Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Melding under oppstart: The processors(s) installed in your system are of an unknown revision.

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettop kjøpt ny prosessor til PC'n. Merket nå at når jeg starter pc'n får jeg opp følgende melding:

"The processors(s) installed in your system are of an unknown revision.

Please contact your BIOS vendor for appropriate updates.

A: Drive Error

Press F1 to resume"

Skulle tydeligvis helst hatt enn oppdatert BIOS. Men det går helt fint å bare trykke F1 for å starte PC'n på vanlig måte, og alt fungerer kjempefint, ingen andre problemer.

Hvor viktig er det å få oppdatert BIOS? Kan jeg bare ignorere dette?

Jeg har heller ikke floppydisk drive i maskinen min, er det veldig stress å oppdatere BIOS uten å bruke floppy? Noen som har en fin guide for hvordan gjøre dette evt?

Hovedkort: MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2, SATAII. DDR2. GbLAN, ATX, PCI-Ex16

Ny CPU: AMD Athlon X2 5200+ Dual-Core

Gammel CPU: AMD Athlon 64 3800+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke livsviktig å ha siste BIOS da, men på en annen siste har BIOS oppdatering ofte nye funksjoner og støtter flere CPUer, minne og så videre.

Du kan prøve å bruke Live Update Online på MSI sin side hvis du ikke vil gjøre det den tradisjonelle veien. Du finner den nederst på siden.

Er du ikke helt fortrolig med BIOS oppdatering bør du ikke gjøre det fordi gjør du noe feil, sitter du der med et dødt hovedkort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...