Jon_ Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Etter at denne pcen fikk så bra omtale av dinside.no og diverse skryt andre steder, kjøpte jeg den i går. Jeg er ikke imponert. Faktisk ganske skuffa. Å laste inn Vista tar mye lengre tid enn XP tar på min 4-5 år gamle Acer. Å starte programmer (som IE og firefox) tar laang tid. Installasjonen var veldig knirkete, da maskinen låste seg flere ganger under installasjon av oppdateringer, og selv etter 6-7 omstarter er det flere windows oppdateringer som ikke er ferdige. Brenning av recovery disk kræsja første gangen midt i disk no 1, og andre gangen så kræsja det i verifiseringen av disk no 2 (eller den stod i alle fall på 90% etter 1,5 time, så lang tid skal det ikke ta å sjekke en DVD). Jeg gidder ikke gjøre det en gang til og velger å stole på at brenningen gikk ok. Har mest lyst til å dra tilbake med pcen og si at denne gidder jeg ikke å ha, men det jeg tror er at det er Vista som er årsaken til alle problemene og at det ikke vil hjelpe en døyt å ha en annen pc med det samme makkverket som OS. Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Bruker du maskina out of the box? Eller har du installert din eigen versjon av Vista? Isåfall vil eg anbefale deg å gjera det, då laptops rett fra eska inneholder ein heil del program som gjer at maskina di er treig. Så ein fersk installasjon av Vista er å anbefale. Acer har spesielt mykje ekstra programvare du ikkje har bruk for, og som vil gjera maskina di treig. Du kan jo f.eks installere Windows 7? Og eg har brukt Vista no, saman med veldig mange andre her på forumet, og det er ikkje OS sin feil at brukaren ikkje alltid får alt til. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Det er out of the box ja. Skrudde den på og så har den gitt instrusker på hva den vil gjøre av installasjoner osv. Og det har ofte gått i dass. En ting er treghet, noe annet er at en ny maskin kræsjer når den installerer oppdateringer. Elelrs har jeg ingen egen versjon av Vista, og har heller ikke tenkt å betale for å få det. Jeg forventer at OSet skal virke når jeg kjøper maskinen. Det følger jo ikke med noe windows DVD. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Fikk høre at Vista koster minimum 1150 kr! Men når Vista følger med så skulle det vel være lov å reinstallere fra grunnen av med den lisensen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå