Gå til innhold

Endringer i utfordringer


Utfordringer/fester i sommer  

52 stemmer

  1. 1. Hvilken sommermåned passer best for deg til en månedsutfordring

    • Juni
      29
    • Juli
      27
    • August
      25
  2. 2. Skal månedsfestene (untatt oktoberfesten) være uten forhåndskrav

    • ja
      15
    • Nei
      19
    • Vet ikke / bryr meg ikke
      18
  3. 3. Ønsker du flere ukesfester (eller to-ukers) istedet for månedsfester

    • Ja, en-ukersfester
      20
    • Ja, to-ukersfester
      13
    • Nei, liker månedsfester best
      13
    • Vet ikke / bryr meg ikke
      6
  4. 4. Liker du de kortere utfordringene ?

    • Ja
      33
    • Nei
      6
    • Vet ikke / bryr meg ikke
      13


Anbefalte innlegg

Nå har det vært fullt trykk på utfordringene i over et år, så jeg tenkte å gjøre noen forandringer.

 

 

1. Månedslange utfordringer.

 

Det er store ønsker om flere månedslange utfordringer. Ut ifra deltagelse aprilfesten, så kan det vær verdt å forsøke med flere.

 

I og med at lyset er rimelig dårlig i perioden november til februar/mars, så tenkte jeg at vi tar 4 stk i den lyse tiden.

 

april - vi feirer at lyset kommer tilbake (brukerdefinert utfordring)

juni - mangler tema

august - mangler tema

oktober - fast optikk

 

Høres det bra ut ?

Har dere et godt forslag til temaer? Jeg kan tenke meg at juni er fast (som oktober) og august er brukerstyrt - i såfall kan vi kalle august "sommeren er på hell".

 

2. Ukes-utfordringer.

 

Vi har uke50mm, vi bør ha et noen fler - analog uke kan vi fortsette med ha i september. Så kan jeg tenke meg en normal uke en eller annen gang. Midt i juli ? For de som ikke er på ferie ? Og en i mai - der har jeg fått en god ide av Aetius - den kommer 18. mai.

 

3. Andre utfordringer

 

Jeg føler for at andre utfordringer bør ha et annet format enn i dag. Jeg synes kanskje at de kan leve evig og så kan man poste bilder etterhvert som man har fått til noe. Høres det OK ut ?

 

Tom

 

edit: lagt til poll.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er som sagt veldig med på Juni/Juli. Jeg er vel og merke ikke så keen på å få en forhåndsdefinert utrfordring. Lag en overskritft, "Vi feirer den beste tida av året", og la oss selv bestemme hva som skal være utfordringen. Da blir det mye variert og langt artigere.

 

Men fastopptikk er forsåvidt greit :p

Lenke til kommentar

Flotte forslag, Tom. Synes både 1,2, og 3 er greit jeg; variere mellom måneds-, og ukes-utfordringer. April, juni, august og oktober er fine fotomåneder. (Februar ble litt for kaldt, og stressende, greier seg med en uke her). Fire "hel"-måneder på et år er så absolutt nok, tiden går så fort, og vi har i tillegg faste foto-treff hver måned. Men alt dette er fine motiverings-tiltak for å komme seg ut med fotografering. (Greit med en måned, eller uke hvor man kan legge premissene selv også, trenger f.eks å øve med filter jeg, det har jeg ikke prøvd)

RandiA

Lenke til kommentar

I mai faktisk? Det blir spennende å se.

 

Jeg tror jeg er flinkere til å greie èn uke enn en måned.

Aprilfesten forsvant i det dystre for meg dessverre.

 

Jeg vil nå tro jeg er med i Juli også.

 

Hvis disse evighetsutfordringene skal komme til live må det komme fine forslag på hva disse skal innebære. Siden du nevner det tomsi, tenkte du på noe spesielt?

Lenke til kommentar

For meg er det også nok med to årlige månedsutfordringer. Jeg kommer nok til å delta på flere hvis de arrangeres, men da ikke som entusiast.

 

Men ukesutfordringer (eller toukers?) som arrangeres over samme lest som månedsutfordringene synes jeg er en god ide, med flere påmeldingsklasser, selvvalgte utstyrsbegrensninger/temaer osv.

Lenke til kommentar
For meg er det også nok med to årlige månedsutfordringer. Jeg kommer nok til å delta på flere hvis de arrangeres, men da ikke som entusiast.

 

Men ukesutfordringer (eller toukers?) som arrangeres over samme lest som månedsutfordringene synes jeg er en god ide, med flere påmeldingsklasser, selvvalgte utstyrsbegrensninger/temaer osv.

Jeg må vel innrømme at jeg også føler at så mange månedsutfordringer som kommer så tett, kan bli litt for mye av det gode. Jeg vil tro at tre i året er et passe antall. Og ideelt sett burde de nok legges til april, juli og oktober. Men ettersom kuli er feriemåned for mange, så burde kanskje alternativene vært mars, juni og september. Lyset i mars er vel noenlunde som det vi har i oktober, og september som det vi har i april.

 

Ukesutfordringer over samme lest kan være vel så morsomt (ref. uke50mm). Derfor har jeg tenkt å innføre en "helt normal uke" i uke 28 (juli). Analog uke tar vi i september (som i fjor).

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er i april lyset er tilbake, og vi kan feire starten på fotosesongen. Oktober er vel mer å betrakte som gravølet... Om verden trenger flere månedslange utfordringer er jeg vel i tvil om, men juli og august har lange, flotte kvelder med bra fotolys.

 

Det jeg imidlertid syns du bør endre, Tom, er praksisen med at man kun poster bilder på slutten av ukesutfordringene. Noe av moroa med månedsutfordringene er alt "livet" som skapes rundt dem gjennom den daglige postingen av bilder i enkeltbrukeres tråder. Jeg syns ofte disse fotodugnadene/utfordringene har en tendens til å munne ut i en "galleritråd", som man ser gjennom en gang, og så er den glemt.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Det er i april lyset er tilbake, og vi kan feire starten på fotosesongen. Oktober er vel mer å betrakte som gravølet... Om verden trenger flere månedslange utfordringer er jeg vel i tvil om, men juli og august har lange, flotte kvelder med bra fotolys.

Jeg tror også at for mange fester blir for mye av det gode. April, juli og oktober passer egentlig best, hvis vi ser bort fra det faktum at veldig mange er på ferie i juli. En annen fordel er at da ville det være to måneder å "restituere" seg på ;)

 

Det jeg imidlertid syns du bør endre, Tom, er praksisen med at man kun poster bilder på slutten av ukesutfordringene. Noe av moroa med månedsutfordringene er alt "livet" som skapes rundt dem gjennom den daglige postingen av bilder i enkeltbrukeres tråder. Jeg syns ofte disse fotodugnadene/utfordringene har en tendens til å munne ut i en "galleritråd", som man ser gjennom en gang, og så er den glemt.

Jeg er ikke uenig i det - men skal vida gjøre som i månedsfestene med hver vår tråd, eller som i uke 50mm der det er en tråd for hver dag?

 

Glemte å nevne noe om billedstørrelse: Det vanlige er 1280p lengste side i løpet av utfordringen, og når galleritråden annonseres er billedstørrelsen 1024p lengste side, hadde ønsket det var samme størrelses-"krav" begge steder.

RandiA

Det er et godt poeng - det skal jeg gjøre om heretter.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg imidlertid syns du bør endre, Tom, er praksisen med at man kun poster bilder på slutten av ukesutfordringene. Noe av moroa med månedsutfordringene er alt "livet" som skapes rundt dem gjennom den daglige postingen av bilder i enkeltbrukeres tråder. Jeg syns ofte disse fotodugnadene/utfordringene har en tendens til å munne ut i en "galleritråd", som man ser gjennom en gang, og så er den glemt.

Jeg er ikke uenig i det - men skal vida gjøre som i månedsfestene med hver vår tråd, eller som i uke 50mm der det er en tråd for hver dag?

FWIW så foretrekker jeg individuelle tråder. Lettere å kommentere da.

Lenke til kommentar

Hadde vært artig med en uke eller måned der vi kårer beste kamera ut ifra de beste bildene og hvilket merke de er tatt med, slik at vi kan lage en liten "konkurranse" der alle fotografer skal forsvare merket på kameraet sitt.

 

Det hadde jo vært genialt, og jeg vet det hadde kommet til å motivere mange! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...