP "skandalen" også nå Jeg vet ikke, men har 180GXP noen større feilprosent enn konkurrerende merker? EDIT: Merk også at denne tråden gikk på hva som gir mest GB per krone. Da bør vi vel holde oss til det? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Dette minner meg om noko ein kompis sa på vinmonopolet! "I vil ha den vinen som gir mej mest fyll per krone" han hadde rett, man får god vin for 62 kroner på polet Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Når man regner gb per krone, så skal man ta utgangspunkt i formatert kapasitet, og der er det noen gb i forskjell alt etter hvilket merket man kjøper. 120 gb wd ligger rundt 111-112 gb, mens ibm sin 120 gb har 3-4 gb mer Kan dette stemme da? Har IBM en annen måte å regne ut plassen enn de to som brukes nå? (1000 vs 1024). Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan dette stemme da? Har IBM en annen måte å regne ut plassen enn de to som brukes nå? (1000 vs 1024). De regner på samme måte, men bruker forskjellig mengde plass til lagring av "ekstern" informasjon om disken. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Seagate barracuda V gir deg 111gb IBM desktar 120gxp gir deg 115gb Jeg har ikek hatt noen alvorlige problemer med min, men den lager klikk klakk av og til, hvis jeg da overfører filer fra den harddisken og det skjer så stopper overføringen opp og starter igjen et par sek senere når lyden har gitt seg Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Kjøp Maxtor 120 gb eller Western Digital , begge har 8mbit cache og er rimelig billige :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå