Gå til innhold

[Langtidsprosjekt] Constructing water cooling the hard way - Komentarer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagde en vannblokk til deg. Et utkast hvertfall. Har ikke peiling på mål og slikt når de gjelder vannblokker, men jeg kan godt tegne noen vannblokker til deg, og finne mål og slik. :)

Føler meg bare litt hjelpsom i dag, og måtte akutt lage en vannblokk i SketchUp. Om du skal bruke noen avanserte CNC-maskiner med støtte for CAD-tegninger så kan jeg prøve å lage en blokk i SolidWorks.

post-103196-1242229203_thumb.png

Lenke til kommentar
Jah, det blir nok plant og fint tenker eg :no:

Vet du alle bruksområdene til en dreibenk ? :hmm:

Takker Mr.Anki :)

Har jobbet som maskinarbeider i 21 år, så ja det gjør eg :tease:

1-2mm tynne plater er ikkje og blir ikkje plane.....

Skal du ha en skikkelig plan blokk må du lage den av ett massivt stykke.

Lenke til kommentar
Lagde en vannblokk til deg. Et utkast hvertfall. Har ikke peiling på mål og slikt når de gjelder vannblokker, men jeg kan godt tegne noen vannblokker til deg, og finne mål og slik. :)

Føler meg bare litt hjelpsom i dag, og måtte akutt lage en vannblokk i SketchUp. Om du skal bruke noen avanserte CNC-maskiner med støtte for CAD-tegninger så kan jeg prøve å lage en blokk i SolidWorks.

Det skal du få slippe, men takker for at du bruker litt mere tid i SketchUp en meg

Litt av en radiator du skal ha :p

Hva er målene på den?

Og hvor er den hentet fra? Tenker på hvor den satt før.

Hvor har du tenkt til å feste radiatoren?

thP5130006asSmartObject-11.jpg

Denne satt før på en kjølekompressor, har tilgang på en som er 1/3 så stor, men tok denne for å slippe vifter. Dro rett fra skolen og til der jeg skulle hente radiatoren så jeg fikk ikke med meg kamera.

Jeg tror den bare står løst på toppen som sokke varmer :p

Jah, det blir nok plant og fint tenker eg :no:

Vet du alle bruksområdene til en dreibenk ? :hmm:

Har jobbet som maskinarbeider i 21 år, så ja det gjør eg :tease:

1-2mm tynne plater er ikkje og blir ikkje plane.....

Skal du ha en skikkelig plan blokk må du lage den av ett massivt stykke.

Ja, det vet jeg men da vet du vel også at det er mulig å planere den ut også men at det er ekstremt knotete.

I tillegg så blir vell ikke massivt kobber billig før du skal ha 20kg av det (Jeg er med på å spleise jeg... Jeg, 3kg du, 17kg :D )

Min bestefar har jobbet med dreibenk i ca 35år +/- så du ligger litt bak hans "skills" :)

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Nå er vel kanskje ikke en dreibenk det beste å bruke til dette prosjektet, da det faktisk er en fresemaskin du må bruke for å kunne lage "kanaler" til vannet. :p

Men btw, hva synes du om tegningen av vannblokken? Kunne du tenkt deg noen flere tegninger og skisser fra meg? :) Klør i fingrene etter å modellere i 3D og har ikke råd til eget prosjekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...