Albix Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Legger ut et bilde fra Sør-Frankrike. Ønsker først og fremst kritikk på komposisjon, men er rimelig ny i dette så all kritikk er velkommen. Har brukt en del tid i Lightroom på etterbehandling. Ønsket vel å forsterke(/kanskje overdrive) farger noe, samt å redusere kontraster (det vises kanskje best oppe til venstre - ikke helt bra) Canon D40, 1/250, F/9, ISO 200 Endret 11. mai 2009 av Albix Lenke til kommentar
klxm Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det jeg tenker når jeg ser på dette bilde, er at jeg ikke finner noe spesielt å feste blikket på. Jeg ble også litt forstyrret av de skyggene på veggen til høyre i bildet. Jeg føler også at bildet er litt skeivt - mye bygning på venstre siden, lite på høyre. Det som jeg blir dratt mot på dette bildet er den gaten til venstre....jeg kunne godt tenkt meg å sett hva som befann seg der i stedet Det lyset som ser ut som kommer utenfra bildet og inn til venstre i bildet (i den mystiske gaten ) er det en effekt du har lagt til ? Lenke til kommentar
Albix Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Det jeg tenker når jeg ser på dette bilde, er at jeg ikke finner noe spesielt å feste blikket på. Jeg ble også litt forstyrret av de skyggene på veggen til høyre i bildet. Jeg føler også at bildet er litt skeivt - mye bygning på venstre siden, lite på høyre. Det som jeg blir dratt mot på dette bildet er den gaten til venstre....jeg kunne godt tenkt meg å sett hva som befann seg der i stedet Det lyset som ser ut som kommer utenfra bildet og inn til venstre i bildet (i den mystiske gaten ) er det en effekt du har lagt til ? Nei - det lyset er nok refleksjon fra huset til venstre. Bildet er tatt nokså sent på ettermiddagen og lyset var egentlig fint (om enn fortsatt litt hardt) - Men skulle gjerne ha tatt bilde enda senere med jevnere lys. men da ville sola kommet med i bildet. Det er mulig at et kvelds-/nattbilde ville gjort seg bedre med denne komposisjonen. Takk for at du tok deg tid :-) Lenke til kommentar
Carny Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dette var utrolig kult. Fantastisk stemning! Herlig varme i bildet. Eneste som trekker litt ned for min del er greinene på venstre side. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Dette var utrolig kult.Fantastisk stemning! Herlig varme i bildet. Eneste som trekker litt ned for min del er greinene på venstre side. Tusen takk for det :-) Har forsøkt å croppe bort både skyggene til høyre og greinene til venstre, men det funket ikke så bra desverre. Oppsummert er det da altså 50/50 - en som liker komposisjonen og en som ikke liker den. Tusen takk til dere begge :-) Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Som nevnt er greinene på den ene siden irriterende å ødelleger bildet litt, lyset er fint og skaper en fin stemmning. Komposisjonen, nja jeg liker den sånn passe, en helt grei komp i mine øyne. Som nevnt er greinene på den ene siden irriterende å ødelleger bildet litt, lyset er fint og skaper en fin stemmning. Komposisjonen, nja jeg liker den sånn passe, en helt grei komp i mine øyne. Endret 12. mai 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå er det ~66.666/~33.333 (desimalform ftw), for her er det én til som liker den. Bra lys, flott komposisjon, herlig stemning Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Melder meg på,jeg,Veldig fint,men skulle gjerne sett hele taket på huset i front. Lyset og vidvinkeleffekten satt bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå