Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Best mulig bil til 50000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Volvo 850.

Robust.

Billige deler.

Rekkefemmer.

Billig i drift.

Billig forsikring.

Kanongod komfort.

Ruster ytterst lite.

Eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16924581

 

Finner du en T5 har disse 225 hk orginalt og kan chippes til 280 hk dersom du trenger motor. Ergo, ulv i fåreklær :)

 

850 er en fin og driftsikker bil. Men den du linker til må du bare holde deg unna, den drikker bensin. Det beste valget er å gå for en 2.0T, altså 2-liters turbomotoren på 180hk. Disse går det ann å kjøre økonomisk med i tillegg til at de går som bare det, og den går igjen som den mest driftsikre motoren.

 

Har en selv som jeg skal selge fordi jeg skal slå på stortromma og handle helt ny V70. Det er en 1997mod (reg. i 1996) 850 2.0T med fullt servicehefte og i god stand, gått 230.000km. Det er ettermontert 3" effektanlegg fra turbo med godkjent sportskatalysator, + noen andre frontlykter med xenon i nær og fjernlys samt i sprederne nede i fangeren, ellers er den orignal. Det er også sedan, ikke stasjonsvogn, som "alle" har :) med original vinge osv. Har ikke orka å lagt den ut ennå. Du skal få den for 75.000kr inkl stereoanlegg (for det gidder jeg ikke ta ut. Tidligere Pioneer toppmodell)

 

Du, eller andre, får si ifra om det hørtes interessant ut :) Følger med felger osv, sommer og vinterdekk osv osv selvfølgelig. Pen bil. Askegrå metallic.

Lenke til kommentar

Og sånn i forhold til trafikksikkerhet bør du vel fint ligge unna eldre BMW 3-serie. De fikk en halv stjerne i NCAP safety test mener jeg å huske og har ikke skikkelige stålbjelker i sidene engang. De fleste ungdommer innblandet i dødsulykker ender somregel sitt liv i nettopp en slik bil, BMW 3-serie E36.

 

850´n derimot er det skikkelig sikkerhetskarosseri, SIPS og airbags i hytt og gevær som standard :) Så slipper du å bli lam bare pga en retard i 240 lå breit og sklei rett inn i sida på bilen din

Lenke til kommentar
Merchedes har jeg helt klart vurdert. Men for 50k får man jo ikke noe mer enn en 90-mod. Og de har stort sett gått svinlangt.

 

jeg kjøpte nylig en 98 model c-klasse, til 50k og er stordornøyd med den. i motsetning til toyota så er dette en riskoker som er drit digg å kjøre, absoulutt å anbefale. eneste du skal vite er at motoren ikke er av de sprekeste, men den fungere fint. også må du huske å bruke sandsekker i bagasjeromet om vinteren;). den er litt lett bak!

 

:tease:

Endret av mr-hagen
Lenke til kommentar
hva med Nissan? f.eks nissan primera.. men se opp for rust i kanalene på p10 (90-96). ellers en knall god bil. med registerkjede som skal vare motorens liv ut.

 

Primera har jeg sett en del på. Med den rette motoren kan de jo gå riktig så godt.

stemmer bra det. men sørg for og få 2.0 utgavene, ganske spreke motorer (115,125,150hk). men se opp for rust bak med døren.

 

her er en link : http://www.finn.no/finn/car/used/result?EN...R_MODEL_TO=1996

Lenke til kommentar
Hva med en Mazda 323f V6? :) 144 hk i en driftsikker bil med et sportslig preg?

 

Dere leser tankene mine. Har tenkt en del på 323F også. Var forelsket i den gamle (?) utgaven med vippelykter en gang i tiden.

 

stemmer bra det. men sørg for og få 2.0 utgavene, ganske spreke motorer (115,125,150hk). men se opp for rust bak med døren.

 

Ja, ja, 2 liter er jo det som frister. Vil jo ha noe som sparker litt fra.

Lenke til kommentar
Hva med en Mazda 323f V6? :) 144 hk i en driftsikker bil med et sportslig preg?

 

Dere leser tankene mine. Har tenkt en del på 323F også. Var forelsket i den gamle (?) utgaven med vippelykter en gang i tiden.

 

stemmer bra det. men sørg for og få 2.0 utgavene, ganske spreke motorer (115,125,150hk). men se opp for rust bak med døren.

 

Ja, ja, 2 liter er jo det som frister. Vil jo ha noe som sparker litt fra.

jeg ville har sett etter slx/se utgaven

 

LX = Grunnmodellen

SLX = Mer utstyr utgave av LX

SE = Samme som SLX, men av nyere årgang

SRI = Sportsutgave, mer utstyr enn LX, mindre enn SLX

GT = GT utgave (150hk)

har selv en nissan primera p10 2.0slx 1991mod

Endret av datafreak15
Lenke til kommentar

Får snart lappen og er i den forbindelse ute etter en bil i ca samme prisklasse, kan strekke meg litt lenger. Har nå en 98 Toyota Corolla som jeg har øvelskjørt litt med og kjørt med så ofte jeg har hatt mulighet! Hatt bilen i familen lenge og aldri hatt noen problemer med den, men den er litt kjedelig å kjøre både med tanke på motor og utsende! Har tittet mest på Nissan Primera og Ford Focus. Primera virker som gode biler som er relativt driftsikre, ser helt ok ut og går helt ok med 2l motor! Er det noe spesielt med Primera man burde være obs på?

Lenke til kommentar
Får snart lappen og er i den forbindelse ute etter en bil i ca samme prisklasse, kan strekke meg litt lenger. Har nå en 98 Toyota Corolla som jeg har øvelskjørt litt med og kjørt med så ofte jeg har hatt mulighet! Hatt bilen i familen lenge og aldri hatt noen problemer med den, men den er litt kjedelig å kjøre både med tanke på motor og utsende! Har tittet mest på Nissan Primera og Ford Focus. Primera virker som gode biler som er relativt driftsikre, ser helt ok ut og går helt ok med 2l motor! Er det noe spesielt med Primera man burde være obs på?

ver obs på rust, spesielt i kanalene. jeg vet ikke av noe mer, men prøv gjerne flere biler for og sammenligne fjering og andre ting. ta den på naf - test for sikkerhetsskyld,

Lenke til kommentar

Vel om du liker vippelykter så er jo Toyota MR2 MK1 og MK2 mulig å vurdere om du ikke skal dra rundt på flyttelast annenhver dag, men selv synes jeg de eldre 323 med vippelykt er til å :sick: av :D

 

Sånn ser min MR2 MK1 ut:

file.php?id=32207&mode=view.jpegfile.php?id=32190&mode=view.jpeg

 

PS: MK1 er det en del jobb å ha da det stadig er noe å gjøre på dem :p

 

eks.

MR2 SW20

 

Denne er litt dyrere enn 50K men, men det er en MR2 :p

MR2 SW20

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...