Gå til innhold

Silly Season 09 - Transferrykter her!


GBD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger en del med på Bündesliga, og ser minst en Hertha Berlin kamp hver serierunde, om ikke det kræsjer med sykkelritt IRL og sykkel på TV. :)

 

Grunnen til at Bayern setter han så høyt er potensialet hans. Jeg føler ikke helt at han har fått ut hele sitt register, og når han får gode lagkamerater rundt seg vil han automatisk bli en bedre spiller. Slik er det med alle og enhver. Han ble jo nærmest en statist mot Dani Alves i den første kampen mot Barca, og i mine øyne er det den eneste kampen til Bayern i år hvor motstanderlaget har vært av god kvalitet der Ribery har spilt.

 

Tror faktisk mange tenker feil om Ribery. Han er ikke et arbeidsjern, men ble brukt under den rollen på landslaget inntil Zidane ga seg. Det var jo da han var en enorm spiller under VM 2006, og heller ikke under det siste mesterskapet nå i Østerrike og Sveits imponerte han meg (selv om han ble skadet). Nå har han fått rollen som en playmaker på landslaget, og jeg mener han ikke er god nok for den plassen med tanke på utfordrere med navn som Nasri, Ben Arfa ++. Han var et arbeidsjern, men har blitt brukt mye mer som en teknisk playmaker, der han er av og på synes jeg. Så om han skulle erstatte Ronaldo og dere konverterer han til et arbeidsjern vil dere jo få et bedre kollektiv, men jeg synes dere mangler det lille ekstra et vinnerlag vil ha, noe dere hadde med Ronaldo.

 

Tysk fotball er ikke i nærheten av det de en gang var, og det jeg skrev var at den er liten om du setter det i et stort perspektiv kontra de andre ligaene. ;)

 

Kvalitet er det i Tyskland, men fortsatt er det et stykke å gå for de tyske lagene. Spesielt når det kommer til stabilitet og å holde seg jevnt gode, både gjennom en sesong og også over flere år.

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt Bundesliga en god del, og Ribery er etter min mening den beste spilleren i Bundesliga rent ferdighetsmessig. Han var også etter min mening den eneste som virkelig prøvde mot Barcelona i CL, men han er ikke verdt det Bayern vil ha for han.

 

Jeg så aldri kampene mellom Bayern og Barca, men det høres veldig mye ut som Ribery at han er den eneste som virkelig prøver. Men igjen, hvorfor signere en spiller for £65 mill når andre gode spillere er tilgjengelig for en 1/4 av summen?

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt Bundesliga en god del, og Ribery er etter min mening den beste spilleren i Bundesliga rent ferdighetsmessig. Han var også etter min mening den eneste som virkelig prøvde mot Barcelona i CL, men han er ikke verdt det Bayern vil ha for han.

 

Jeg så aldri kampene mellom Bayern og Barca, men det høres veldig mye ut som Ribery at han er den eneste som virkelig prøver. Men igjen, hvorfor signere en spiller for £65 mill når andre gode spillere er tilgjengelig for en 1/4 av summen?

Fordi Messi og Ronaldo er de eneste som er bedre på den rollen i verden kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan kan påstå at Ribery var den eneste som virkelig prøvde, da han nærmest sto stille den første omgangen der Barca hamret inn med mål på mål. Dermed var både Ribery og Bayern sjanseløse, spesielt når resultatet er 4 - 0 til Barcelona i deres egen lekegrind.

 

For min del er Ribery opphauset til de grader, og som sagt før; han har fortsatt til gode å prestere mot gode lag. Og det finnes mange bedre og billigere alternativer, for å si det sånn. Mata, Silva, Robben..

 

Og hadde Ribery vært så himla meg god hadde Bayern vunnet ligaen i år også. Det gjorde de ikke..

Lenke til kommentar
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan kan påstå at Ribery var den eneste som virkelig prøvde, da han nærmest sto stille den første omgangen der Barca hamret inn med mål på mål. Dermed var både Ribery og Bayern sjanseløse, spesielt når resultatet er 4 - 0 til Barcelona i deres egen lekegrind.

 

For min del er Ribery opphauset til de grader, og som sagt før; han har fortsatt til gode å prestere mot gode lag. Og det finnes mange bedre og billigere alternativer, for å si det sånn. Mata, Silva, Robben..

 

Og hadde Ribery vært så himla meg god hadde Bayern vunnet ligaen i år også. Det gjorde de ikke..

Er ikke lett å vinne ligaen alene vet du ;)

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt Bundesliga en god del, og Ribery er etter min mening den beste spilleren i Bundesliga rent ferdighetsmessig. Han var også etter min mening den eneste som virkelig prøvde mot Barcelona i CL, men han er ikke verdt det Bayern vil ha for han.

 

Jeg så aldri kampene mellom Bayern og Barca, men det høres veldig mye ut som Ribery at han er den eneste som virkelig prøver. Men igjen, hvorfor signere en spiller for £65 mill når andre gode spillere er tilgjengelig for en 1/4 av summen?

Fordi Messi og Ronaldo er de eneste som er bedre på den rollen i verden kanskje?

 

Arjen Robben er bedre enn Ribery, en god del bedre.

Lenke til kommentar
Tror faktisk mange tenker feil om Ribery. Han er ikke et arbeidsjern, men ble brukt under den rollen på landslaget inntil Zidane ga seg. Det var jo da han var en enorm spiller under VM 2006, og heller ikke under det siste mesterskapet nå i Østerrike og Sveits imponerte han meg (selv om han ble skadet). Nå har han fått rollen som en playmaker på landslaget, og jeg mener han ikke er god nok for den plassen med tanke på utfordrere med navn som Nasri, Ben Arfa ++. Han var et arbeidsjern, men har blitt brukt mye mer som en teknisk playmaker, der han er av og på synes jeg. Så om han skulle erstatte Ronaldo og dere konverterer han til et arbeidsjern vil dere jo få et bedre kollektiv, men jeg synes dere mangler det lille ekstra et vinnerlag vil ha, noe dere hadde med Ronaldo.

 

Det er vel det eneste som bekymerer meg litt at vi muligens mangler det lille ekstra. Forhåpentligvis kan Berbatov ta et steg i riktig retning den kommende sesongen. Berbatov på sitt beste har så til de grader det lille ekstra, desverre har han kun til tider vist frem det beste som bor i ham. Personlig setter jeg det kollektive fremfor enkeltprestasjoner, og har alltid likt spillertyper som Keane, Rooney, Tevez og Solskjær. Jeg sitter inne med et lite håp om at vi kun trenger å hente inn èn kantspiller i sommer, forhåpentligvis kan Nani ta flere skritt i riktig retning i Ronaldos fravær. Potensialet er absolutt til stede. Det eneste som hindrer han er etter min mening forståelsen for spillet.

Lenke til kommentar
Arjen Robben er bedre enn Ribery, en god del bedre.

 

Jeg synes de to stiller ganske likt, vil ikke si Robben er den go del bedre. Nå følger ikke jeg spansk fotball noe særlig, men har Robben bevist noe spesiellt i Real. Jeg har kun sett han i CL hvor han var håpløs. Men jeg ser heller at vi signerer Robben for rundt 15 mill enn Ribery for 65 mill. Robben har tross alt ekstreme ferdigheter.

Lenke til kommentar
Er ikke lett å vinne ligaen alene vet du ;)

 

Nei, men med tanke på det spillermaterialet Bayern har burde de ha vunnet ligaen. Jeg står på mitt; finnes flere og billige alternativer enn Ribery, bedre også.

 

L'Equipe melder at Perez vil kvitte seg med Robben og hente Ribery. Robben i United hadde blitt farlig..

 

EDIT: Robben er sinnsyk, og han har vært utrolig lite skadet i år. Real Madrid har undersøkt knærne eller hva det nå enn var, og jeg tror det var noe galt i løpestilen hans. Så nå har han operert og greier, og er fit for fight. En av verdens aller beste vinger; og i mine øyne fantastisk spiller for å erstatte Ronaldo.

Endret av usmaaan
Lenke til kommentar

Robben er en av de få som etter min mening burde få godkjent i Real Madrid i år. Skadefri i en lengre periode er han den eneste kantspilleren i verden som kan måle seg med Messi når det gjelder å passere spillere. Han har rett og slett ekstremferdigheter som få andre i verden.

 

EDIT: Lite skadet i år? Han har spilt 24 kamper, ganske lite egentlig.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Han drar neppe til Barcelona, i såfall må nok Abidal forlate sin post på Nou Camp. Alves er så godt som verdens beste høyreback, og Abidal er i mine øyne kanskje ikke den beste, men likevel spiller han utrolig stabilt.

 

Skal Lahm dra, så må nok både Klose, Toni og Ribery forlate Allianz Arena. Det er mitt tips i hvert fall.

Lenke til kommentar

Synes Lahm er mye bedre på venstrebacken enn på høyrebacken, da han har den samme egenskapen som Robben; skjære inn i banen og legge inn / knalle ballen i mål. Samtidig har han en god venstrefot, men jeg synes ikke det blir den samme effekten om de flytter han over til høyresiden.

 

Hvem er det Bayern har kjøpt som venstreback da? Marcell Jansen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...