8086 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Når jeg fremkaller film ønsker jeg selvfølgelig å holde kostnadene nede. Forsøkte tidligere å bare fremkalle filmen hos Japan Photo (19kr for 135, 29kr for 120), for deretter å skanne filmen selv. Men skanning av film tar *evigheter* med flatbedskannere, og jeg har derfor sett meg rundt etter alternativer. Dessverre ser det ut til at de fleste norske steder tar mellom 79 og 99 kroner for en cd med skanninger, og man er ikke garantert noen kvalitetsskan heller. Nå har jeg forsøkt Dwayne's Photo (annen tråd) som tar 3$ for skanningen. Resultatet ble bra og rel. rimelig (73kr/film), men om det finnes andre alternativer er det enda bedre :-D Finnes det norske butikker/nettbutikker/postordrefirmaer som kan skanne film rimelig? Vil gjerne ha tips til både 120 og 135 film. Kunne gjerne tenkt meg å fremkalle billig hos JP og deretter sende inn filmen for skanning et annet sted. Lenke til kommentar
skuffx Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Når jeg fremkaller film ønsker jeg selvfølgelig å holde kostnadene nede. Forsøkte tidligere å bare fremkalle filmen hos Japan Photo (19kr for 135, 29kr for 120), for deretter å skanne filmen selv. Men skanning av film tar *evigheter* med flatbedskannere, og jeg har derfor sett meg rundt etter alternativer. Dessverre ser det ut til at de fleste norske steder tar mellom 79 og 99 kroner for en cd med skanninger, og man er ikke garantert noen kvalitetsskan heller. Nå har jeg forsøkt Dwayne's Photo (annen tråd) som tar 3$ for skanningen. Resultatet ble bra og rel. rimelig (73kr/film), men om det finnes andre alternativer er det enda bedre :-D Finnes det norske butikker/nettbutikker/postordrefirmaer som kan skanne film rimelig? Vil gjerne ha tips til både 120 og 135 film. Kunne gjerne tenkt meg å fremkalle billig hos JP og deretter sende inn filmen for skanning et annet sted. Vi skanner 135-fargenegativ på CD kun kr 4,- pr. rute. Min. bestilling er 100 bilder. De skannede bildene har en oppløsning på 3072x2048 piksler. http://www.ifolor.no har ikke noe erfaring med denne nettsiden men det kan jo prøves Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Vi skanner 135-fargenegativ på CD kun kr 4,- pr. rute. Det blir jo 96kr for en 24 bilders film, og 144kr for en 36 bilders film, så det var jo ikke så billig... Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg (arela.no) skanner 135 for kr 3 inkl moms + kr 10 for cd/dvd + evt frakt. Format: jpeg/tiff eller nef Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg (arela.no) skanner 135 for kr 3 inkl moms + kr 10 for cd/dvd + evt frakt.Format: jpeg/tiff eller nef 3kr for hele filmen eller hvert negativ? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg (arela.no) skanner 135 for kr 3 inkl moms + kr 10 for cd/dvd + evt frakt.Format: jpeg/tiff eller nef 3kr for hele filmen eller hvert negativ? Det finnes nok ingen som skanner en film for 3 kroner, så jeg tror du trygt kan gå ut fra at det er pr. negativ. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Men skanning av film tar *evigheter* med flatbedskannere, og jeg har derfor sett meg rundt etter alternativer. Det kommer jo litt an på hvordan du gjør dette. Om du skrur på alle bells-n-whistles, så tar det lang, lang tid. Om du derimot skrur av støvfjerning, oppskarping osv, så går det ganske fort. Om du så trenger en superbra scan av en rute, så er det jo best å scanne den individuelt uansett slik at du får optimal lysstyrke etc.. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Det tok så lang tid uten svar at jeg trodde tråden døde ut, men nå var det plutselig liv igjen! Takk for alle svar. Det gjør det stadig lettere for newbies å starte med film Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg trodde tråden var død, fant den ikke under skanning Jo det er 3 kr pr bilde. Ja, det er langdryge saker, så det er ikke "drive-in" nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå