lilko Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Finnes det en måte å øvelseskjøre uten kjørelærer? Isåfall, hva er reglene? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Du kan øvelseskjøre med feks. din far, men da må dere benytte toveis kommunikasjonssystem. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Er alt man trenger bare kommunikasjon? kilder anyhow? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Legger ved link til Statens Vegvesen. Les der, all informasjon skal stå der. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Den som er med deg, må sjølv kjøre motorsykkel, det er ikkje lov å for eksempel kjøre etter i bil eller på moped. Der gikk den øvelseskjøringa i dass Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ingen du kjenner som har motorsykkel? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Nei, desverre. Men hva hadde politiet gjort hvis fattern hadde cruisa etter meg med bil? hvis jeg hadde kommunikasjon og alt annnet i orden. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det kommer an på hvor snill politiet er i denne sammenhengen her. Men bor du på landet vil jeg ikke se bort i fra at du kan kjøre smertefritt. Men uansett så er det din far sitt ansvar når du øvelseskjører. Så det er han det går utover. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Kan han miste lappen? eller en simpel bot? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Akkurat hva konsekvensen blir vet jeg ikke, men det er uansett veldige lite relevant. Det spørsmålet blir jo den gangen hvis du/dere er så uheldig i å kjøre på noen/komme i skade med noe, og det blir noe sak ut av det. Da kommer vel spørsmålet om hvorfor han ikke følger reglemagnet osv. For er som oftest når det mest uventede skjer, at man blir tatt med buksa "nede". Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Jaok. Takk for svar! Lenke til kommentar
hvor Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 det var noen her fra byen som ble tatt av politiet når de kjørte med bil bak. og d fikk 6 mdr utsettelse på lappen\kjøretimene er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Legger ved link til Statens Vegvesen. Les der, all informasjon skal stå der. Mer oversiktlig her: Øvelseskjøring på moped (vegvesen.no) Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg kjørte bare med pappa bak i bil, ble til og med stoppa men de sa det var greit, så kjør i vei å drit i konsekvensene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå