Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Få tilsendt reseptbelagte medisiner fra utlandet merket som "gave", lovelig?

Kaare_Jay

Anbefalte innlegg

Ja, er noen medisiner som jeg tidligere hadde resept på i Norge, men som resepten nå har gått ut på (og jeg kommer ikke til å få ny). Men jeg har noen venner i USA som har sagt at hvis jeg bestiller de og får dem tilsendt til dem i USA så kan de sende de til meg merket som gave. Kan ikke bestille de direkte hjem til meg siden det er ulovelig. Så er dette ulovelig? At jeg får noen jeg kjenner til å sende meg reseptbelgate medisiner merket som "gift"?

Har en følelse på at det er ulovelig, men vil gjerne få bekreftet det før jeg finner ut hva jeg skal ta meg til.

Mod: Hvis tråden bryter retningslinjene så er det bare å stenge den.

Kaare_Jay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er tollvesenet på å åpne/scanne paker? Er det noe som gjøres med alle pakker fra utlandet (utenom Schengen kanskje)? Kan eventuellt få mine venner til å pakke det i en litt større pakke og skrive på at det er noe annet enn det det er. Men det blir vel bare enda mer ulovelig.

Lenke til kommentar

Det er store mengder post som kommer inn og ut av landet så det er fullt mulig å få igjennom noe piller og den slags. Men jeg tror de sjekker alle pakker. Sjansen er ganske høy for å bli tatt uansett. Jeg tror ikke det er verdt det.

Hva er det snakk om forresten? Det er mulig du kan bestille det fra EU. Et års forbruk er lov så lenge det ikke er noe slags narkotika.

Lenke til kommentar

Er Roaccutan vi snakker om. Gikk på det i fjor, men nå har problemene kommet tilbake. Skal flytte til Canada i August så vil nok ikke få resept her i Norge grunnet lengden på behandlingstiden og alt det innebærer. Vet at det er ulovelig å bestille fra utlandet til Norge, så går nok ikke det. Men jeg vurderer å bestille de til mine venner i USA for så å få dem til å sende dem til i Canada/jeg kjører ned til dem og henter det. Er nok den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...