Gå til innhold

macro- og portrettobjektiv til canon

Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon EOS 450 D og objektivet jeg for det meste bruker er Canon EFS 17-85mm. Jeg har også kitobjektivet, men bruker det nesten aldri. Nå har jeg lyst å skaffe meg et nytt objektiv som for det meste skal brukes til macro (ikke raske insekter) og litt portretter. Etter å ha lest gjennom utallige tester og forum står nå valget mellom Canon 60mm og Tamron 90mm. Prismessig ser de ut til å ligge på det samme de fleste steder, noe som gjør valget vanskeligere for meg.

Er det noen som kanskje har vært borti begge objektivene og kan komme med noen anbefalinger? Det skal sies at jeg er ganske ny med dette kameraet, og holder meg på et veldig hobbynivå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg valgt mellom de to tror jeg det hadde blitt Tamron-objektivet. Da risikerer du ikke at brennvidden nesten overlapper om du skulle få lyst til å skaffe deg en rask 50mm med tiden. Det er også et fremragende objektiv i seg selv.

Lenke til kommentar
Skulle jeg valgt mellom de to tror jeg det hadde blitt Tamron-objektivet. Da risikerer du ikke at brennvidden nesten overlapper om du skulle få lyst til å skaffe deg en rask 50mm med tiden. Det er også et fremragende objektiv i seg selv.

Da fant jeg et brukt Tamron 90mm til en ok pris, så valget ble mye enklere :)

Jeg gikk faktisk og vurderte å kjøpe en Canon EF 50mm f/1.8 II hvis jeg fant en brukt en rimelig. Har lest på flere forum at det er mye objektiv for pengene, og jeg har ikke råd til å oppgradere så veldig.

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...