tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ser etter telt å kjøpe, og er blitt fortalt at man skal se etter høy eller lav vannsøyle. Hva betyr dette? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Vann har vekt og presser mot teltduken - jo høyere vannsøyle, desto tettere er duken og bedre mot at vannet trenger inn. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Ahaa. Mange takk begge to! Har vel ikke tilfeldigvis noen bra forslag til billige 3-mannstelt mens dere først er innom? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Billige telt har jeg litt dårlig erfaring med - Ikke fordi teltduken er så dårlig, men sømmene og tilpasning til innertelt + at pluggene og fiberstengene er elendig... Tror det heter High Montain el. og er plass til 5. Kanskje de har modeller som er bedre i dag, men ikke engang strammere til barduner er holdbare... Beste 3-manns jeg har er et gammelt Bergans Ignell. Uslitelig og praktisk, men vet ikke om de produseres nå i dag. Tror du vil trives bedre i et som koster litt mer /har god kvalitet - unngå for all del de uten innertelt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 slenger meg på denne tråden. har tittet litt på Helsport Skjervøy 3+ Camp telt hos XXL. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Har vel ikke tilfeldigvis noen bra forslag til billige 3-mannstelt mens dere først er innom? Billig er et ralativt begrep, syns du må antyde et aktuelt prisspenn. En hjelp kan også være å antyde bruken. Et fjelltelt fks bør kunne tåle en støyt. Endret 14. mai 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Har vel ikke tilfeldigvis noen bra forslag til billige 3-mannstelt mens dere først er innom? Billig er et ralativt begrep, syns du må antyde et aktuelt prisspenn. En hjelp kan også være å antyde bruken. Et fjelltelt fks bør kunne tåle en støyt. Bruken var egentlig bare en natt i første omgang og se om jeg liker.. vel.. hele opplevelsen. Prisen tenkte jeg ikke skulle være særlig mye mer enn 1000-lappen Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Coop Obs! pleier å ha sommer- tilbud på telt til 1000-lappen. Har ett selv; 4-manns, helt greit. Mye for pengene, men for tungt til å bære med seg. XXL har et Helsport for 1-2 personer http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=83317 En regel er at 4-manns passer best til 3, 3-manns til 2... Nå har jeg jobbet litt for deg, dette da ? http://www.villmarksbutikken.net/Produkter...t6705hRvSYM.ips Endret 14. mai 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Mange takk! Da tror jeg at det blir det siste fra villmarksbutikken der. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tror det blir et bra kjøp fra en antatt seriøs butikk. Virker romslig nok til 3, men du kan jo sjekke Femunden IV også: http://www.villmarksbutikken.net/Produkter...TP9D6CJ1S71.ips Et tips er å sette opp teltet en gang før turen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå