Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøp av bil fra utlandet (england)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått tilbud fra en fyr i england om å kjøpe en bil.

men er redd for å bli scammet!

 

han typa virket seriøs, og sa han hadde alt av papirer, og sa han viste om flere transport muligheter (feks Express Transport).

 

noen som veit hva jeg kan gjøre for å unngå å bli scammet? (utenom å ikke kjøpe bilen)

 

lest noen andre tråder der de skrev at det var jeg (som kjøper) som burde ta kontakt med transport firmaet osv.

 

noen som har noen andre ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er en Audi A4 2.0 s-line mlt avant 2006, som har gått ca 35k kilometer.

Han skal ha 148k NOK for den, noe jeg synes virker lite.

I hvertfall når han sier det er norske skilter på den.

 

han typen, fortalte at han hadde flyttet til england fra norge, men sier han sliter med å snakke norsk. (fikk mail på engelsk, jeg som tok kontakt med han)

Jeg sjekket navnet hans i skattelistene og det virker greit, han kan jo sefølgelig ha "stjelt" id'en til noen.

 

han hadde tatt med seg bilen over til england for og prøve å selge den der, men pga av at bilen er venstre styrt var det utrolig vansklig og få solgt den.

 

han sa at hvis jeg var intr, kunne jeg komme til Middlesbrough for å gjøre opp for handelen kontant. evt bruke et transportfirma.

 

jeg sendte en mail til han og spurte om å få registrerings nret.

Lenke til kommentar

Få registreringsnummeret i allefall, så ringer du til eiern det står registrert på, å er det samma person som i england, kan du værra litt sikkrere. En helt vanlig metode er å plukke seg ut en norsk bil, feks A6, kopiere registreringsnummer, laga falske papirer, finne ut hvem som eier bilen, også kjøpe en tilsvarende bil feks i tyskland å utgi seg for å ha samma navn som eier av bilen. Når du da sjekker opp at "Anders Jensen" som du kjøper bil av, har betalt avgiftene sine, så er alt i sin skjønneste orden, du drar å kjøper bil i god tro, tar den med hjem til norge, å pluttselig er det to klin like biler med samma registreringsnummer her, hvorav din er ulovlig importert.

Og slike biler i utlandet pleier selvsagt å værra no som MÅ bort fort, eiern kan ikke komma tel norge å prisen er satt kraftig ned

Lenke til kommentar
Bilen er en Audi A4 2.0 s-line mlt avant 2006, som har gått ca 35k kilometer.

Han skal ha 148k NOK for den, noe jeg synes virker lite.

I hvertfall når han sier det er norske skilter på den.

 

han typen, fortalte at han hadde flyttet til england fra norge, men sier han sliter med å snakke norsk. (fikk mail på engelsk, jeg som tok kontakt med han)

Jeg sjekket navnet hans i skattelistene og det virker greit, han kan jo sefølgelig ha "stjelt" id'en til noen.

 

han hadde tatt med seg bilen over til england for og prøve å selge den der, men pga av at bilen er venstre styrt var det utrolig vansklig og få solgt den.

 

han sa at hvis jeg var intr, kunne jeg komme til Middlesbrough for å gjøre opp for handelen kontant. evt bruke et transportfirma.

 

jeg sendte en mail til han og spurte om å få registrerings nret.

 

GARANTERT forsøk på å lure deg. Styr unna.

Lenke til kommentar

Det er ingen med vett i behold som tar med seg en norsk bil til England for å bruke den der. Med forskjellen i pris vil man få mye mer for pengene om du selger den norske bilen før du drar til England for så å kjøpe en engelsk bil med rattet på høyre side. Videre er denne priset til under 50% av hva de går for i Norge. Bruk huet ditt, selvsagt er dette scam.

Lenke til kommentar

kan jo forsovit vise mailen:

 

 

I am sorry that I am not writing You in Norwegian language because I do not speak it very well and it is better to write in English. If You are having problems understanding my message, don't hesitate to contact me but I hope the details I am giving will be easily understood.

 

The car is in great working condition, has no scratches or dents, never been involved in any kind of accidents. The car interior is impeccable ( I do not smoke ). The engine works perfectly. I can ensure You that the car is full operational. You can also see in the photos I have posted that the car is in perfect condition.

I bought this car from Norway at the same time when I bought a holiday house there. Due to some financial problems I am having I had to sell the holiday house a few weeks ago. I did not manage to sell the car too when I sold the house because I did not have a lot of time at my disposal so I decided to take the car with me in England and try to sell it here in England. At this time the car is located in Middlesbrough, United Kingdom same place where me and my family live.

I have tried to sell it in here, but it is very difficult to sell it due to the fact that it has the steering wheel on the left side ( in England the cars have the steering wheel on the right side ). I also tried to sell it to a local dealer but the price that they are offering to me is too low. I have decided to sell the car to a Norwegian person because the car is still registered in Norway and has Norwegian papers ( Norwegian plate number and also Norwegian certificate which means in case we will close the deal, You won't have to pay any import taxes). The car has all the Norwegian taxes paid and there is no debt on the car.

 

As I am very busy with my new work contract ( I am a construction engineer ) I can not come to Norway to sell the car there, I prefer to sell the car at a lower price then the market price and close the deal one of the following ways:

1- The first option would be through a transport company ( they will transport the car and also handle the money / a company that ensures safety for buyer and seller at the same time ). After consulting with some friends, it seems that this is the best way to complete an Internet transaction. The name of the transport company that I prefer to use is Express Transport. This is one of the largest transport companies in Europe and they deliver the product directly to buyer's address. The services that they are providing are very safe for both of us. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it. Through this company it will take 5 business days to have the car delivered to Norway and the car will come with 10 Days Return policy ( In case the car won't meet your conditions You have the right to return it without paying any taxes and your money will be refunded to You immediately).

2- The second option is for You to come to Middlesbrough, United Kingdom and complete the transaction in person by paying cash.

Lenke til kommentar

Vore eit par tilsvarande tilbud dørfta på forumet for nokre veker sidan, konklusjonen var mulig svindel.

 

Om desse kjennetegna semmer så ville eg vore skeptisk.

Selgers navn er veldig/ typisk norsk men personen kan ikkje norsk.

Prisen på bilen er ein god del lavare enn tilsvarande biler i Norge

Bilen står i utlandet (med norske skilt).

 

 

Om ein samanlikner prisane på biler i Strobritania og Norge kommer det himla ille ut, om ein ikkje har lyst å tape stort finner ein ikkje på å importere ein bil frå Norge til England

 

 

Berre for morro skyld samanlikan eg ein ny toyota avensis prismessig på norske og engelske forhandlere.

Den engelsk toyotaen havna på 26,960 pund, den norske før ferdig konfigurert låg denne på 478.000 kr

 

Pundet står i 9,80 no noko som gir prisen på toyotaen til 26,960.00 ' 9,80 = 264208,- kr

Altså over 200K i forskjell på same bilen nypris.

 

 

For Audi kan desse prislistene samanliknast.

Norsk: http://www.audi.no/photoalbum/view/?size=o...9374&type=1

Engelsk: http://www.audi.co.uk/etc/medialib/cms4imp...r.0046.File.pdf

 

ein S4 ny koster 35K pund mens i norgre koster den 1.1Mill . Her er tregangern på prisen.

Lenke til kommentar

Etter at jeg spurte om reg.nret fikk jeg svar et reg nr, og et lite google søk senere, fant jeg den opprinnelige "salgsannonsen" Den ekte, der bilen kosta ca dobbelt så mye, men med litt mer "norsk tekst".

 

utdrag ifra mailen:

 

 

As mentioned in my previous message, the car is located in Middlesbrough, United Kingdom. ( The car is currently located into the transport company custody ).

I left it there because if we understand to close the deal this company will take care of all the shipping arrangements, including to make the transfer of propriety onto your name to The Norway Consulate from United Kingdom. It is much easier for me to use the services that this company is offering because they will take care of all the paper work, including to make the contract of sale between You and me.

The name of the transport company is Express Transport. Their Web home page is: www.express-transport.uk.pn . Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it.

 

 

er nok en liten scam;)

Lenke til kommentar

tror nok ikke det er sånn at de faktisk har bilen, annonsen jeg sjekka opp, var tilnærmet lik den jeg fant på finn, men med halv pris. bildene var de samme, navnet likt etc.

Hvis du ser på linkene, virker ikke de så veldig troverdige heller (uten om at jeg har vært innpå dem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...