haarod Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det er veldig mye Trondheim på dette forumet, men jeg skal sannsynligvis studere i Bergen så jeg lurte på om noen ville komme med noen erfaringer og slikt av Bergen som studieby. Hvordan er utelivet? Kollektivtransport? Dyrt/billig? Skimuligheter? Alt dere kommer på! Lenke til kommentar
neemac Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 hmmm. Vel siden jeg er Bergenser så må jeg jo nesten svare på dette Kan begynne med utelivet. Her er det egne plasser Studenter pleier å gå på pga de greie student prisene. Det er et myldrene uteliv her ifra mandag til søndag, men de dagene det tar av er Onsdag,torsdag og lørdag. Det er greit med kollektivtransport, kommer litt an på hvor langt vekke i fra sentrum du bor selvfølgelig Midt i sentrum er det som oftest dyrt, men ligger du litt utenfor, som feks, Fana, åsane, landås,paradis,søreide,fyllingsdalen osv, er det billig.(Fra disse stedene går det oftes buss) Skimuligheter? Vel du har eikedalen,voss,furedalen bare en time, halvannen fra sentrum:) Håper kanskje dette var til litt hjelp? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Ja, morsomt å lese Fortsett og sleng inn mer folkens Lenke til kommentar
Star Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Bergen er en genial student by! Passelig størrelse, mye studenttilbud, fantastisk natur i umiddelbar nærhet (sandvikenfjellet, fløien, ulriken etc.) .. Finnes latterlig mye student uteplasser og det arrangeres mye konserter, foredrag o.l direkte rettet mot studenter. Tide Buss tar 375 spenn i mnd for Bergen Kommune student-kort. Dersom man bor utenfor Bergen kommune blir det noe mer.. Fungerer smertefritt men bør anskaffes før rushet i august ( betalte 40 kroner dagen i 2 uker fordi Tide var tom for kort ) Skimuligheter er det både på Voss ( buss eller tog ( ca. 1 time - ett par hundre kroner for heiskort + tog og buss til trekket ), Eikedalen o.l Endret 12. mai 2009 av Star Lenke til kommentar
havfal Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Henger meg på denne. Skal mest sannsynlig flytte til Bergen til høsten jeg også. Hva skal du studere Haarod? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg skal i militæret ett år først, men sannsynligvis NHH. Det er i hvertfall det jeg heller i mot nå. Det står mellom NHH og NTNU (usikker hvilken linje) Lenke til kommentar
havfal Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Aha. Så du begynner tidlig med rekognosering? Det lille jeg vet fra de fem personene jeg kjenner som studerer i Bergen sier det er veldig bra. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Det kan du si, kombinert med litt kjedsomhet og leting etter unnskyldninger for å slippe fysikk Hva har du tenkt å studere da? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Tror jeg kommer til å gå for Meteorologi og Oseanografi. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg ELSKER Bergen! Er fra Østlandet selv, flyttet hit i fjor. Jeg bor midt i byen og tror det gjør en stor forskjell fra andre steder.. Har vel omtrent tatt buss 3 ganger siden jeg kom hit, alle til IKEA ute på Åsane, hehe. Synes byen er helt perfekt størrelse, menneskene her er utrolig hyggelige, stortrives på studiet mitt osv osv. Synes det kan være litt pes å gå ut her på lørdager noenganger fordi det er så utrolig mye folk ute. Men er ofte ute på torsdager, det er helt perfekt. Bergen er også en utrolig vakker by, og når solen skinner er det masse folk ute overalt, og det er deilig å være her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå