China Burger Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Det å være ett menneske. Hva er du fornøyd med - hva er du mindre fornøyd med ? Klager og ros kan også sendes til: [email protected] ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg er fornøyd med at vi har smak sans, slik at vi kan kose oss mer med mat og drikke, istedenfor at den bare detter ned i magen. Jeg er til tider mindre fornøyd med, at menneskene er så sjenerte av natur at de må gå med klær. Det gjelder spesielt det kvinnelige kjønn, for min del. Før syndefallet hadde ikke mennesker klær på seg, etter syndefallet kom klærne på. Så jeg skal iallefall sattse på å komme til himmelen, der synd og klær ikke eksisterer. Endret 11. mai 2009 av IDF Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er egentlig både fornøyd og missfornøyd med menneskets natur. Stolthet, hat, sjalusi, raseri, hevn, søken, ønske om å lykkes, savn, anger, ødeleggelse osv... Alt som ligger i menneskets natur. Grovt sett kan du dele det opp i positivt og negativt. Og noenganger midtstilt. Forøvrig aner jeg at denne tråden vil bli flyttet til Oppslagstavlen. Om så skjer får jeg være forøyd med å ha hatt rett. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Virker ikke mennesket litt selvdestruktivt? Nå har jo menneskets hjerne, klart å utviklet grusomme våpen, som kan utslette hele jordens liv og røre, i en litt større atomkrig. Når atomvåpen kommer på gale hender. ...etter det har skjedd. Så kan en jo undres på hvor fornøyd vi egentlig er med hjernen vi har fått utlevert. Hjernen har jo også utviklet så mye rart, som forurenser mer og mer kloden. Så til slutt så blir det jo nesten en eneste stor søppel plass. I enkelte byer i verden, så går en jo daglig med munn/nese bind pga. forurensing. ...og menneskene formerer seg raskere enn aldri før. Kanskje det var best, at vi holdt oss til pil og bue. Om ikke mer. Hadde vert morsomt å sett 3.verdenskrig foregå med pil og bue, sverd og skjold. Endret 11. mai 2009 av IDF Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Krig er overhodet ikke morsomt, og en tredje verdenskrig er i gang allerede, ikke en stor fancy krig som den andre verdenskrig krig, men det er krig mot terrorister over hele verden. Istedenfor å kalles den tredje verdenskrig kalles den bare for krigen mot terror på grunn av at det ikke er hele land som som flyr på hverandre. En Fetter av meg er soldat i Afghanistan. PS! mennesket har også ett ganske beskyttende behov for sine familier eller land. Men noen forstår ikke at ideologiene deres (terroristene) tar uskyldige mennesker eller er nedverdigende. Endret 12. mai 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Krig er overhodet ikke morsomt Nei, hehe. Men poenget mitt var vel forsåvidt, at det hadde vert mer morsomt å se 3.verdenskrig med pil og bue, enn atomvåpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Da ville Vikingene seiret på nytt seff Endret 12. mai 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg sliter litt med å se verdien i menneskeheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg sliter litt med å se verdien i menneskeheten. ikke påstå at mennesket ikke er verdt noe, det er mange mennesker som er minst like gode som Jesus Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hva har menneskeheten gjort som er bra for verden? Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Mennesket har ikke bidratt med noe som i sin helhet har gjordt jorda en bedre plass, det er vel heller motsatt. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det var det jeg trodde. For en bortkastet rase. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Rase? mennesket er en art slik som alle andre dyr med mange raser. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Mennesket har ikke bidratt med noe som i sin helhet har gjordt jorda en bedre plass, det er vel heller motsatt. Gud sier at han skal skape en ny jord og ny himmel snart (kilde:Bibelen). Det er vel ikke uten grunn, at han har satt seg i tenke boksen ...umulig oppgave er det vel heller ikke, det er jo ikke første gangen han har laget en planet. Og gitt hva den store overraskelen er? JO, vi mennesker skal bo der også Men med ny kropp, vi får stole på at han har noe genialt på gang. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Rase? mennesket er en art slik som alle andre dyr med mange raser. For noen bortkastede raser, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Mennesket er en dominerende Art Endret 12. mai 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg opplever det som utilfredstillende å være et menneske. Det er en hel rekke ting man gjerne vil ha, men hvis man får det, så blir man ikke tilfreds. Man kan f.eks. være sulten, og spise mat, det er godt å spise mat, men man får bare lyst på mer mat etter en stund, og selve gleden av å spise varer bare en kort stund. Og det er ikke nok gleder for å fylle opp i det tomrommet som kommer av den tiden man ikke opplever gleder i livet. Det idelle hadde jo vært en konstant ekstase. Alle mennesker jakter etter ett eller annet som kan gi dem noe annet enn det tomrommet som mesteparten av tiden består av. Men det er ingen som finner noe som fyller dem fullstendig. Vi er tomme krukker, og snart blir vi knust og kan aldri bli reparert igjen. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Mennesket er en dominerende Art Så dominerende - at vi kanskje tar knockout på oss selv. ...men Gud har jo sagt at vi skal få låne jorden, og herske villt over alt som er her. Er jo det som har skjedd! Han bryter ikke løfter så lett, han der Gud. Artig skrue, som vi kan stole på Endret 12. mai 2009 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) At det er to kjønn, må da være en spennende og flott del av å være ett menneske (for det fleste)... ...tenk hvor monotomt det hadde vert, visst det kun var mannfolk på jorden? Hurra for kvinne mennesket og visa versa. Men jeg synest alle mannfolk skulle fått lov til å være kvinne fra topp til tå i 1 mnd iløpet av livet, og at alle kvinnfolk fikk være mann fra topp til tå i 1 mnd. F.eks fra 18 år til 18 år og 1 mnd. Eller f.eks i midten på ett langt ekteskap, som begynte å slå brister. Da hadde vi kanskje fått enda større forståelser for hverandre? Slik at det muligens ble mindre krangling i ekteskap etc, mindre skillsmisser og slikt ondt rot:) Endret 12. mai 2009 av IDF Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) At vii ble skapt i Guds bilde... hva sier det mest om... oss eller Gud? Endret 12. mai 2009 av nostrum82 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hva har menneskeheten gjort som er bra for verden? Hvorfor er verden noe mer verdifull enn menneskene? Ingenting har noen objektiv verdi. Det handler mer om hvordan man ser det. S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå