Gå til innhold

Varm CPU

Anbefalte innlegg

Noen her kan sikkert hjelpe meg med noen tips ang. CPU og varme. Har et ASUS A7v133 HK, AMD 1,2G Athlon, Silent Twin-vifte. Ser at man ikke kan stole på temp visningen til ASUS, men min programvare viser CPU temp på 65gr.C. :wink:

Har bytta vifte to ganger.

Kanskje jeg har brukt litt for mye kjølepasta, men mener ikke det selv.

Kan det være for lite luftsirkulasjon i kabinettet. Har fylt opp kabinettet, og det er ganske trangt der inne. Midi-tower. Rommet den står i er vel oppe i 23-25 gr.C.

- M -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her kan sikkert hjelpe meg med noen tips ang. CPU og varme. Har et ASUS A7v133 HK, AMD 1,2G Athlon, Silent Twin-vifte.  Ser at man ikke kan stole på temp visningen til ASUS, men min programvare viser CPU temp på 65gr.C. :wink:  

Har bytta vifte to ganger.

Kanskje jeg har brukt litt for mye kjølepasta, men mener ikke det selv.

Kan det være for lite luftsirkulasjon i kabinettet.  Har fylt opp kabinettet, og det er ganske trangt der inne.  Midi-tower.  Rommet den står i er vel oppe i 23-25 gr.C.

-  M  -

Fikk tak i Silent Twin vifte for å redusere støy. Var oppe +35dB. Synes ikke denne oppskrytte vifta gjorde store forskjellen, selv om den skulle gi 19dB. Mulig det er vifta til poweret som bråker.....?

Vil ikke kabinettvifter støye noe inni helv....?

Lenke til kommentar
Fikk tak i Silent Twin vifte for å redusere støy.  Var oppe +35dB.  Synes ikke denne oppskrytte vifta gjorde store forskjellen, selv om den skulle gi 19dB.

Vel, det hjelper ikke å bytte ut CPU-vifta hvis det er PSU eller skjermkort som bråker.

Vil ikke kabinettvifter støye noe inni helv....?

Nei, ikke hvis du velger noen som er stillegående :D

F.eks Papst 19db. Eller 12db hvis du vil ha det helt stille.

Lenke til kommentar

Køp deg en Igloo 2410 Pro!

Gløm Silent Twin kyler aldeles før dåligt dessutom ær

den veldigt dyr.

En GlacialTech Igloo 2410 Pro kanske ylar lit mer men

den håller IDEL på 43¤C.

Hade Gøtt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...