martin808 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Constructing water cooling the hard way - et billigere alternativ Hei nå har jeg bestemt meg for å ta steget til vannkjøling, og som tittelen sier har jeg tenkt til å lage alt av blokker selv, radiatoren kommer heller ikke til å bli kjøpt Dette er fortsatt på planleggings stadiet. Det er derfor jeg legger det ut her så jeg kan få tips om hvordan det er lettest, og mest varmeffektive måten å lage blokkene på Siden dette er første gang jeg setter sammen vannkjøling så vil jeg gjerne ha tips til det generelt også jeg vil ikke høre kommentarer om at det er alt for vanskelig og at det aldri vil fungere, siden det vil det... Kommentarer HER ! Nok pjatt jeg har tenkt over følgene måte og kjøle ned Cpu/Gpu (kvadratisk blokk). Eks 1 Eks 2 Eks 3 ] Eks 4 Har også to varianter for Ram en. Eks 1 ]Eks 2 Det brune er kobber mens det blå er vann. Så til minne på skjermkortet... Eks 1 Her er det en boks som har passe størrelse til brikkene. Eks 2 her er det bare et rør som er festet til en plate. Hvilken tror dere er lettest å bygge vs hvilken tror dere kjøler best Bedre tegninger kommer Kommentarer HER ! Endret 10. januar 2010 av martin808 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Update 1 Har fått sett på en radiator i dag som jeg sannsynligvis skal bruke. Den har ca følgene mål 20*20*12 H L B Satser på og få den i hus før 20mai, så da kan dere vente dere masse bilder. Kommentarer HER ! Endret 13. mai 2009 av martin808 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Update 2 Radiatoren er her Var så heldig i dag at vi fikk avspasere en time denne brukte jeg på å få radiatoren hjem til meg. For de som lurer satt radiatoren på et kjøleaggregat. Det kommer også et nytt alternativ til CPU kjøler senere på kvelden Før vask Etter vask Som vanelig Kommentarer HER ! Endret 13. mai 2009 av martin808 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Miniupdate Bilder av kobberrøret Her kan dere se kobberrøret Kommer en oppdatering i morgen da det er loddet fast til en kobberplate messing bit. Endret 17. oktober 2009 av martin808 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Update 3 CPU kjøleren begynner å ta form Ja idag har jeg laget det som sansynligvis kommer til å bli CPU kjøleren, legger ved noen blider så dere kan bedømme selv. Disse bitene skal loddes sammen og det skal boeres to hull i den enden som ikke er planert der skal det settes inn rør som passer på 3/8 slanger. beklager kvaliteten men noen i familien liker å teste hvor støt sikkert kameraet er. Legger også ved noen bilder av dreibenken (mobilbilder) Kommentarer HER ! Endret 17. oktober 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå