Ravusy Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg mener nå og tror at mennesker og dyr ble skapt om hverandre, for at menneskene skulle kunne leve av dyr, og alt vi hadde en viss makt over. Vi er like mye dyr som alle andre dyr på jorda. At mennesket dyret spiser andre dyr gjør oss ikke noe mer verdig av den grunn. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Om muslimer ikke kan steke bacon og pølser har de ingenting i jobben å gjøre. skal jeg bli et kontormenneske som nekter å ta i papir? en kassamann på rimi som nekter å selge fisk? en matematikker som nekter å bruke multiplikasjon? formel1 kjører som nekter å la andre skifte dekkene mine? han har ingenting i jobben å gjøre, og når han går til sak for å risikere å miste jobben over dette blir jeg skuffet over hvor primitive visse mennesker fremdeles er. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 han har ingenting i jobben å gjøre Noe som kanskje er grunnen til at han ikke søkte om den jobben. Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 og man må faktisk steke bacon dersom det inngår i jobben. For pokker. Men saken denne debatten har grunnlag i er jo ikke slik. Personen har aldri søkt stilling som kokk. Men blitt overført grunnet manglende kunnskaper til og bli i stillingen han hadde. Riktig nok er alternativet og få sparken grunnet manglende kunnskaper, men det er jo ikke det som tas opp her. Jeg personlig er ansatt til og utføre de oppgavene jeg blir pålagt. Men ikke alle har slikt i kontrakten sin. Endel folk har faktisk veldig begrenset og direkte føringer i kontrakten på hva slags oppgaver jobben består av. Hvis arbeidsgiver på legger en ansatt arbeid utover kontrakten så bryter arbeidsgiver faktisk kontrakten. Men den vanligste løsningen er godtgjørelse for tilleggs arbeid, altså ekstra times lønn i perioden. Og en kan faktisk takke nei til dette da det er utover kontrakten. Men hvor lurt dette er når mann ikke har nødvendig kunnskap for og utføre stillingen mann er i er en annen sak Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) .Homofile kan både giftes og adoptere, o kudos for og klare og bringe inn den nye ekteskapsloven i en debatt om hvilken rett en har til og takke nei til utføring av arbeid som ikke inngår i stillingen mann er ansatt for. Endret 20. mai 2009 av Hillebillys Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du mener altså det er irrelevant at de som tror på stokk og stein også har dødsstraff for homofili, i tillegg til at de nekter å steke bacon? Jeg mener det er en klar motsetning til den moderne verden. Disse menneskene må for faen bare hute seg å tilpasse seg til tiden vi lever i. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Hvis det er slik at man ikke er pålagt å gjøre det av en eller annen årsak i jobbeskrivelsen eller hva det er burde man ha rett til å nekte å gjøre det på grunnlag av det, ikke på grunnlag av religiøse dogmaer. EDIT: Forutsatt at man har rett til det (noe jeg i grunn ikke har peiling)... Poenget etc.. Endret 20. mai 2009 av EloX Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du mener altså det er irrelevant at de som tror på stokk og stein også har dødsstraff for homofili, i tillegg til at de nekter å steke bacon?Jeg mener det er en klar motsetning til den moderne verden. Disse menneskene må for faen bare hute seg å tilpasse seg til tiden vi lever i. Hva har homofili med en arbeidssak og gjørra. Og hvorfor skal ikke en muslim få lov til og reagere på arbeids oppgaver stillingen hans ikke har noe med og gjørra. Syntes jeg hadde hørt deg. Om du tokk stilling som IT konsulent på Bakers, men første dag fikk beskjed om og stå i mat returen og sortere grisemat. men ikke en gang det har noe med homofili og gjørra Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Får da være grenser til hensyn vi skal ta. De får finne seg en annen jobb. Hva med de som driver pizzasjapper, er jo biff på pizzaen og den må jo stekes og. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Biff er storfekjøtt. Er det bacon og skinke du tenker på? Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Får da være grenser til hensyn vi skal ta. De får finne seg en annen jobb. Hva med de som driver pizzasjapper, er jo biff på pizzaen og den må jo stekes og. Hvis du leser saken så hadde personen søkt og fått en annen jobb. Men så blitt satt på kjøkkenet til og steke bacon... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Et generaliserende og ufint innlegg er slettet fra tråden. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Forresten. Jeg trur faktisk att jeg hadde nektet og steke bacon i min jobb. hvis ledelsen plutselig hadde kommet og sakt att jeg skal stå på kjøkkenet 8 timer om dagen..hadde nok nektet og stått på kjøkkenet på fastbasis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå