Gå til innhold

Nye mobiler, Hvilke er best?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Rotet litt igjennom her og fant ut det var mange tråder om diverse mobiler som lanseres, og hvilke man skal kjøpe, men savnet litt den helt heftige diskusjonen ang de nye flaggskipene. Så, her kommer det.

Personlig har eg en Nokia n82, en god mobil men med tiden skal den også skiftes ut, derfor blir eg ofte sittende og vurdere forskjellige telefoner med den hensikt at eg skal bestemme meg, MEN det er fullstendig umulig uten hjelp føler eg!

Så da gjenstår det bare og presentere mobilene, hvilken er best, hvorfor, forklar og utdyp, selg det! Personlig for meg står det mellom disse, men legg til selv etter ønske :thumbup:

Nokia N97, Samsung Omnia HD, HTC Touch HD, Sony Ericsson Idou, Sony Ericsson X1, Samsung Innov8. ( Kom bare frem til disse i farten)

Håper på en fin og god diskusjon, og visst innlegget var dårlig tas kritikk også imot :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan med fordel også ta med HTC Touch Diamond 2 og HTC Touch Pro 2 i vurderingen din :)

For all del, dette er også gode mobiler, enig der! Derfor tråden ble opprettet, håper de som har tid pøser på meg både info, nye mobiler, osv osv :thumbup: Men det er altså helheten som teller til syvende og sist.

Lenke til kommentar

Sant så sant. Føler også det at dagens nye mobiler ikke er noe å bli overrasket over. Før var det virkelig framgang i nye telefonene. Men det virker nærmest som de nye telefonene som kommer idag, kun er for pengene sin skyld. Uten noen stor forskjell fra telefon til telefon.

Har den oppreisende teknologien nådd toppen?! ;|

Lenke til kommentar

Det er igrunn litt tankevekkende ettersom de fleste nye mobiler virker helt like, om ikke kopier av hverandre! Men det er uansett mye positivt og se på, siden det nå virker som om markedet for mobiler øker og man ser hvilke modeller og firmaer som faktisk holder det de lover, med andre ord det er mye drit der ute, men også mye bra! Så få fatt i det som er bra og sleng ut all info du finner :D

Endret av Foxe
Lenke til kommentar

Til syvende og sist er det jo dine egne preferanser som legger til grunn for "vinnermobilen". Vil heller anbefale at du besøker din lokale mobilforhandler og tester de nevnte mobiltelefonene. Tekniske spesifikasjoner osv er kun en ting, man må også tross alt like telefonen man holder i hånden!

Tatt seg ut om en person med skikkelige pølsefingre hadde kjøpt seg en Nokia E-somethingsomething (husker ikke om det var E55 eller E75..) som har fullt tastatur i form av knøttsmå taster.

For øvrig, kanskje du burde lese om den kommende android mobilen som jeg tror kalles "Hero" ? Pluss den som kommer fra Samsung.

Lenke til kommentar
Til syvende og sist er det jo dine egne preferanser som legger til grunn for "vinnermobilen". Vil heller anbefale at du besøker din lokale mobilforhandler og tester de nevnte mobiltelefonene. Tekniske spesifikasjoner osv er kun en ting, man må også tross alt like telefonen man holder i hånden!

Tatt seg ut om en person med skikkelige pølsefingre hadde kjøpt seg en Nokia E-somethingsomething (husker ikke om det var E55 eller E75..) som har fullt tastatur i form av knøttsmå taster.

For øvrig, kanskje du burde lese om den kommende android mobilen som jeg tror kalles "Hero" ? Pluss den som kommer fra Samsung.

Se her ja, nye mobiler, fortell gjerne mer! :thumbup:

Ja det er jo vesentlig og prøve telefonene, men vil også få et viss helhetsinntrykk før eg havner i butikken. Det med mobiler er jo at de er så forbaska pene noen, at før du aner ordet av det smutter du ut av butikken med en dings i hånden! :blush: Når det er sagt er jo forøvrig alle de nevnte telefonene gode telefoner, så deres meninger vil også telle, ettersom man alltid kan venne seg til en ny mobil.

Lenke til kommentar
Men det virker nærmest som de nye telefonene som kommer idag, kun er for pengene sin skyld. Uten noen stor forskjell fra telefon til telefon.

Jeg er ikke helt enig, mener det siste året har endret ganske mye på telefonene:

- "Dekningsgraden" av GPS har eksplodert, Nokia har GPS på nesten alt nå, og de andre følger etter.

- Skjermoppløsningen har økt kraftig fra i høst. På Windows Mobile har det blitt en lang rekke med 800x480-skjermer etter at HTC Touch HD startet bølgen. Trykkskjermfeberen startet for en stund siden, men nå kommer også Symbian og også de øker oppløsningen, om ikke like mye.

- Nå skal alle som benytter Windows Mobile ha sitt eget GUI på toppen. HTC har inspirert men mange av de andre får også gode kritikker på helt andre løsninger.

- Inngangsprisen på smarttelefoner har falt med minst tusen kroner, mer dersom man ikke trenger WLAN. Du får nå en smarttelefon til tusenlappen, og det er ikke spesielt lenge siden man måtte ut med tre sånne sedler.

Selv synes jeg en mobil bør ha:

- god A2DP støtte for å spille musikk fra mobilen til bilstereoen,

- støtte for HDSD og god kapasitet til å installere ekstra programvare,

- WLAN og mulighet for alternative nettlesere,

- og enten bør den være en slank candybar eller ha 800x480 oppløsning som Diamond2.

- Gratis navigasjonsprogramvare, eller så kan hele GPS'en fjernes for min del.

Da jeg kjøpte min forrige smarttelefon, var det langt større glippe mellom hva jeg ønsket og hva som fantes, enn det er nå. Og det til en tredjedel eller mer høyere priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...