KjellV Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvordan fjerne ett plexi som sitter skikkelig fast? Er festet med silikon (for våtrom, klar type). Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Silikonoppløser eller noe slikt. Jeg så det i Biltema og de hadde det til en billig penge også. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg hvet ikke helt hvordan du gjør det når det er festa med silikon osv. Hadde selv festa med silikon, og når jeg skulle ta av plexiglasset knakk det! Prøvde å bare ta en kjøkken kniv.... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Silikonoppløser eller noe slikt. Jeg så det i Biltema og de hadde det til en billig penge også. Er det ikke vanskelig å få silikonoppløser-tingen inn mellom døra og plexi'en da? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hva skal du bruke plexien til a? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Prøv å ta knivblad fra en brekk-blas-kniv (stanlykniv/tapetkniv call it whatever you want), dytt det så langt ut av kniven som du trenger og lirk det mellom døra og plexin og skjær silikonen. Når du først har fått kniven i mellom der er det bare å jobbe deg rund hele vindu. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det som han over forklarer fungere utmerket -P- Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Prøv å ta knivblad fra en brekk-blas-kniv (stanlykniv/tapetkniv call it whatever you want), dytt det så langt ut av kniven som du trenger og lirk det mellom døra og plexin og skjær silikonen. Når du først har fått kniven i mellom der er det bare å jobbe deg rund hele vindu. Pga. kanter er dette umulig men jeg tok en lignende kniv og stakk den så langt inn jeg kom på det ene hjørnet slik at det løsnet. Etterpå skyvde jeg glasset forsiktig fra døra slik at det slapp forsiktig. Gjorde dette hele veien og det funka fint. Men hva kan jeg bruke til å skjere i plexi'en med? (Tok den av fordi den var 1cm for stor). Hvor får man kjøpt slik kniv glassmesteren bruker? Da jeg kjøpte plexi'en hadde han en kniv som han skar 3 ganger med og så brakk han av der han skjerte. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 det glassmesteren har er en "gave" som kun er egnet for glassmestere. men dra ned og spør om du kan låne den da, eller bruk stikksag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå