Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Råd mot intens tannverk?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er det virkelig. Jeg har aldri opplevd en så fryktelig smerte som dette før. Og så blir man så fortvilet for det jo inni tanna, og man får ikke ordna det selv. Hvis jeg har et sår eller noe på huden, kan jeg jo gjøre litt selv for å gjøre det bedre.

 

Kjenner ei som tok ei tang og trakk ut sin egen tann en gang. Hehe. desperat blir jeg nok aldri :b

Lenke til kommentar

Gå med det over tid, skal love deg at du i det minste vil vurdere det.

jeg gikk med det 4 dager med det, var temmelig utslitt når jeg kom til tannlegen. Husker jeg vurderte å gjøre noe som kunne få meg til å svime av bare for å få en liten pause fra det hele. Men heldigvis så var det litt fornuftighet i hode selv om jeg hadde sove maks 1 time på de dagene. :p

Får nesten flashback av å lese tråden, lagde en jeg og men var ikke mye hjelp å få. :roll:

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Uff, fire dager?! Hadde ikke tannlegen tid til deg før det? Det er drøyt, altså. Vet ikke hva jeg gjør jeg, hvis jeg må gå med dette i tre dager til. De gangene jeg prøver å holde ut uten vann, er det så vondt at tårene bare renner og jeg får lyst til å kaste meg ned trappa eller noe.

 

Uansett har jeg tannlegetime på onsdag, men det er for å trekke visdomstann, og har egentlig ingenting med denne tanna å gjøre. Men det er jo likevel en trygghet å vite at jeg skal dit på onsdag, hvis jeg ikke får time i morgen.

Lenke til kommentar

Ingen effekt. Jeg tok ikke 10 Ibux samtidig, da. Men jeg tok tre, litt etter jeg hadde tatt to, og så har jeg tatt seks til i løpet av dagen, eller noe. Spriten hjalp heller ikke, selv om jeg gikk med den i munnen så lenge jeg klarte (et minutt eller noe). Merker ingenting, så denne tannpina har nok tatt skikkelig godt tak, virker det som.

Lenke til kommentar

På en side over kjerringråd ( http://www.kjerringrad.com/tannpine-385.html ) er det mange som sier at nellik funker. Men så er jo det store spørsmålet om du har nellik i huset, er vel ikke det mest brukte krydderet.

 

http://www.homeremediesweb.com/toothache-home-remedy.php på en annen side forestår de varmt, salt vann, eller en blanding av honning og kanel smørt på tannen.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg fikk tips om nellik fra dama bak kassa da jeg kjøpte Ibux i stad, men de hadde det ikke, og det har i hvert fall ikke jeg heller.

 

Forundrer meg litt at varmt vann kan funke, siden det blir helt helvete der inne når jeg er i nærheten av noe som ikke har minusgrader. Men er jo alltids verdt et forsøk, det må jo ha funket på noen siden det nevnes der, tenker jeg.

 

Honning er jeg allergisk mot, så det er no go.

 

Så snilt av deg å lete opp triks. :)

Lenke til kommentar

 

Er hun pliktig? Det er jammen meg godt. Dessuten er det hun som la inn fyllingen, og jeg sa det til henne forrige mandag at det var vondt allerede da, så jeg synes det bare er rett og rimelig å få hjelp med det samme!

 

Paracet har jeg ikke, gitt, så må nøye meg med Ibux...som egentlig ikke har noen effekt uansett.

Lenke til kommentar

Ja, nå er den så godt som borte. Hoi, for et helvetesdøgn!

 

Ringte tannlegen fra klokka var 8 på morgenen, fikk svar litt over 10, og da fikk jeg høre at hun ikke kom på jobb før 17.30 den dagen, og selv etter det hadde de ikke ledig time til meg. Etter en liten ringerunde fikk jeg heldigvis time hos en annen kar på bygda. Han kunne ikke gjøre så mye mer enn å gi meg penicillin og sterkere smertestillende, så nå går jeg på penicillinkur og har ikke trengt smertestillende på over et døgn. Trakk jo visdomstann i går også, så nå er jeg rimelig sliten i det området. :p

 

Blakk også, forresten. Men smertefri. Puh!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest karius kontroll

hallo ale sammen

jeg har nå også prøvd det meste, men fant tilslutt ut det at Extra tyggegummi som plaster på tanna fungerer super fint. den sterkeste typen. har også holdt på å drukne meg selv med ekstreme menger med vann. Det fungerer men litt vanskelig å sove med vann i munnen ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...