Gå til innhold

Tomtom Navigator 7 vs Gramin Mobil XT

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe meg en HTC touch Cruise II, for å slippe å dra med meg Bil GPS'en når jeg går rundt i ukjente byer da den blir noe stor å bærre med seg. Denne mobilen har forhåndsintallert tomtom men kun med skandinavia så ettersom jeg skal til Roma må jeg alikevel kjøpe europa kartpakke. Og da er prisforskjellen på disse to pakkene ubetydelig.

Er det noen som har noe erfaring med tomtom og garmin mobil xt til gatevandring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfaring med begge, men vanskelig uansett å anbefale :hmm:

Liker Tomtom fordi en får flere opplysninger på skjerm under navigasjon, men med Garmin XT kan en f.eks sende en sms til en venn hvor en er via koordinater, en morsom funksjon.

Hvis du kun skal bruke den til å vandre gatelangs så er jeg veldig usikker, men til bilnavigasjon hadde jeg valgt Tomtom.

Kanskje andre har synspunkter :yes:

Legger ved to bilder av begge under navigasjon.

post-85521-1242164572_thumb.jpg

post-85521-1242164581_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvor omfattende er tomtom med tanke på POI, har jo brukt garmin nuvi'en som jeg har i bilen ved et par anledninger og da er det jo kjekkt å kunne finne hoteller, butikker, kino, resturanter osv bare med et tastetrykk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har brukt garmin xt en stund og er veldig fornøyd med den. En kul ting synes jeg er muligheten til å søke POI via google som er med i menysystemet og navigerer etter den. Brukte søkemuligheten da jeg var i vilnius, og den virker glimrende. det koster datatrafikk

En annen fin ting med garmin xt er at den beregner rute ved å ta hensyn til trafikksituasjonen, noe jeg fikk erfare. Min tomtom one vil velge RING 3 hjem fra majorstuen i rush'en, men min garmin xt valgte å kjøre ned Bogstadvn, noe som gir mindre kø i rush'en. Dermed sparte jeg litt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...