Red Frostraven Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Nei. Løsningen er selvsagt at gatekjøkkenet slutter å selge pølsemat så lenge det jobber muslimer der. Man må respektere deres tro. Gatekjøkkenet kan begynne å selge pølser igjen når muslimene som jobber der slutter. S, Jepp. Og Haukeland sykehus kan stoppe blodoverføringer dersom det er Jehovas vitner som jobber der. No big deal -- samfunnet må tilpasse seg individet! (Vi var BEGGE var ironiske, bare så det er sagt) ... Men... Så igjen... HALVE historien lyder at arbeidstakeren hadde en stilling hvor svinekjøtt ikke på NOEN MÅTE hadde noe med arbeidet å gjøre, da han var politimann -- og at han ble forflyttet av sine overordnede fordi han ikke var god på data. Endret 16. mai 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvis man ikke kan utføre arbeidet, uansett grunn (livssyn, psykiske problemer, fysiske handikapp), så skal man ikke ta jobben. Har man skrevet under på en arbeidskontrakt må man gjøre arbeidet, ellers slutter man. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 eller burde man f.eks. ansette en ekstra ikke-muslimsk person til å steke pølser og bacon på vegne av muslimene? Nei, hvis han absolutt ikke klarer å steke bacon og pølser kan han med egene midler, på eget intiativ få tak i en som gjør det for han hvis han har lyst til å fortsette i jobben. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Tråden er blitt mye kortere etter at jeg tømte den for off topic religionskrangel. Det som er igjen er egentlig ikke et livssynsspørsmål i det hele tatt, men et samfunnsspørsmål. Derfor flyttes tråden til oppslagstavlen der den merkelig nok antagelig vil ha større sjanse for å holde seg on topic. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 HALVE historien lyder at arbeidstakeren hadde en stilling hvor svinekjøtt ikke på NOEN MÅTE hadde noe med arbeidet å gjøre, da han var politimann -- og at han ble forflyttet av sine overordnede fordi han ikke var god på data. I slike sitasjoner skal man selvsagt slippe det. men ellers står jeg bastant på tidligere uttalelser. Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 denne saken er som endel allerede har påpekt noe anderledes da personen ikke er kokk, han har aldri søkt en kokke stilling. Han har blitt overført grunnet mangel på datakunnskaper. alternativet for han er egentlig sparken for manglende kunnskaper i den jobben han hadde. så sånn sett burde hann værra glad for att ledelsen har funnet annet arbeid for han. men samtidig har han jo aldri søkt en kokkestilling. men jeg syntes arbeidsgiver da enkelt og greit skulle gi han sparken for manglende kunnskaper i hans opprinnelige arbeid. det er jo faktisk det som er normalt og gjørra. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Dette er uakseptabelt!M uslimer bør defintivt IKKE slippe å steke noe som helst, hvis jobben går ut på å steke mat, pølser og bacon. De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Vi spiser normal mat, som er slaktet på en human måte. Så defintivt, SPARKEN! Endret 17. mai 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Altså, hvis han hadde søkt på et gatekjøkken så hadde jeg vært veldig imot at han skulle få lov å nekte å steke bacon. men søkte han egentlig ikke jobb som politi eller et eller annet sånn? så det sto vel ikke i jobb diskripsjonen at han skulle steke bacon. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Dette er ironi, ikke sant? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg har sagt litt tidligere om dette i denne tråden, men det kom frem litt informasjon senere. Krystalliserer synspunktet mitt slik, jeg: Hvis man søker på en jobb som inkluderer arbeidsoppgaver som man ikke kan utføre av personlige/religiøse/kulturelle grunner, har du gjort en tabbe selv, og kan ikke forvente støtte. Hvis man blir flyttet fra en stilling til en annen som man ikke kan utføre, burde man ha mulighet til å velge bort akkurat den stillingen til fordel for en annen stilling i samme bedrift, med samme lønn - DERSOM det er noen slike stillinger ledige. Dersom dette ikke er et alternativ i den bedriften, burde man umiddelbart lete etter ny jobb, og regne seg som oppsagt. IANAM (I am not a muslim) Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Dette er ironi, ikke sant? Her siktet jeg til halal-slakting, men erkjenner at det var en smule overdrevent. Men ikke noe ironi Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Dette er ironi, ikke sant? Her siktet jeg til halal-slakting, men erkjenner at det var en smule overdrevent. Men ikke noe ironi Du er klar over at i Spania (en del av den vestlige verden) spidder man okser med sverd så blodet spruter? Halal slakting er heller ikke så forskjellig fra "vanlig" slakting. Den store forskjellen er at man sier en bønn over dyret og vender det mot Mekka. At vi "ikke dreper oksene levende" høres også litt merkelig ut. Venter vi til at oksen er død før vi dreper den? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Bare minner om trådens tema før det utarter ytterligere. Ja, det er krevende og debattere dette uten og sette tematikken i et større perspektiv og til tider er dette helt legitimt, men ikke glem det originale ønsket med tråden, som var og debattere et forslag om muslimer bør få lov til å slippe å steke bacon. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du er klar over at i Spania (en del av den vestlige verden) spidder man okser med sverd så blodet spruter? Halal slakting er heller ikke så forskjellig fra "vanlig" slakting. Den store forskjellen er at man sier en bønn over dyret og vender det mot Mekka. At vi "ikke dreper oksene levende" høres også litt merkelig ut. Venter vi til at oksen er død før vi dreper den? Halal-slakting er en ukultur. Her i Norge bedøver vi dyrene før vi slakter dem. Det jeg opprinnelige mente, er jo at denne muslimen defintivt har et annet syn på hvilke dyr man skal spise og ikke. Folk på et gatekjøkken bryr seg lite om baconen dems er stekt av en muslim eller en kristen. Derfor er det helt uakseptabelt at slike personer får fortsette i jobben, om de skal slippe å støke pølser og bacon. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Halal-slakting er en ukultur. Hvorfor det? Tror du dyret bryr seg om det blir bedt for eller ikke? Her i Norge bedøver vi dyrene før vi slakter dem. Det samme gjøres med dyr som blir halal slaktet i Norge. Derfor er det helt uakseptabelt at slike personer får fortsette i jobben, om de skal slippe å støke pølser og bacon. Greia er at denne karen ikke søkte om å få steke pølser eller bacon. Jeg tviler på at muslimer som er opptatt av hva slags dyr de kan spise søker om å få jobbe med dyr de anser som urene. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Mastame: Du vet at de kutter hovedpulsåren og lar blodet renne ut i halal-slakting? Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Dette er uakseptabelt!M uslimer bør defintivt IKKE slippe å steke noe som helst, hvis jobben går ut på å steke mat, pølser og bacon.De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Vi spiser normal mat, som er slaktet på en human måte. Så defintivt, SPARKEN! Slakting av dyr er ikke mye humant, spør du meg. Spiller ingen rolle om det er på halal måte, eller ikke halal. Same shit, different ways. Endret 18. mai 2009 av Afghan0 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Som jeg ettertrykkelig har påpekt tidligere, er ikke denne type slakting av dyr trådens tema, enn hvor ille denne type opptreden kan være. Videre innlegg rundt dette vil bli slettet uten varsel. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Vennligst respekter dette! Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Dette er uakseptabelt!M uslimer bør defintivt IKKE slippe å steke noe som helst, hvis jobben går ut på å steke mat, pølser og bacon.De får likesågodt skjønne at vi her i den vestlige verden ikke dreper oksene levende og spidder dem med samuraisverd så blodet spruter ut. Vi spiser normal mat, som er slaktet på en human måte. Så defintivt, SPARKEN! Slakting av dyr er ikke mye humant, spør du meg. Spiller ingen rolle om det er på halal måte, eller ikke halal. Same shit, different ways. Jeg mener nå og tror at mennesker og dyr ble skapt om hverandre, for at menneskene skulle kunne leve av dyr, og alt vi hadde en viss makt over. Halal og kosherslakting skjer uten å bedøve dyrene. Har sett en del filmer av hvordan dette skjer, og det er helt forferdelig. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ærlig talt, hvis det finnes folk som fortsatt ikke har kommet lengre enn at de ikke klarer å steke bacon, ja da har de virkelig ikke fulgt med på utviklingen. Homofile kan både giftes og adoptere, og selv muslimer må akseptere at grisen er stueren i vesten, og man må faktisk steke bacon dersom det inngår i jobben. For pokker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå